Tämä suklaakakku ohje! Katsokaapas.
Kostuttaisitteko kakkua jotenkin? Minusta tuntuu että kakku on aika kuivaa?
Pohja
200 g taloussuklaata
200 g margariinia
4 munaa
2 dl sokeria
4 rkl kaakaojauhetta
1,5 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
Kuorrutus
150 g taloussuklaata
1 dl kermaa
1 rkl margariinia
Voitele ja korppujauhota halkaisijaltaan 24 cm:n irtopohjavuoka. Sulata suklaa ja margariini yhdessä vesihauteessa. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Lisää sulatettu ja jäähdytetty suklaa-rasvaseos. Siivilöi kaakaojauhe jauhojen sekaan ja sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää jauhot kevyesti nostellen taikinan sekaan. Levitä taikina tasaisesti vuokaan ja paista kakkua 175 asteessa noin 45 minuuttia. Valmista kuorrutus. Kuumenna kerma kattilassa, mutta älä keitä. Lisää sekaan suklaa ja margariini. Sekoita, kunnes kuorrutus on tasaista. Anna jäähtyä hieman ja kuorruta kakku.
Kommentit (2)
Laitoin kerran vahingossa 2 dl ja tuli tosi hyvää ja mehevää. Ja mä kyllä vaihtaisin tuon margariinin voihin, on niin iso ero maussa.
Mutta kuten edelliset sanoivat, tuon ohjeen kanssa täytyy olla tarkka paiston kanssa.
Kun kokeilet kypsyyttä, tikkuun saa jäädä taikinaa mielellään. Silloin ei tarvitse kostuttaa.