Perheemme pöyristyi asuntoauton vuokrahintaa. Odotimme, että vuorokausihinta olisi ollut
tyyliin 60-70 €. Kuitenkin osoittautui, että puhutaan yli 130 eurosta per vuorokausi. Meinasin sydärin saada. Miksi ahneus on iskenyt autovuokraamouhin? Perheemme lomasuunnitelmat ovat ihan pilalla. Saisivat hävetä!
Itkun tuhruiset silmät lapsilla
Kommentit (32)
Onko tää sama, joka oli vuokraamassa mökkiä kympillä?
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Siinähän saa tavallaan sekä auton, että hotellin samaan hintaan. Matkailuautot sitäpaitsi maksavat uutena helposti 100.000€. Lisäksi sesonkiajat ovat lyhyitä.
Annan kuitenkin ilmaisen lapsenkasvatusvinkin: Kannattaa ensin ottaa selvää faktoista ennen kuin menee lapsille mitään lupailemaan. Niin tulee vähemmän pettymyksiä.
Tekosyy. Oikea syy: ahneus.
Ap
Ap on ahne, kun pitäis puoli-ilmaiseksi saada kaikki.
Alkaa olla tällä palstamammalla aika ymmyrkäinen perhe kun pyöristyvät harva se päivä, ja lapsia uhkaa nestehukka kun parkuvat tauotta.
On niissä paljon hintaeroja jos vaikka tori.fi:stä katsoo. On eri asia maksaa +100 €/d jostain Max 3 vuotta vanhasta kuin 2005-mallisesta.
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Siinähän saa tavallaan sekä auton, että hotellin samaan hintaan. Matkailuautot sitäpaitsi maksavat uutena helposti 100.000€. Lisäksi sesonkiajat ovat lyhyitä.
Annan kuitenkin ilmaisen lapsenkasvatusvinkin: Kannattaa ensin ottaa selvää faktoista ennen kuin menee lapsille mitään lupailemaan. Niin tulee vähemmän pettymyksiä.
Tekosyy. Oikea syy: ahneus.
Ap
Jos hinnassa olisi paljonkin ilmaa, alalla olisi myös halvempia vuokrafirmoja. Sellaista on markkinatalous.
Kuten edellä jo todetiin, selitys kalliille vuokralle on kallis hankintahinta yhdistettynä lyhyeen sesonkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ahne, kun pitäis puoli-ilmaiseksi saada kaikki.
Ei, aina olen valmis maksamaan käyvän hinnan.
Ap
Porvoossako oli tarkoitus käydä asuntoautoilemassa?
Voi jumala taas.. köyhät liikenteessä. Lomailkaa omalla pihalla tai menkää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Siinähän saa tavallaan sekä auton, että hotellin samaan hintaan. Matkailuautot sitäpaitsi maksavat uutena helposti 100.000€. Lisäksi sesonkiajat ovat lyhyitä.
Annan kuitenkin ilmaisen lapsenkasvatusvinkin: Kannattaa ensin ottaa selvää faktoista ennen kuin menee lapsille mitään lupailemaan. Niin tulee vähemmän pettymyksiä.
Tekosyy. Oikea syy: ahneus.
ApJos hinnassa olisi paljonkin ilmaa, alalla olisi myös halvempia vuokrafirmoja. Sellaista on markkinatalous.
Kuten edellä jo todetiin, selitys kalliille vuokralle on kallis hankintahinta yhdistettynä lyhyeen sesonkiin.
Paljon on ilmaa hinnoisša, mutta tyhmät maksaa silti. Meidän perheemme ei ole tyhmä. Me maksamme vain käyvän hinnan.
Ap
Vuokrahenkilöautojen merkittävä käyttäjäryhmä ovat firmojen työntekijät. Tällöin, koska ne autot on jo olemassa, viikonloppuina ja loma-aikoina voi saada tosi edullisia tarjouksia.
Asuntoautot ovat vain lomakäytössä, joten niiden hinta määräytyy eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ahne, kun pitäis puoli-ilmaiseksi saada kaikki.
Ei, aina olen valmis maksamaan käyvän hinnan.
Ap
Käypä hinta määräytyy markkinoilla, ei aloittajan maksuhalukkuuden perusteella.
Varmasti löytyy autoja joiden hinta on alle 100 euroa vuorokausi tai esimerkiksi 500 euroa viikko.
Saahan niitä halvallakin! Tosin silloin varustetaso ei ole samanlainen kuin näissä uusissa, mutta autossa on moottori ja ratti, vaunun puolella petipaikat ja trangia, jolla kyllä laittaa ruokaa. Kylmäkassi toimii jääkaappina ja lapsille otatte potan mukaan, niin on vessakin matkassa.
Ahhahhahhaaa. Onko sulla ap mitään käryä siitä, mitä tuollainen asuntoauto maksaa uutena? Vuokraamoissa hinnat ovat kovat, sillä kalusto on uutta/uudehkoa. Tottakai voit vuokrata jonkun 20 vuotta vanhan kärryn ja siinä ei sitten enää vuorokausihinta ole kovinkaan paha.
Ei muuta kun marssit asuntoautokaupoille ja ostat oman niin ei tarvitse itkeä kovaa vuokraa. Mutta veikkaan kuitenkin ettei sulla sellaiseen ole varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Siinähän saa tavallaan sekä auton, että hotellin samaan hintaan. Matkailuautot sitäpaitsi maksavat uutena helposti 100.000€. Lisäksi sesonkiajat ovat lyhyitä.
Annan kuitenkin ilmaisen lapsenkasvatusvinkin: Kannattaa ensin ottaa selvää faktoista ennen kuin menee lapsille mitään lupailemaan. Niin tulee vähemmän pettymyksiä.
Tekosyy. Oikea syy: ahneus.
ApJos hinnassa olisi paljonkin ilmaa, alalla olisi myös halvempia vuokrafirmoja. Sellaista on markkinatalous.
Kuten edellä jo todetiin, selitys kalliille vuokralle on kallis hankintahinta yhdistettynä lyhyeen sesonkiin.
Juu, koska monillahan on heittää joku miljoona asuntoautovuokraamon perustamista varten.
Ja vaikka olisikin niin helpompi perustaa joku pikavippi tms pilipalifirma.
Eli takuulla nylkee asiakkaita koska pystyy. Ei nyt että siinä olisi mitään väärää. Eihän sitä ole pakko kenenkään vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Niksi-Pirkka kirjoitti:
Siinähän saa tavallaan sekä auton, että hotellin samaan hintaan. Matkailuautot sitäpaitsi maksavat uutena helposti 100.000€. Lisäksi sesonkiajat ovat lyhyitä.
Annan kuitenkin ilmaisen lapsenkasvatusvinkin: Kannattaa ensin ottaa selvää faktoista ennen kuin menee lapsille mitään lupailemaan. Niin tulee vähemmän pettymyksiä.
Tekosyy. Oikea syy: ahneus.
Ap
Osta oma asuntoauto. Kun ette tarvitse sitä omiin matkoihin, voitte itse vuokrata sitä muille 60-70 €.
Kukaan ei itke... :D
Jos vuokrafirmalta vuokraa uusia viimeisen päälle huollettuja ja siivottuja, niin kyllähän se maksaa. Itse olen vuokrannut yksityisiltä alkaen 300e/vko.
Hinnasta en osaa sanoa mitään, mutta kuka pölvästi menee lupaamaan lapsille jotain, minkä hintaa tms realistisuutta ei ole tarkistanut?
Siinähän saa tavallaan sekä auton, että hotellin samaan hintaan. Matkailuautot sitäpaitsi maksavat uutena helposti 100.000€. Lisäksi sesonkiajat ovat lyhyitä.
Annan kuitenkin ilmaisen lapsenkasvatusvinkin: Kannattaa ensin ottaa selvää faktoista ennen kuin menee lapsille mitään lupailemaan. Niin tulee vähemmän pettymyksiä.