Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko laillista että S-ryhmä kertoo halpuuttavansa hintoja, mutta ei kerro että myös nostaa hintoja?

Vierailija
05.02.2019 |

Mainonnan pitäisi olla totuudenmukaista mutta S-ryhmän mainonta ei ole. Kyseessä on kuluttajien harhauttaminen ja huijaaminen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan laillista. Aikuiset ihmiset ymmärtävät tämän kertomattakin, että välillä jotkut hinnat nousevat. 

Vierailija
2/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihan laillista. Aikuiset ihmiset ymmärtävät tämän kertomattakin, että välillä jotkut hinnat nousevat. 

Siinä on vaan se että kuluttaja saa väärän käsityksen. Manonnasta pitäisi saada oikea käsitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa mitä joku väittää. Jos hintoja väitetään halvoiksi, niin asia on helppo tarkistaa. Sen kun katsot niitä hintoja. 

Esim. joku verkkokauppa väittää, että todennäköisesti aina halvempi. Ensinnäkin tämä väite ei voi edes pitää paikkansa, sillä aina tarkoittaa aina eli varmasti, jolloin todennäköisyyksille ei jää mitään sijaa. Toiseksi verkkokauppa takoo kovaa tulosta, mikä tarkoittaa, että hinnat eivät voi olla halvimpia. Eli toisin sanoen katteet ovat kunnossa.

Vierailija
4/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä antaa tahallaan väärää tietoa kuluttajalle.

Ei voi olla mitenkään laillista.

Ajatellaan että olisi pörssiyhtiö niin epäilen että älähdettäisiin tämmöisestä mainonnasta. Osakkeenomistaja saisi väärän käsityksen yhtiön toimista. 

Vierailija
5/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa mitä joku väittää. Jos hintoja väitetään halvoiksi, niin asia on helppo tarkistaa. Sen kun katsot niitä hintoja. 

Esim. joku verkkokauppa väittää, että todennäköisesti aina halvempi. Ensinnäkin tämä väite ei voi edes pitää paikkansa, sillä aina tarkoittaa aina eli varmasti, jolloin todennäköisyyksille ei jää mitään sijaa. Toiseksi verkkokauppa takoo kovaa tulosta, mikä tarkoittaa, että hinnat eivät voi olla halvimpia. Eli toisin sanoen katteet ovat kunnossa.

Kingston Datatravel DT100G3 16GB USB 3.0 muistitikku

 Verkkokauppa 4,9e. Kärkkäinen 3,5 e.

Ei mitään katetta verkkokaupan mainospuheella.

Vierailija
6/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kai kukaan ole niin tyhmä, että luulisi kaupan tekevän hyväntekeväisyyttä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihan laillista. Aikuiset ihmiset ymmärtävät tämän kertomattakin, että välillä jotkut hinnat nousevat. 

Siinä on vaan se että kuluttaja saa väärän käsityksen. Manonnasta pitäisi saada oikea käsitys.

Jos ei aikuinen kuluttaja tiedä, että mainoksissa kaunistellaan ja liioitellaan asioita, on kyllä peiliin katsomisen paikka. 

Vierailija
8/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainonnan pitäisi olla totuudenmukaista mutta S-ryhmän mainonta ei ole. Kyseessä on kuluttajien harhauttaminen ja huijaaminen.

Eli jos eivät sano, että halpuutamme kaikkia hintoja, eivät he kyllä rikosta tee.

Luuleeko jotkut kuluttajat oikeasti, että kauppiaat tekevät hyväntekeväisyyttä. Että esim. Black Friday on kauppiaiden joululahja kuluttajille.

Tahdon asiassa se sanotaan.  " Mainonta on idiotismia, koska kuluttajat ovat idiootteja"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä antaa tahallaan väärää tietoa kuluttajalle.

Ei voi olla mitenkään laillista.

Ajatellaan että olisi pörssiyhtiö niin epäilen että älähdettäisiin tämmöisestä mainonnasta. Osakkeenomistaja saisi väärän käsityksen yhtiön toimista. 

Mussun mussun. Niin, eihän pörssiyhtiöt koskaan mainosta, että nyt alkoi ale. 

Vierailija
10/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainonta on eri asia kuin uutisointi jossain tiedotteessa tai raportissa. Mainonnalla yritykset houkuttelee asiakkaita ja kertovat tietysti seikkoja, jotka ahnetta asiakasta kiinnostaa. Yritys lähtökohtaisesti pitää asiakkaitaan niin järkevänä kansana, että ne ymmärtävät ilman eri mainintaa että voidakseen tulla hetkellisesti tai pidemmäksi toviksi alas, hintojen täytyy aina välillä nousta. 

Ihan pöhkö aloitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ketkumaista kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan