Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei matkustajalentokoneiden lentäjillä ole heittoistuimia?

Vierailija
11.01.2020 |

Voisivat juuri ennen rysäystä, kun mitään ei ole tehtävissä, jättää koneen. Onnettomuustutkijat saisivat suoraa ensikäden tietoa turmasta.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koneissa ole vähän niinkuin laivoissakin, että kapteeni jättää laivan viimeisenä.

Vierailija
2/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjä voisi sanoa "so long, suckers" matkustajille pelastaessaan itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh. entä matkustajat

Vierailija
4/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös koneissa ole vähän niinkuin laivoissakin, että kapteeni jättää laivan viimeisenä.

olisi se aika kunniatonta jättää alus.

Vierailija
5/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta on motia tehdä oikeasti kaikkensa matkustajien pelastamiseksi.

Vierailija
6/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ap kyllä aika lutune 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei käy kuin Bondissa, että lentäjät hyppää heittoistuimilla lukittuaan ensin ohjaamon.

Vierailija
8/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei niihin pystytä tekemään heittoistuimia. Syyt tähän ovat tekniset ja taloudelliset. Hävittäjälentäjän heittoistuin on todella kallis vaativaa tekniikkaa sisältävä laite, jonka lisäksi tarvitaan laskuvarjo lentäjälle, lisäksi hävittäjän kuomun on irrottava ennen heittoistuimen laukeamista, tämä vaatii kallista tekniikkaa, kuomun on lähdettävä irti kauas lentäen tehokkaalla laukaisumekanismilla ensin, sitten heittoistuimen räjähdysmäisesti ylös ulos lentäen ja lentäjä laskeutuu sen varassa alkuun irroten istuimesta laskuvarjon avautuessa. Matkustajakoneessa jokaisen istuimen osalta heittoistuin maksaisi tolkuttomasti, samoin lentokoneen katon pitäisi irrota räjähdysmäisen nopeasti irroten ulos kauas koneesta lentäen, tällaisen rakentaminen olisi kallista, jokaisella matkustajalla pitäisi olla soveltuva pieneen tilaan menevä laskuvarjo lennolla matkustajalle kiinnitettynä jne. ja matkustajilla pitäisi olla puvut joissa matkustaja selviäisi kymmenien pakkasten asteessa varjolla laskeutumisen, kasvojen ja silmien suojana jotain ja puvun pitäisi kestä koneesta jopa parin sadan kilometrin tuntinopeudella ulos lentämisen suojaten matkustajaa tässä, kypärä olisi suotavaa olla ja jonkinlainen visiiri kasvojen ja silmien suojana jne. Maksaisi aivan pirusti, pukuja ja kypäriä visiireineen pitäisi olla kaiken kokoisille matkustajille jaettavana koneeseen astuessa ja kuka haluaisi istua pitkällä lennolla paikoillaan suojapuku ja kypärä päässä laskuvarjo matkustajalle valmiiksi kiinni kytkettynä. Ja kuka tekisi päätöksen laukaista heittoistuimet ja missä nopeudessa, jos nopeus ylittää tietyn nopeuden onkohan se käytännössä jotain 200km/h koneella niin ihmisen lähtiessä istuimella ulos ilmavirtaan tästä äkisti murtuu yläraajat kolmesta kohtaa, muitakin vammutumisia tapahtuu jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oh my god they killed kenny... 

Vierailija
10/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoitti pelkkiä lentäjiä, eikä matkustajia.

Lentäjien ei tarvitsisi käyttää heittoistuimia jos lähtisivät koneesta ajoissa.

Pelkkä lattialuukun  avaaminen riittäisi ja kapteeni ja peräsmies tekisivät vapaapudotuksen tarpeeksi korkealta ja avaisivat varjonsa ajoissa.

Voisivat samalla kypäräkameralla seurata koneen lentorataa tutkijalautakuntaa varten ja sanella havaintojaan suoraan lennonjohdolle.

Näin toimien säästäisimme kahden kalliisti koulutetun ihmisen hengen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika vakuuttavia perusteluja. Mutta halpa ratkaisu olisi laukaistava poistumiskapseli. Matkustajia ei voida pelastaa, se pitää ymmärtää jo lippuja ostaessa.

Vierailija
12/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, aika vakuuttavia perusteluja. Mutta halpa ratkaisu olisi laukaistava poistumiskapseli. Matkustajia ei voida pelastaa, se pitää ymmärtää jo lippuja ostaessa.

Hiilijalanjälkien lisäämisellä voi olla hintansa, kai nyt kaikki sen käsittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, aika vakuuttavia perusteluja. Mutta halpa ratkaisu olisi laukaistava poistumiskapseli. Matkustajia ei voida pelastaa, se pitää ymmärtää jo lippuja ostaessa.

Kun tarkemmin ajattelee, koneen takaosa voitaisiin räjäyttää irti ohjaamosta ja ohjaamo voisi laskeutua varjon varassa maahan.  Jos avaruuskapseli pystyy laskeutumaan varjon varassa maahan, niin olettaisi koneen ohjaamonkin toimivan samoin.

Vierailija
14/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös koneissa ole vähän niinkuin laivoissakin, että kapteeni jättää laivan viimeisenä.

"tässsä lentokoneen kapteeeni. hyvät matkustajat, lentokoneessa illmennneiden ongelmien vuoksi suksin tästä nyt itse vttuun ja kotiin kylpemäään ja nauttimaan. Älkäää muistelko pahalla, kuolema ei tule olemaan mitenkään erityisen kivulias tai mistä minä seen tiedän kun mikään selvännäkijä ole, mutta sen voin taaata että viisaampia päätöksiä jatkossa tehdessä niiin ei tarvitse luottaa arpaonneen, mikäli nyt siiis satutte jäämään henkiiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös koneissa ole vähän niinkuin laivoissakin, että kapteeni jättää laivan viimeisenä.

"tässsä lentokoneen kapteeeni. hyvät matkustajat, lentokoneessa illmennneiden ongelmien vuoksi suksin tästä nyt itse vttuun ja kotiin kylpemäään ja nauttimaan. Älkäää muistelko pahalla, kuolema ei tule olemaan mitenkään erityisen kivulias tai mistä minä seen tiedän kun mikään selvännäkijä ole, mutta sen voin taaata että viisaampia päätöksiä jatkossa tehdessä niiin ei tarvitse luottaa arpaonneen, mikäli nyt siiis satutte jäämään henkiiin.

Tämä on hyvä.

Vierailija
16/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lentokoneissa edes minkään sortin airbageja törmäystä pehmentämässä? Ei varmaan? Että onpa kumma jos niissä rysäyksissä sitten yleensä kuollaan siihen penkkiin turvavyöllä köytettynäkin.

Vierailija
17/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lentokoneissa edes minkään sortin airbageja törmäystä pehmentämässä? Ei varmaan? Että onpa kumma jos niissä rysäyksissä sitten yleensä kuollaan siihen penkkiin turvavyöllä köytettynäkin.

Tuossa on ajatusta. Eivät edes pahemmin lisäisi painoa, kun voisivat olla sellaista itsepuhallettavaa mallia. Useimmiten katastrofi tiedetään jo useita minsoja etukäteen.

Vierailija
18/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lentokoneissa edes minkään sortin airbageja törmäystä pehmentämässä? Ei varmaan? Että onpa kumma jos niissä rysäyksissä sitten yleensä kuollaan siihen penkkiin turvavyöllä köytettynäkin.

Huhhuh näitä juttuja. Siinä vaiheessa kun kone syöksyy maahan ja on tuhansina palasina niin mitä hyötyä jostain pehmusteista on?

Vierailija
19/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lentokoneissa edes minkään sortin airbageja törmäystä pehmentämässä? Ei varmaan? Että onpa kumma jos niissä rysäyksissä sitten yleensä kuollaan siihen penkkiin turvavyöllä köytettynäkin.

Huhhuh näitä juttuja. Siinä vaiheessa kun kone syöksyy maahan ja on tuhansina palasina niin mitä hyötyä jostain pehmusteista on?

Sattuuhan noita pienempiä juttuja vähän väliä.

Vierailija
20/60 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kyllä niin tyhmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän