Ajan 30 km/h -alueella aina maksimissaan 30 km/h vaikka se kuinka ärsyttäisi takana tulevaa kaaharia
Kommentit (37)
Mittarin mukaan 30km/h on vain 27km/h todellista nopeutta.
Enhän mä pyörällä pääse edes kolmeakymppiä 😂
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 30km/h on vain 27km/h todellista nopeutta.
Mitä sitten? Rajoitus on YLÄRAJA. Varmuuden vuoksi voi ajaakin hiukan hitaammin, ettei mene yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 30km/h on vain 27km/h todellista nopeutta.
Mitä sitten? Rajoitus on YLÄRAJA. Varmuuden vuoksi voi ajaakin hiukan hitaammin, ettei mene yli.
Juu... Mutta siinä saa ajaa laillisesti kovempaakin kuin sen mittarinäyttämän
Sama. Minun autossani tuo 30 km/h tarkoittaa 39 mittarin mukaan. Useimmat ajavat 30 km/h rajoituksella olevalla kotitielläni n. 50-60 km/h todellista nopeutta. Tiellä on näköesteisiä kohtia, suojatie mutkan jälkeen jne. Lähistöllä on mm. päiväkoti, ala-aste ja juna-asema. Ihmiset ovat pääsääntöisesti kusipäitä.
Sama täällä! Ja pienen kyläkoulun kohdalla ajan 60 km/h rajoituksen mukaan, vaikka muut menisi 80 km/h
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 30km/h on vain 27km/h todellista nopeutta.
Vaihtelee auton mukaan, mutta myös miksi kuvittelet, ettei kukaan tiedä autonsa mittarivirheen suuruutta? Mäkin tiedän 40/80/100-virheiden suuruuden omasta autostani, joten sanoisin että kyllä osaan ajaa hyvinkin lähellä 30km/h todellista nopeutta mittarini mukaan.
Kieltämättä ottaa kupoliin kun itse ajan mittarin mukaan vähän yli sallitun niin yhtäkkiä joku ilmestyy nuolemaan autoni ahteria.
Ei se mitään, mä posautan ohi ja jatkan elämääni tyytyväisenä. :)
Totta kai ajetaan rajoitusten mukaan. Kyllä hatutti, kun kamera välähti 30 km:n rajoituksella.
Mun auton mittarivirhe on about nolla, paitsi jos poliisi kysyy.
Sehän on helppo tarkistaa, kun teiden varsilla on niitä tauluja, jotka ilmoittaa autosi nopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 30km/h on vain 27km/h todellista nopeutta.
Vaihtelee auton mukaan, mutta myös miksi kuvittelet, ettei kukaan tiedä autonsa mittarivirheen suuruutta? Mäkin tiedän 40/80/100-virheiden suuruuden omasta autostani, joten sanoisin että kyllä osaan ajaa hyvinkin lähellä 30km/h todellista nopeutta mittarini mukaan.
Liian usein näkee autoja jotka ajaa mittarin mukaan tasan 80km/h usein vähän alle sen ja varmuuden vuoksi vielä jarruttaa kameratolpan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään, mä posautan ohi ja jatkan elämääni tyytyväisenä. :)
Eipä posauttanut tänäkään aamuna kukaan. Kiltisti hiljensivät mun takana. :DDD
Siksi olen pienestä pitäen pelännyt liikenteessä kun vaikka itse ajaisi kuinka hyvin on siellä liikenteessä niitä kaahailijoita. En siis itse tämän vuoksi aja autoa (tiedostan ettei pelokas kuskikaan ole hyvä asia). Eniten omalle kohdalle on tullut sitä että mutkikkaille pienemmille teille mentäessä (joissa ei nopeusseurantaa yleensä ole) ihmiset kaahaavat kuin hullut. He tuntuvat jotenkin ajattelevan että kyllähän he nämä tiet tuntevat ja jos kerran sakkomahdollisuuskin on olematon niin antaa mennä. Siellä niitä nuorten surullisia onnettomuuksiakin sattuu :( meinasi sydän hypätä kurkkuun kun juuri vähän aikaa sitten mutkikkaalla ja kapeahkolla hiekkatiellä tuli auto mutkan takaa suurta ylinopeutta ja keskellä tietä. Ellei meidän automme kuski olisi reagoinut niin nopeasti olisi tullut hyvin rumaa jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään, mä posautan ohi ja jatkan elämääni tyytyväisenä. :)
Eipä posauttanut tänäkään aamuna kukaan. Kiltisti hiljensivät mun takana. :DDD
Eipä niitä sit ihan hirveesti tainnut haitata se vauhti jota mentiin. Muuten luultavasti olisivat ohittaneet. :)
/10
Tampereella on nyt ratikkatyömaiden takia Valtaväylällä mukavan pitkä pätkä ajaa 30 km/h ja kerätä raivojono taakse :)
Toinen joita en ymmärrä ovat ne, jotka eivät käytä vilkkua, jos kaistalta ei voi muuta kuin kääntyä tai se on jotenkin tarpeeksi "loiva" se risteys. Ei tällaista sääntöä ole, että ei tarvitse vilkuttaa jos on kääntyvien kaista tai loiva käännös. Toisekseen, mitä se vilkuttaminen haittaa?
Sama. Ne nopeusrajoitukset on aina jostain syystä. Ihmiset on pääosin tosi itsekeskeisiä. Liikenteessä sen näkee tosi selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen joita en ymmärrä ovat ne, jotka eivät käytä vilkkua, jos kaistalta ei voi muuta kuin kääntyä tai se on jotenkin tarpeeksi "loiva" se risteys. Ei tällaista sääntöä ole, että ei tarvitse vilkuttaa jos on kääntyvien kaista tai loiva käännös. Toisekseen, mitä se vilkuttaminen haittaa?
Itse asiassa kaista, miltä ei voi kuin kääntyä johonkin suuntaan, niin lain mukaan siinä ei tarvitse käyttää vilkkua. Fiksua se vilkun käyttäminen tietenkin on, mutta käyttämättä jättäminen ei ole kiellettyä.
Se on kyllä mahtavaa kun takana joku raivoaa ratin takana sitä kun itse noudattaa lakia! :D