Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolaruuan jako ystävättären kanssa ja hygienia kysymys

Vierailija
26.11.2024 |

Ystäväni sai lahjakortin ja mennään huomenna ravintolaan jossa meitä odottaa kahdelle jaettava ruoka-annos ja ehkä keittoa. Eli on se varsinainen ruoka sekä lisuke perunat. Miehen kanssa joskus olen jaannut romanttisesti leivoksen mutta olen nyt vähän pulassa: miten tässä toimitaan? Enkä näinä tautisina aikoina haluaisi bakteereita ystävättäreltäni (anteeksi!). 

Olen siis itse nainen ja ihan heteroita normaaleita kaveruksia ollaan. Ei oikein houkuta syödä samalta lautaselta, joku keittokin, yh... (anteeksi taas). Ja jos on vaikka kastike, niin sitä kauhoa suuhun vuoroin... :o 

Miten tästä selviää välit säilyttämällä. En kieltäydy enkä peru tekosyyhyn vedoten, kyseessä on tärkeä ystävätär. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano että haette kotiin ruoat ja jaatte .

Oletko ihan terve jos ajattelet että samalta lautaselta syötte.Kai siellä ravintolassa on lautasia ?

Osta omat ruoat noin ei tarvi miettiä. 

Vierailija
2/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdelle jaettava ruoka-annos...kait sule omat lautaset tulee herrajjestas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ystävätär tarjoaa ruoat varaudu ostamaan pullo hyvää viiniä ruoalle. 

Vierailija
4/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kieltäydy koska on ilmaista. 

Vierailija
5/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? Siis jaatte kahdelle yhden hengen annoksen niin, että syötte samalta lautaselta? :D

Vierailija
6/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Eihän kukaan voi olla niin tyhmä että kuvittelee että tuollaisessa tilanteessa söisitte SAMALTA lautaselta? 🤣🤪

Kauhotte vuorotellen kastiketta - voi elämän kevät! 

Vierailija
7/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Miksi te siis tilaatte yhden annoksen ruokaa ja syötte sen sitten samalta lautaselta? Maksaako liikaa tilata kummallekin oma annos vai mikä tässä nyt on taustalla?

Vierailija
8/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kahdelle tarjotut mitä oon syönyt tulevat omissa kipoissaan missä on omat lusikat tms millä nostelet ne ruuat omalle lautaselles ja syöt omilla välineillä.

Vierailija
9/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötte samaa soppaa samalta lautaselta? Onko joku kiinalainen ravintola, vai mitä ihmettä

Vierailija
10/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalta lautaselta riisit ja soosit sormin suuhun

Vierailija
11/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kahdelle tarjotut mitä oon syönyt tulevat omissa kipoissaan missä on omat lusikat tms millä nostelet ne ruuat omalle lautaselles ja syöt omilla välineillä.

Näinhän se menee, eikä niin että syödään samalta lautaselta. 😆

Vierailija
12/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole ikinä käynyt missään paremmassa ravintolassa missä jaetaan maistelumenu? Luuletko oikeasti että jengi lusikoi siellä keittoa vuorotellen :D 

Vierailija
13/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Siis jaatte kahdelle yhden hengen annoksen niin, että syötte samalta lautaselta? :D

Aloittaja ei ymmärrä mistä on kysymys. 

Vierailija
14/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on kahden hengen annos, niin eiköhän se tule pöytään tarjoiluastiassa, josta molemmat ottavat ruoan omalle lautaselleen tarjoilulusikoilla tms. 

Vierailija
15/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kyllä paikasta. Esim. ranut + kanat  tulevat vain yhteen koriin. Jos 1 annoksen tilaa. Ei niitä kokki kahtia tai kolmia jaa.

Vierailija
16/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle jaettava annos voi tarkoittaa esim. isompaa riisikulhoa josta molemmat otatte omille lautasille erillisellä lusikalla tarpeen mukaan. Joten miksi se ei tarkoittaisi että sama pätee muihinkin ruokiin. Yksi iso astia, josta otatte itselle sopivan määrän kerrallaan.

Olen nähnyt sellaisia isoja tarjoiluvateja, joissa on ruokaa kuudelle. Jokainen ottaa siitä sopivasti omalle lautaselleen.

Vierailija
17/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: Se on lahjakortti joten ystävätär ei maksa sitä ruokaa. Joten en näe tehtäväkseni maksella viinipulloja sitä paitsi tulen autolla, ei ole tarkoitus alkaa ryyppän.

Vierailija
18/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kyllä paikasta. Esim. ranut + kanat  tulevat vain yhteen koriin. Jos 1 annoksen tilaa. Ei niitä kokki kahtia tai kolmia jaa.

Puhutaan annoksesta, joka on alunperinkin suunniteltu jaettavaksi. 

Vierailija
19/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole ikinä käynyt missään paremmassa ravintolassa missä jaetaan maistelumenu? Luuletko oikeasti että jengi lusikoi siellä keittoa vuorotellen :D 

Ihme että kukaan tuollaista pässiä yleensä mihinkään kutsuu. Seuralainen takuuvarmasti saa hävetä ja kärsiä. 

Vierailija
20/58 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: Se on lahjakortti joten ystävätär ei maksa sitä ruokaa. Joten en näe tehtäväkseni maksella viinipulloja sitä paitsi tulen autolla, ei ole tarkoitus alkaa ryyppän.

Ystävätär tarjoaa sinut joten kyllä voit vaikka suklaarasian antaa lahjaksi. Inhottavaa kun noin laskelmoit.Tilaa ystävättärelle lasi viiniä. Vai onko liian kallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme