EU haluaa nopeuden rajoittimet pakollisiksi autoihin vuodesta 2022 lähtien. Myös "mustalaatikko" ihmisten seurantaan halutaan autoihin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b884c9b3-bc0d-44ac-80ab-cc530a4b…
Mustassalaatikkossa on GPS, jolla voidaan seurata missä kansalainen liikkuu. Eurostoliiton vakoilukoneisto kasvaa askel askeleelta.
Kommentit (82)
Tjerrorishmin varjolla saadaan ajettua läpi vaikka millaisia dystopialakeja ja kaapattua lopullinen valta massoista, kun myydään niille valheellista turvallisuudentunneta ja fiilistä siitä että niistä pidetään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Mainio juttu. Kannatan.
Siru niskaan olisi tehokkampi.
eurostoliitto on tuolloin jo kaatunut omaan mahdottomuuteensa esikuvansa neuvostoliiton tavoin.
Nopeudenrajoittimessa on jalo ajatus, mutta käytännön ongelmia. Esim. Konginkankaan onnettomuus johtui nopeudenrajoittimesta. Se ei toki poista sitä, että rekkakuski ajoi pientä ylinopeutta, mutta perväunu ei olisi lähtenyt luisumaan vastaantulevan bussin kaistalle jos nopeudenrajoitin ei olisi väkisin laskenut rekan nopeutta.
Tätähän ei virallinen raportti halua myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Mainio juttu. Kannatan.
Kerro ihmeessä miksi? Jotain positiivista tietty jos kadonnutta henkilöä etsitään, mutta vakoilulle ei kiitos.
Ja sit toi nopeuden rajoittaminen - ylinopeus tuntuu olevan törkeää pahoinpitelyä vakavampi rikos.
Tuo on puhdasta totalitarismia. Viranomaisten ei kuuluu tietää missä kansalainen liikkuu vapaassa maassa tai olemme vankeja emme kansalaisia. Tuo arvio vuodessa säästyvistä 15 hengestä on silkkaa huuhaata. Se on pelkkää propagandaa kyttäämisen perustelemiseksi. Yksilön intimiteettisuoja on tärkeämpi asia kuin kuoliko liikenteessä jonakin vuonna 15 enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Nopeudenrajoittimessa on jalo ajatus, mutta käytännön ongelmia. Esim. Konginkankaan onnettomuus johtui nopeudenrajoittimesta. Se ei toki poista sitä, että rekkakuski ajoi pientä ylinopeutta, mutta perväunu ei olisi lähtenyt luisumaan vastaantulevan bussin kaistalle jos nopeudenrajoitin ei olisi väkisin laskenut rekan nopeutta.
Tätähän ei virallinen raportti halua myöntää.
Lisäksi nopeudenrajoitin esti myös rekan suoritustumisen. Kuski ei pystynyt suoristamaan puolelta toiselle heiluvaa perävaunua, koska nopeudenrajoitin esti kiihdyttämisen.
Oisko jalkapanta kuitenkin kätevämpi?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi persut on vastaan tätä EU:n tyranniaa ja äänestämällä heitä voi vaikuttaa asiaan. Muistakaa, että heti eduskuntavaalien jälkeen on EU vaalit ja siellä nämä asiat päätetään.
Persut eivät kyllä ole erotaan EU:sta -puolue, jos sitä yrität väittää.
Mitä sitten? Ei haittaa minun elämää mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi persut on vastaan tätä EU:n tyranniaa ja äänestämällä heitä voi vaikuttaa asiaan. Muistakaa, että heti eduskuntavaalien jälkeen on EU vaalit ja siellä nämä asiat päätetään.
Persut eivät tule olemaan hallituksessa enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää, toivottavasti ei mene läpi.
Tämä on jo mennyt läpi koska Parlamentti ja Neuvosto ovat saaneet neuvottelut päätökseen Komission kanssa, ja lain sisällöstä on sovittu. Sen voimaan tulo on siis vain ajan kysymys.
Asiaan olisi voinut vaikuttaa silloin kun tätä Komission lakiesitystä tehtiin muutama vuosi sitten. Asiasta oli mm. julkinen konsultaatio johon kuka hyvänsä voi vastata, myös yksityishenkilöt.
Maailma menee ihan mahdottomaksi. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että itse olen niin vanha että ei ole enää niin kiire mihinkään, muut odottavat kyllä.
Arvasin, että kyse gps tekniikasta.
Autoilun gps verotus naamioidaan nyt tähän nopeusrajoituslaitteeseen,jonka pystyy ohittamaan painamalla kaasua!
Heti brexit äänestyksen jälkeen alettiin puuhata gps systeemiin perustuvaa ns eurovinjet järjestelmää, jossa brexitin aiheuttama eu budjettilovi kerättäisiin autoilijoilta kaikista eu maista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei haittaa minun elämää mitenkään.
Nopeudenrajoitin voi kyllä haitata. Ongelma on siinä, ettei teiden nopeusrajoituksia kuitenkaan noudeta, vaan sitten ajetaan nopeudenrajoitinta vastaan. Jos moottoritiellä on 120 kmh nopeusrajoitus ja rajoitin on asetettu 130 kmh, niin silloin ajetaan 130 kmh. Jos perä alkaa luisumaan 130 kmh niin miten suoristat auton, kun et voi tehdä sitä kiihdyttämällä? Et mitenkään, vaan voit vain toivoa, ettet osu kehenkän auton luisuellassa ja heiluessa. Teistä tulee varallisempia, ei turvallisempia.
Tietysti ongelma poistuisi sillä, ettei kukaan ajaisi kaahailisi ja ajaisi rajoitinta vastaan, mutta se nyt on turha toivo.
Eu on huijari! Vasta Soini hyväksytytti sen s-ii r7tolais ,uus sopimuksen Suomessakin.
Väitettiin ettei se ole juridisesti sitova.
"Tuore EU-selvitys toteaa YK:n GCM-siirtolaisuussopimuksen olevan oikeudellisesti sitova poiketen aiemmasta käsityksestä, jonka mukaan sopimus on poliittisesti sitova."
Vierailija kirjoitti:
Eu on huijari! Vasta Soini hyväksytytti sen s-ii r7tolais ,uus sopimuksen Suomessakin.
Väitettiin ettei se ole juridisesti sitova."Tuore EU-selvitys toteaa YK:n GCM-siirtolaisuussopimuksen olevan oikeudellisesti sitova poiketen aiemmasta käsityksestä, jonka mukaan sopimus on poliittisesti sitova."
Eurovaaleissa äänestäminen on tärkeää! Silloin ääni persuille!
Törkeää, toivottavasti ei mene läpi.