Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Onko viisaudenhampaan leikkaus kamala toimenpide?

Vierailija
29.01.2008 |

Pelottaa enemmän kuin ennen synnytystä.. :(

Mulla on vain osa hampaasta puhjennut ja hammas muutenkin ihan vinossa ikenen alla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko puudutus?

Mulla ei oo koskaan ees reikää ollut hampaassa, josten ei kokemusta.



-ap

Vierailija
2/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikittain kokonaan ikenen alla ja leukaluun sisällä, ja vielä tulehtunut, jouduttiin höyläämään paloja leukaluusta veks jne. mut kun olin tarpeeksi pöllyssä, niin ei tuntunut missään...



Tosin sitten leikkauksen jälkeenkin olin niin sekaisin, että menin suoraan ravintolaan syömään pihvin... Onneksi oli tujut antibiootitkin jo valmiiksi, niin ei tullut mitään jälkitulehduksia, vaikka se pihvi ei tosiaan ollut fiksu veto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa on poistettu, leikaten ikenestä puhkeamattomina, kaksi viisaudenhammasta, alhaalta.

Eri aikaan otettiin pois, oliskohan väliä ollut n. 1-2 kk.

Molemmat poistettiin raskauden aikana, sillä oireilivat tosi pahasti.

Puudutetta sain, ja särkylääkettä, ja toipuminen meni tosi nopsaan.

Suussa olevat haavat paranevat tosi nopsaan- näin tuumasi hammaslääkärikin.

Ei se toki mukavaakaan ollut, mutta ei tosiaan pahakaan juttu.

Pehmeää ja viileää syötävää parin päivän ajan (jugurttia, mehukeittoa, velliä, puuroa tms.).

Vierailija
4/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olette vielä sentään hengissä ;)..



Mulla poistettava hammas on ylhäällä.

-ap

Vierailija
5/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin ensin yksi ja sitten leikattiin puhkeamattomina kolme samaan aikaan. Puudutettiin, en tuntenut mitään. Vähän ikäviltä tuntui kuulla pään sisällä ne äänet, mutta tuntoa ei siis ollut lainkaan. Paranivat todella hyvin, särkyäkään ei ollut juurikaan. Leikkauksen jälkeen piti huuhdella suuvedellä kai viikko tms. Päällimmäisenä mieleen jäi se, että syöminen oli hankalaa pari päivää, kun oli kummaltakin puolelta ikenet auki. Mehukeittoa ja banskua.



Nää viisaudenhampaat on vähän niiin kuin synnytykset, harvemmin puhutaan niistä helpoista ja kivuttomista, vaan tarinoissa tuppaa veri lentämään ja kipu säkenöimään.



Luota hammaslääkäriin, se on niitten työtä. Ne on tehnty sitä ennenkin.



Älä suotta jännitä, todennäköisesti se ei ole vaikea ja vaikka olisikin, ei etukäteispaniikista ole yhtikäs mitään hyötyä.

Vierailija
6/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkauksessa tuntui vain siltä, että jotain siellä ronkitaan, muuta yhtään ei sattunut. Jälkeenpäin suu oli turta, mutta en muista, että olisin ollut kovin kipeä.