Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ehdin tehdä 20 vuotta töitä n. 2300 palkalla, niin mikä on eläkkeeni?

Vierailija
14.01.2008 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puolet palkkatuloista joka tapauksessa

Vierailija
2/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa todennäköisesti eläkkeelle jäädessään n. 40 % keskipalkastaan. Ja siinäkin oli joku kiero kaava, miten se keskipalkka työuralta lasketaan. Vaikka kyllä kai koko eläkejärjestelmä ehditään siihen mennessä poistaa ja mun ikäluokka painaa töitä hamaan hautaan saakka...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan eläkeiässä, niin koko systeemiä siis eläkettä ei enää makseta. Hyvä että joku on mun kanssa samaa mieltä!

Vierailija
4/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 2300 huomioimatta palkankorotuksia tekisi 33,5 Euroa/vuosi. Eli 20 vuotta -> 667 Euroa. Siitä elinaikakerroin on jotain 0.9 eli jäisi noin 600 Euroa/kk.

Vierailija
5/5 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että me pystymme pitämään puolemme kuten meitä edeltäneetkin ikäluokat ja tulemme saamaan ihan ok eläkkeet. Ehkä vähemmän suhteessa tuloihin kuin nykyiset, mutta toisaalta me perimme heidän rahansa kaiken lisäksi.:)

Suomella on eläkerahastoissa jotain 130 miljardia. Ne + jatkuvasti lisää kerättävät pitäisivät riittää meille asti ja maksavathan nuoret meidän eläkeiässä eläkkeitä, kuten mekin olemme maksaneet. Tosin maailma voi muttua, mutta en usko niin radikaaliin muutokseen, että mekään ihan tyhjän päälle jäätäisiin.

Vierailija:


ollaan eläkeiässä, niin koko systeemiä siis eläkettä ei enää makseta. Hyvä että joku on mun kanssa samaa mieltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi