Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä suklaakakku ohje! Katsokaapas.

Vierailija
14.01.2008 |

Kostuttaisitteko kakkua jotenkin? Minusta tuntuu että kakku on aika kuivaa?



Pohja



200 g taloussuklaata

200 g margariinia

4 munaa

2 dl sokeria

4 rkl kaakaojauhetta

1,5 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta





Kuorrutus



150 g taloussuklaata

1 dl kermaa

1 rkl margariinia



Voitele ja korppujauhota halkaisijaltaan 24 cm:n irtopohjavuoka. Sulata suklaa ja margariini yhdessä vesihauteessa. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Lisää sulatettu ja jäähdytetty suklaa-rasvaseos. Siivilöi kaakaojauhe jauhojen sekaan ja sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää jauhot kevyesti nostellen taikinan sekaan. Levitä taikina tasaisesti vuokaan ja paista kakkua 175 asteessa noin 45 minuuttia. Valmista kuorrutus. Kuumenna kerma kattilassa, mutta älä keitä. Lisää sekaan suklaa ja margariini. Sekoita, kunnes kuorrutus on tasaista. Anna jäähtyä hieman ja kuorruta kakku.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kokeilet kypsyyttä, tikkuun saa jäädä taikinaa mielellään. Silloin ei tarvitse kostuttaa.

Vierailija
2/2 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kerran vahingossa 2 dl ja tuli tosi hyvää ja mehevää. Ja mä kyllä vaihtaisin tuon margariinin voihin, on niin iso ero maussa.



Mutta kuten edelliset sanoivat, tuon ohjeen kanssa täytyy olla tarkka paiston kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi