Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassat, automaattiposti, mobiililiput, nettipelaaminen jne. Onko tämä ihmiskontaktien vähenemiseen perustuva palvelukonsepti järkevä kehityssuunta?

Vierailija
03.11.2019 |

Vaikka rahaa säästyisikin.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskontakteista ei ole kuin haittaa.

Vierailija
2/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se suomalaisille on, tälläkin palstalla tulee hyvin selväksi kuinka suomalaiset inhoavat tavattomasti sekä asiakaspalvelijoiden kanssa asioimista että asiakaspalvelijana olemista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä kenelle?

Asiakkaille ei, voittojen lyhytnäköistä maksimoimista halajaville kyllä.

Vierailija
4/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö, ruuan kotiinkuljetus, nettipankki. Ei paljon tarvitse ihmisten kanssa olla tekemisissä.

Vierailija
5/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossakin huvittaa kun virkailijat ovat syventyneet juttelemaan toistensa kanssa ja samaan aikaan asiakas hoitaa omatoimisesti vieressä lainauksen, hakee varaukset tai käy yleisökoneella katsomassa teosten paikkatiedot.

Olin tässä taannoin työn tulevaisuutta koskevassa seminaarissa. Pääsanoma siellä oli että digitalisaation ansiosta robotit ja koneet hoitavat rutiinityöt jotta ihmisille jää aikaa "merkityksellisiin kohtaamisiin ja vuorovaikutukseen". Meinasin nauraa ääneen.

Vierailija
6/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin introvertille sopiva maailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhuksista ei ainakaan tykkää. Esimerkiksi mummilleni minun lisäksi päivän ainoa sosiaalinen kontakti on se kaupan kassa tai pankin työntekijä.

Vierailija
8/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä kenelle?

Asiakkaille ei, voittojen lyhytnäköistä maksimoimista halajaville kyllä.

Miten niin asiakkaille ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihminen on laumaeläin, joka alkaa voida huonosti syrjäytyessään. Juuri nämä kommentit "ihmiskontakteista ei ole kuin haittaa" kertovat siitä, että niiden kirjoittaja viettää aivan liikaa ajastaan eristäytyneenä muista ja kun hän sillä katkeralla ja vihamielisellä asenteella joutuu välillä poistumaan esim kauppaan hänen koko olemuksensa huokuu negatiivisuutta ja se taas lisää negatiivista energiaa myös muihin ihmisiin.

Jokainen meistä tietää miten hyvä fiilis siitä tulee kun joku on ystävällinen. Se joku voit olla juuri sinä. Jos päätät olla olematta, etkö juuri sinä ole se ikävä ihminen, joita halveksut? Ei muilta voi vaatia ystävällisyyttä jos on itse katkera, ylimielinen ja vihamielinen. Sehän on täysin absurdia.

Vierailija
10/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhuksista ei ainakaan tykkää. Esimerkiksi mummilleni minun lisäksi päivän ainoa sosiaalinen kontakti on se kaupan kassa tai pankin työntekijä.

Pitäisikö vähän miettiä miksi ei ole muita kontakteja kuin kaupan kassa tai pankin työntekijä.

Kaikilla tuntemillani ikäihmisillä kyllä on muitakin kontakteja tai ainakin mahdollisuus sellaisiin. Onhan niitä vaikka mitä ikäihmisten palveluja, on vaan itsestä kiinni hankkiutua palvelujen pariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhuksista ei ainakaan tykkää. Esimerkiksi mummilleni minun lisäksi päivän ainoa sosiaalinen kontakti on se kaupan kassa tai pankin työntekijä.

Vanhukset tästä trendistä eniten kärsii. He eivät ole tottuneet viihdyttämään itseään kännykällä vaan ihmisillä. Kun ei ole ihmisiä on elämä sitten tyhjää. Tulevaisuuden vanhukset tulevat olemaan paremmin varautuneita automatioon ja robotteihin. Silloin tuskin enää on bussikuskeja, taksikuskeja tai muutakaan kuljetushenkilökuntaa. Kaupoissa on ainoastaan asiakkaita, ei henkilökuntaa jne.

Vierailija
12/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin tästä syystä käyn mielelläni lähikaupassa. Osa henkilökunnasta tulee edes hyvänpäiväntutuiksi, eikä vastassa ole aina automaatti tai uusi vieras henkilö. Lähikaupassa törmää myös satunnaisesti tuttaviin ja naapurustoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkevä.

Vierailija
14/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin introvertille sopiva maailma.

Tätä olen miettinyt, että miksi introverteiksi itseään kutsuvat kuitenkin kirjoittelevat niin paljon keskustelupalstoille. Jos kerran viihtyy niin hyvin itsensä kanssa, miksi vapaa-ajasta suuri osa menee kuitenkin siihen, että halutaan tietää mitä muut ihmiset ajattelevat mistäkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa ei ole mikään ihmiskontakti. Ei kassaa kiinnosta kun päästä jonoa jumittavasta asiakkaasta eroon, se on väärä paikka alkaa selittää kuulumisiaan.

Vanhuksille on paljon toimintaa, on Marttoja, kirkon juttuja, yhdistyksiä.

Vierailija
16/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kaiken tarkoitus on kytkeä ihmiset sosiaaliluottojärjestelmään, kun ilmastoagenda saavuttaa määränpäänsä ja Kiina ottaa suomen tavalla tai toisella haltuun.

Huomatkaa, kuinka mainitut teknologiat ei toimi käteisellä. Alkaa olemaan palveluita(kaupunkipyörät/potkulaudat), jotka eivät toimi edes kortilla vaan joku vakoilusovellus pitää olla ladattuna luuriin.

Vierailija
17/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhuksista ei ainakaan tykkää. Esimerkiksi mummilleni minun lisäksi päivän ainoa sosiaalinen kontakti on se kaupan kassa tai pankin työntekijä.

Vanhukset tästä trendistä eniten kärsii. He eivät ole tottuneet viihdyttämään itseään kännykällä vaan ihmisillä. Kun ei ole ihmisiä on elämä sitten tyhjää. Tulevaisuuden vanhukset tulevat olemaan paremmin varautuneita automatioon ja robotteihin. Silloin tuskin enää on bussikuskeja, taksikuskeja tai muutakaan kuljetushenkilökuntaa. Kaupoissa on ainoastaan asiakkaita, ei henkilökuntaa jne.

Mun tuntemat vanhukset ovat varsin perehtyneitä nykyteknologiaan. Oma mummini kuoli keväällä 91 vuotiaana ja hänen jäämistössään oli kyllä vaikka ja mitä teknologiaa ja oikeasti osasi käyttää niitä. Soitteli mulle skypellä kerran viikossa esim.

Äitini on myös hyvin perillä näistä, samoin kaikki kolme isosiskoaan. Isäni viihtyy hyvin tabletti kädessä, jostoki hänellä on myös ulkopuolisia sosiaalisia kontakteja, mutta ei tarvitse seurusteluun minkään puljun henkilökuntaa.

Jos vanhus on muutosvastarintainen eikä halua hyödyntää nykyteknologiaa, niin ei sen kyllä pidä meidän muiden ongelma olla.

Vierailija
18/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassa ei ole mikään ihmiskontakti. Ei kassaa kiinnosta kun päästä jonoa jumittavasta asiakkaasta eroon, se on väärä paikka alkaa selittää kuulumisiaan.

Vanhuksille on paljon toimintaa, on Marttoja, kirkon juttuja, yhdistyksiä.

Riippuu kyllä kaupasta. On kiireisiä hypermarketteja joissa osa-aikaiset kassat vaihtuvat liukuhihnalla ja käytetään paljon vuokratyövoimaa. Sitten on pienet ja pienemmät hiljaiset kyläkaupat joissa tuttu koko-aikainen kassa ehtii mielellään vaihtaa kuulumisia.

Vierailija
19/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin introvertille sopiva maailma.

Tätä olen miettinyt, että miksi introverteiksi itseään kutsuvat kuitenkin kirjoittelevat niin paljon keskustelupalstoille. Jos kerran viihtyy niin hyvin itsensä kanssa, miksi vapaa-ajasta suuri osa menee kuitenkin siihen, että halutaan tietää mitä muut ihmiset ajattelevat mistäkin?

Eihän introverttius herran tähden tarkoita kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle jättäytymistä. Tällaiselta keskustelupalstalta pääsee pois just sillä hetkellä kun itselle riittää. Sulkee vaan sen vehkeen, millä tälläisella palstalla vierailee. Face to face kontaktista ei niin vaan heti eroon pääse, ja voi tulla jo uusi kohtaaminen heti perään.

Vierailija
20/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossakin huvittaa kun virkailijat ovat syventyneet juttelemaan toistensa kanssa ja samaan aikaan asiakas hoitaa omatoimisesti vieressä lainauksen, hakee varaukset tai käy yleisökoneella katsomassa teosten paikkatiedot.

Olin tässä taannoin työn tulevaisuutta koskevassa seminaarissa. Pääsanoma siellä oli että digitalisaation ansiosta robotit ja koneet hoitavat rutiinityöt jotta ihmisille jää aikaa "merkityksellisiin kohtaamisiin ja vuorovaikutukseen". Meinasin nauraa ääneen.

=AVpalstailuun :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme