Itsepalvelukassoilla tuntee olevansa enemmän suurennuslasin alla kuin normikassoilla.
Kommentit (129)
Kyllä. Ja vähänkin jos emmit jonkin kanssa, niin yllättäen ruutuun ilmestyy satunnais tarkastus! Myyjä pyydetty paikalle. Vaikka se seläntakana haukkana on jo valmiiksi ollutkin.
Suomessa itsepalvelukassojen käyttäjiä kytätään silmä kovana mutta esim. Briteissä homma on huomattavasti rennompaa. Siellähän on itsepalvelukassoja ollutkin kaupoissa jo parikymmentä vuotta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer.
Sä oot nolo 🙈
Älkää käyttäkö niitä. Pääset epäilyttävien kirjoihin ja viet työpaikan palvelualan ammattilaiselta. Espanjassa marketissa kassa jopa pakkaa ostokset ja on halvempaa kuin Suomessa. Täällä yritetään saada asiakas tekemään kaikki itse että johtajat saisivat isompia bonareita ja duunarit kenkää. Ruokapaikoissa sama juttu. Kohta varmaan luovutaan siivoojistakin ja laitetaan firman työntekijöille kiertävä siivousvuoro 🙄
Varmasti on ihmisiä, jotka ovat yrittäneet varastaa vaikka mitä itsepalvelukassoilla, joten siksi siellä on oltava tehokas valvonta. Kuinka helppoa se on esittää, että lukee viivakoodin ja jos siitä sattuu jäämään kiinni, niin helppoa vaan sanoa "en huomannut, ettei se ottanut sitä".
Voit olla varma, että takahuoneessa tekemiäsi seurataan valvontakameroista silmä tarkkana valmiina syöksymään kimppuusi jos yrität jotain.
Tykkään itsepalvelukassoista ja käytän ainoastaan niitä. Eniten ärsyttävät itsepalvelukassoja taivastelevat tupeksijat, jotka eivät osaa käyttää niitä. Ei ole iästä kiinni.
Koen ns kyttäävät myyjät mukavampina ja avuliaampina kuin perinteiset kassat. Se on uskomaton vauhti, millä myyjä tulee paikalle jos hiukankin tulee ongelmia laitteiden kanssa.
Ja miksi itketään sitä, että viedään ihmisiltä työpaikat? Kuinka moni hakee niihin hommiin? Jatkuva pula myyjistä ja kassoista, niin pakkohan sitä ongelmaa on eliminoida jollakin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään itsepalvelukassoista ja käytän ainoastaan niitä. Eniten ärsyttävät itsepalvelukassoja taivastelevat tupeksijat, jotka eivät osaa käyttää niitä. Ei ole iästä kiinni.
Koen ns kyttäävät myyjät mukavampina ja avuliaampina kuin perinteiset kassat. Se on uskomaton vauhti, millä myyjä tulee paikalle jos hiukankin tulee ongelmia laitteiden kanssa.
Ja miksi itketään sitä, että viedään ihmisiltä työpaikat? Kuinka moni hakee niihin hommiin? Jatkuva pula myyjistä ja kassoista, niin pakkohan sitä ongelmaa on eliminoida jollakin.
Pula myyjistä? Heitä on yhdessä kaupassa niin monta, että lähes kaikilla voi olla vajaat tunnit...
Mullekin tulee sellainen tunne, mutta so what? Jos on kiire ja kaikilla kassoilla jonoa, niin käytän nopeinta tapaa, enkä mieti sitä, että tää tuntuu ikävälle, en kykene, yhyyy.
Itsepalvelukassalla otat itsellesi kaupalle kuuluvaa vastuuta kantaaksesi. Perinteisellä kassalla riittää, että kadot ostokset hihnalle ja kassan vastuulla on lukea ne koneeseen ja laskuttaa oikea summa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäkö niitä. Pääset epäilyttävien kirjoihin ja viet työpaikan palvelualan ammattilaiselta. Espanjassa marketissa kassa jopa pakkaa ostokset ja on halvempaa kuin Suomessa. Täällä yritetään saada asiakas tekemään kaikki itse että johtajat saisivat isompia bonareita ja duunarit kenkää.
Kivaa! Kaikki työntekijät alentaviin ja mekaanisiin töihin! Kunhan vaan duunarilla ei ole yhtään aikaa ajatella! Nehän voi keksiä mitä tahansa!
No juku. Onko sulla jotain salattavaa, vai oletko vain luonteeltasi ahdistunut ja syyllisyydentuntoinen? Oliko vaativa ja syyllistävä kotikasvatus?
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäkö niitä. Pääset epäilyttävien kirjoihin ja viet työpaikan palvelualan ammattilaiselta. Espanjassa marketissa kassa jopa pakkaa ostokset ja on halvempaa kuin Suomessa. Täällä yritetään saada asiakas tekemään kaikki itse että johtajat saisivat isompia bonareita ja duunarit kenkää. Ruokapaikoissa sama juttu. Kohta varmaan luovutaan siivoojistakin ja laitetaan firman työntekijöille kiertävä siivousvuoro 🙄
On jo siivousvuorot.
Itsepalvelukassat ovat tasan niin kauan helppoja, kun ei tule mitään ongelmia. Esim. kun tuotteessa oli väärä hinta, myyjä ilmoitti, ettei sitä voi muka korjata itsepalvelukassalle. Ekaksi ehdotti että maksan väärän hinnan. Kun se ei minulle tietenkään käynyt, niin ehdotti, että otan tuotteita kaupan päälle, toki edelleen vähemmän kuin olisi sillä rahalla kuulunut saada. Siinä vaiheessa huijausta luovutin. Ja kauppa oli Citymarket.
Musta ei ole koskaan tuntunut noin. Päinvastoin, kätevä asioida itsepalvelukassalla jos on vain 1-2 tuotetta.
Käyn vain tosi kiireessä (pitkät jonot muilla kassoilla) ja pienillä ostoksilla. Haluan kannattaa myyjien työtä ja pidän palvelusta enemmän kuin itsepalvelusta.
Niitä tarkkaillaan koska asiakkaat tarvitsevat monasti apua.
Miten siinä itsepalvelukassalla aloitetaan. Onko tarpeeksi suurta ohjeistustekstiä jos näkee huonosti tavallista läppäritekstiä. Haluaisin opetella käyttämään sitäkin linjaa. Joskus on (harvoin) vain muutama juttu ostoskorissa, mutta kassalla pitkä jono koska vain yksi kassa auki.
Uudet asia jänskättää niin "pirusti" vaikka sitten ilmeisesti ovatkin ihan simppeleitä kun tottuu. 🐌 Etanakin oppii, näyttämään sarvensa, vai oppiiko. 😃
Miten noi voi olla kannattavia, kun se ilmainen henkilökunta eli asiakkaat ovat tehottomia ja hitaita siinä itsepalvelukassalla? Ja lisäksi tarvitaan vielä ne kyttääjät eli myyjä siihen viereen, joka tekisi itse työn paljon nopeammin, ja vartijat kyttäämään, ettei kukaan vaan tee tahallista virhettä (miten senkin todistaa?).
Se on juurikin tää.
Weirdo fiilis heti kun astuu itsepalvelukassalle.