Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ja miten lapsenne (n. 6-8v) juttelevat teille puhelimessa?

Vierailija
27.02.2008 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos puhuu esim mummin kanssa niin sitten sitä asiaa riittää, molemmilla! =D

Vierailija
2/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä soitan töistä kotiin tytölle koulun jälkeen ja kyselen miten koulupäivä meni. Vastaukset on jotain " hyvin... heippa" " joo joo heippa" " teen teen heippa" Vastaa siis kysymykseeni ja aina tulee tuo heippa. Olenkin oppinut että kyselen tarkemmin sitten kotiin palattuani :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuossa iässä jo pitää osata?

Vierailija
4/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikapuoli hokee sitä isälleen koko ajan puhelimeen kun tämä soittaa. Tyyliin joskus kun isä soittaa (eivätkä he ole nähneet viikkoon), puhelu menee näin:



- No hei " Peksu" ! Miten menee?

- ....hyvin (vaisulla äänellä)

- Mitäs teit koulussa tänään?

- ...en mitää (vaisulla äänellä)

- (isä puhuu jotain)

- Heippa! *Klik*



Siis tyyliin kesken isän puheen poika alkaa vain hokea " heippa" , kunnes joko isä sanoo " heippa" tai poika vain lyö luurin korvaan. Isä yrittää kuulostaa pirteältä ja iloiselta (ts. ei pettyneeltä). Joskus hän kysyy, että " ai jaa, etkö sä halua jutella" , johon poika ei sano muuta kuin " heippa!" *klik - tuut - tuut - tuut*.



Poika tosin sanoo joskus kavereilleenkin, kun he soittavat pelkästään " heippa" - siis vastaa jo puhelimeen noin, eikä kuuntele yhtään mitä heillä on asiaa.



Mä muistan kun itse olin lapsi eikä kännyköitä ollut, piti aina soittaessa esitellä itsensä ensin kavereiden vanhemmille - eikä olisi tullut kuuloonkaan vain huudella heippaa ja iskeä luuria korvaan. Olenko mä totaalinen kalkkis? Vai olenko mä jotenkin ylisentimentaalinen, kun mua ärsyttää isän puolesta se, että ainut mitä lapsi haluaa isälleen puhua, on kesken lauseen hoettu *heippa*, joka kuulostaa ihan samalta kuin " vitun tampio mä sun kanssa haluu jutella" ?



Vierailija
5/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksella ei omaa puhelinta tietenkään olekaan, mutta muuten lörpötellään kyllä.

Vierailija
6/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin hassuahan se olisikin omien lasten kanssa tuntitolkulla puhelimessa puhua, mieluummin puhun heidän kanssaan ihan livenä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


tosin hassuahan se olisikin omien lasten kanssa tuntitolkulla puhelimessa puhua, mieluummin puhun heidän kanssaan ihan livenä kotona.

voihan sitä kokonaisella lauseella vastata kysymykseen, eikä arvokasta aikaa kulu kovin montaa kymmentä sekuntia.

Varsinkin jos lapsen vanhemmat ovat eronneet ja toinen vanhempi yrittää pitää jonkinlaista " normaalia" yhteyttä lapseen.

Vierailija
8/9 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi puhua mumminsa kanssa vaikka tunnin, juttua riittää.



Minulle soittelee pitkiä puheluita, jos on jäänyt hetkeksi yksin kotiin eikä ole tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa soittaa ja kysyä koska tulen kotiin tms. Kun saa vastauksen, sanoo vaan heippa ja sulkee puhelimen. Eli ei todellakaan lörpöttele puhelimessa, asialinjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi