Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako autoon vaihtaa uusi moottori?

Vierailija
30.01.2020 |

2007 vuosimallin auto, ajettu 205000. Moottori hajosi, kannattaako alkaa vaihtamaan vai onko ihan tuhoon tuomittu juttu?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolariautosta saa moottorin halvalla niin voi hyvinkin kannattaa.

Tehdasuusi lienee niin kallis että ei kannata mihinkään käyttöautoon.

Vierailija
2/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitäkin että minkä vuoksi moottori hajosi. Jos hajoaminen johtuu esimerkiksi huoltomattomasta jakopäästä, menee korjaus kokonaan auton omistajan piikkiin joten se on kannattavaa ainoastaan mikäli löytää halvalla hyvän purkumoottorin. Mikäli taas auton moottori hajosi yllättäen ilman selvää syytä ja asianmukaisesti huollettuna voi osallistumista kysellä myös merkin maahantuojalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon siitäkin että minkä vuoksi moottori hajosi. Jos hajoaminen johtuu esimerkiksi huoltomattomasta jakopäästä, menee korjaus kokonaan auton omistajan piikkiin joten se on kannattavaa ainoastaan mikäli löytää halvalla hyvän purkumoottorin. Mikäli taas auton moottori hajosi yllättäen ilman selvää syytä ja asianmukaisesti huollettuna voi osallistumista kysellä myös merkin maahantuojalta.

Runkolaakerit hajosi.

Ap

Vierailija
4/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auto kerkesi olla meillä vain reilu puolivuotta.

Ap

Vierailija
5/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä autosta hajoaa moottori noin pienellä km määrällä? Merkki, malli ja moottorin koko+ bensa vai diesel?

Yleensä lähes millä tahansa automerkillä voi ajaa vähintään 300000tkm jos autoa on huollettu vuosittain ja korjattu tarpeen mukaan.

Vierailija
6/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton merkki ja malli kertoisi enemmän vaihdon mielekkyydestä.

Jos kyseessä muutaman tonnin kosla, laita paaliin ja osta uusi.

Jos suhtkoht laadukas auto ja pystyt tekemään vaihto-operaation itse, tottakai kannattaa vaihtaa, varsinkin jos löytdät jostakin halvalla vähän ajetun vaihtomoottorin.

Ulkopuolisella työn teettäminen tuskin kannattaa, veikkaisin kun tietää korjamoiden tuntiveloitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä autosta hajoaa moottori noin pienellä km määrällä? Merkki, malli ja moottorin koko+ bensa vai diesel?

Yleensä lähes millä tahansa automerkillä voi ajaa vähintään 300000tkm jos autoa on huollettu vuosittain ja korjattu tarpeen mukaan.

Hyvä kysymys. Kaiken lisäksi kun auto kerkesi olla meillä vain noin vähän aikaa. Eli me emme edes ehtineet laiminlyödä mitään huoltoja. Öljytkin autoon liike vaihtoi omaan piikkiinsä sillon kun auto ostettiin.

Auto on mazda 5, 1,8 muistaakseni ja bensa.

Ap

Vierailija
8/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä autosta hajoaa moottori noin pienellä km määrällä? Merkki, malli ja moottorin koko+ bensa vai diesel?

Yleensä lähes millä tahansa automerkillä voi ajaa vähintään 300000tkm jos autoa on huollettu vuosittain ja korjattu tarpeen mukaan.

On minullakin hajonnut 120 000 kohdalla huonolla tuurilla vaikka oli huollettu eikä rääkätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200000km jälkeen ei taida enää mikään takuu purra? Jos teillä ei ole jotain edullista korjaamoa tiedossa, niin eipä taida kannattaa alkaa moottoria vaihtamaan. Myytte tuon romikselle osiksi, niin saatte ehkä tonnin?

Vierailija
10/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200000km jälkeen ei taida enää mikään takuu purra? Jos teillä ei ole jotain edullista korjaamoa tiedossa, niin eipä taida kannattaa alkaa moottoria vaihtamaan. Myytte tuon romikselle osiksi, niin saatte ehkä tonnin?

Niin tuskinpa. Auto on vielä rahoitusyhtiön auto ja velkaa siitä vielä on niin näinköhän sitä saa edes romuttaa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton arvo taitaa olla max 5000€ ja jos rahasta tiukkaa, niin kannattaa kysellä käytettyä moottoria ja halpaa firmaa.

Ei voi syytellä ketään hajoamisesta vaan itse kärsittävä.

Auto kuitenkin vanha ja paljon ajettu

Vierailija
12/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä autosta hajoaa moottori noin pienellä km määrällä? Merkki, malli ja moottorin koko+ bensa vai diesel?

Yleensä lähes millä tahansa automerkillä voi ajaa vähintään 300000tkm jos autoa on huollettu vuosittain ja korjattu tarpeen mukaan.

Hyvä kysymys. Kaiken lisäksi kun auto kerkesi olla meillä vain noin vähän aikaa. Eli me emme edes ehtineet laiminlyödä mitään huoltoja. Öljytkin autoon liike vaihtoi omaan piikkiinsä sillon kun auto ostettiin.

Auto on mazda 5, 1,8 muistaakseni ja bensa.

Ap

Tuota autoa taitaa saada käytettynä +-3000, joten mielestäni siinä ja siinä kannattaako alkaa vaihtamaan moottoria.

Jos auton alusta on suhtkoht ruosteeton, eikä siinä ole ilmennyt muita kriittisiä vikoja, alkaisin kyllä itse metsästämään halpaa vaihtokonetta.

Johtuu siitä, että pystyisin tekemään vaihto-operaation itse ja syystä, että olen köyhä kuin kirkonrotta :-)

Ps. Katsoin aikani kuluksi vaihtomoottorin hintaa Mazda 5 varaosahausta ja löysin yhden hintaan 1900 euroa. Unohda koko homma :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200000km jälkeen ei taida enää mikään takuu purra? Jos teillä ei ole jotain edullista korjaamoa tiedossa, niin eipä taida kannattaa alkaa moottoria vaihtamaan. Myytte tuon romikselle osiksi, niin saatte ehkä tonnin?

Niin tuskinpa. Auto on vielä rahoitusyhtiön auto ja velkaa siitä vielä on niin näinköhän sitä saa edes romuttaa?

Ap

Voiko rahoituksen vaan lopettaa, ja sanoa, että hakekaa romunne pois?

Vierailija
14/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä autosta hajoaa moottori noin pienellä km määrällä? Merkki, malli ja moottorin koko+ bensa vai diesel?

Yleensä lähes millä tahansa automerkillä voi ajaa vähintään 300000tkm jos autoa on huollettu vuosittain ja korjattu tarpeen mukaan.

Hyvä kysymys. Kaiken lisäksi kun auto kerkesi olla meillä vain noin vähän aikaa. Eli me emme edes ehtineet laiminlyödä mitään huoltoja. Öljytkin autoon liike vaihtoi omaan piikkiinsä sillon kun auto ostettiin.

Auto on mazda 5, 1,8 muistaakseni ja bensa.

Ap

Ei kannata noin arvottomaan autoon vaihtaa moottoria. Ellei sitten ole ruostesuojattu ja harvinaisen hyväkuntoinen koriltaan? Mazdoissa usein kori laho ellei ruostesuojattu erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata korjata jos pitää maksaa yli 700e, nettiautossa ko. Autot maksaa noin 2000-3500e vähän varusteista ja km lukemasta riippuen.

Huonoa tuuria sulla on sitten ollut, yleensä kaikki japsit kyllä kestää melko hyvin suuriakin km lukemia, niin kuin oma Honda civic 1.4 vm 2001 sedan käy ja kukkuu eikä moottori syö edes öljy, niin että pitäisi lisätä välillä ja ajettu jo 275000km + kori on ruosteeton, on kyllä aika harvinaista mutta niin totta.

Voit tietysti yrittää saada autoliikkeeltä jotain korvausta/hyvitystä ja kysyä kuluttaja asiamieheltä että miten vastaavissa tilanteissa ollaan toimittu, saattaa olla että hyvällä tsägällä saat edes muutaman satasen takaisin.

Vierailija
16/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa tästä kyssäri jollekin autoharrastajien forumille. Esim. https://www.autostadium.fi/

Saat mahdollisesti toteuttamiskelpoisia ideoita.

Vierailija
17/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata korjata jos pitää maksaa yli 700e, nettiautossa ko. Autot maksaa noin 2000-3500e vähän varusteista ja km lukemasta riippuen.

Huonoa tuuria sulla on sitten ollut, yleensä kaikki japsit kyllä kestää melko hyvin suuriakin km lukemia, niin kuin oma Honda civic 1.4 vm 2001 sedan käy ja kukkuu eikä moottori syö edes öljy, niin että pitäisi lisätä välillä ja ajettu jo 275000km + kori on ruosteeton, on kyllä aika harvinaista mutta niin totta.

Voit tietysti yrittää saada autoliikkeeltä jotain korvausta/hyvitystä ja kysyä kuluttaja asiamieheltä että miten vastaavissa tilanteissa ollaan toimittu, saattaa olla että hyvällä tsägällä saat edes muutaman satasen takaisin.

Itsellä vastaava kokemus ja ei mitään mahdollisuuksia saada vanhaan autoon hyvityksiä autoliikkeeltä.

Vastuu katoaa, kun ajat auton liikkeen pihalta pois.

Vierailija
18/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa tästä kyssäri jollekin autoharrastajien forumille. Esim. https://www.autostadium.fi/

Saat mahdollisesti toteuttamiskelpoisia ideoita.

Facebookissa on myös Suomen mazda-kerho Mazdago ry ryhmä missä varmaan tietävät paremmin kuin autostadiumilla. Autostadiumilla tulee vain muiden merkkien kannattajat haukkumaan mazdaa.

Vierailija
19/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta siihen Bugatti Veyron moottori.

Vierailija
20/53 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200000km jälkeen ei taida enää mikään takuu purra? Jos teillä ei ole jotain edullista korjaamoa tiedossa, niin eipä taida kannattaa alkaa moottoria vaihtamaan. Myytte tuon romikselle osiksi, niin saatte ehkä tonnin?

Niin tuskinpa. Auto on vielä rahoitusyhtiön auto ja velkaa siitä vielä on niin näinköhän sitä saa edes romuttaa?

Ap

No eihän sitä saa romuttaa ku et omista sitä 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän