Kannattaako autoon vaihtaa uusi moottori?
2007 vuosimallin auto, ajettu 205000. Moottori hajosi, kannattaako alkaa vaihtamaan vai onko ihan tuhoon tuomittu juttu?
Kommentit (53)
Sellainen ikävä puoli asiassa, että auton voi myydä vasta, kun rahoituksen on on maksanut pois tai rahoitusyhtiö antaa siihen luvan. Sehän on heidän omaisuuttaan.
Jos autossa on kolarikasko ja autolla voi vielä ajaa, niin aina voi toivoa, että sattuu sen verran iso mälli, että auto menee lunastukseen ;)
Jokaiseen peruskärryyn kannattaa vaihtaa 4 litran v kasi kahdella turboahtimella. Kiirellisten tilanteiden varalta hyvä lisä on ilokaasu varustus. Tärkein ominaisuus autossa on sen nopeus. Suosittelen myös että kaikki autoilijat käy säännöllisesti radalla harjoittelemassa. Nopeusrajoitukset joutaa kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ikävä puoli asiassa, että auton voi myydä vasta, kun rahoituksen on on maksanut pois tai rahoitusyhtiö antaa siihen luvan. Sehän on heidän omaisuuttaan.
Jos autossa on kolarikasko ja autolla voi vielä ajaa, niin aina voi toivoa, että sattuu sen verran iso mälli, että auto menee lunastukseen ;)
Jos siinä on ilkivaltakasko, niin hakkaat itse sen rusinaksi, ja nostat korvaukset?
Vierailija kirjoitti:
Mistä autosta hajoaa moottori noin pienellä km määrällä? Merkki, malli ja moottorin koko+ bensa vai diesel?
Yleensä lähes millä tahansa automerkillä voi ajaa vähintään 300000tkm jos autoa on huollettu vuosittain ja korjattu tarpeen mukaan.
Vanhoilla öljyillä kun ajaa, laakerit kuluu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä on ilkivaltakasko, niin hakkaat itse sen rusinaksi, ja nostat korvaukset?
Jep 👌 tunnen montakin ihmistä jotka näin tekee. Pääsevät irti rahoituksesta ku mälläävät auton niin, että näyttää onnettomuudelta tai ilkivallalta.
Aika vaikea kuvitella, että kannattaa vaihtaa moottoria, mutta ainakin jonkinlaisen hinta-arvion saa, kun laittaa Autojerryyn tarjouspyynnön. Ehkä jollain nyrkkipajalla on tuollainen moottori sopivasti saatavana ja suostuu sen edullisesti vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan olisi vakuutuspetos. Mutta kolareita voi sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä autosta hajoaa moottori noin pienellä km määrällä? Merkki, malli ja moottorin koko+ bensa vai diesel?
Yleensä lähes millä tahansa automerkillä voi ajaa vähintään 300000tkm jos autoa on huollettu vuosittain ja korjattu tarpeen mukaan.
Vanhoilla öljyillä kun ajaa, laakerit kuluu
Ja etenkin, jos sitä öljyä on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaa osta max 1000 katsastettu auto. On käytännössä ihan yhtä hyvä kuin ne 5000-8000 autot paitsi ei ole naimisissa sen kanssa.
Tuhat katsastettu? tuhat kertaa? tuhat mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaa osta max 1000 katsastettu auto. On käytännössä ihan yhtä hyvä kuin ne 5000-8000 autot paitsi ei ole naimisissa sen kanssa.
Tuhat katsastettu? tuhat kertaa? tuhat mitä.
Onko todellakin NOIN vaikeaa tajuta että kirjoittaja tarkoitti 1000€:n katsastettua autoa?
Joku muu
Ei tarvitse ostaa uutta moottoria. Minun piti ostaa käytetty moottori itse, eikä minulla ole mitään ongelmia sen kanssa. Jos olet kiinnostunut moottoreiden käytöstä, tällä verkkosivustolla on monia erilaisia moottorimerkkejä ja -malleja https://orbimotors.com/fi/kaytetyt-moottorit/
Saksasta saa käytettyjä moottoreita 1000-3000 eurolla, joilla voi olla vielä kilometrejä reilusti jäljellä. Moottorin vaihto maksaa yleensä 1500-2500 euroa, paitsi jos on kallis liike, niin 3000 euroa. Kannattaa ostaa vain testattuja käytettyjä.
Toyota sit seuraavaksi, ei hajoa.