Ennätyspakkanen hyydyttää Tesloja Yhdysvalloissa - ”En voi odotella koko päivää tämän älyttömän auton kanssa”
Yhdysvaltojen yli pyyhkineet ennätyspakkaset kiusaavat sähköauto Teslan omistajia. Pakkasen aiheuttamat ongelmat ajavat omistajat sosiaaliseen mediaan purkamaan harmiaan, uutistoimisto Bloomberg kertoo.
Teslan Model 3 kärsii kylmän sään tyhjentämistä sähköakuista muiden sähköautojen tavoin. Lisäksi sitä kiusaavat tietyt mallikohtaiset ongelmat.
”Suurin huoleni on, että pakkaset purkivat yön aikana sähköakuistani virtaa 30-40 kilometrin edestä. Ajaessani töihin akuista lähti vielä ylimääräiset 8-24 kilometriä”, hän kuvailee.
”En todellakaan maksanut autostani 60 000 dollaria (n. 52 000 euroa) vain nähdäkseni akkujen tyhjentyvän näin nopeasti”, hän tuskailee.
Tesla ei yksin ole tulilinjalla.
”Panasonic vastaa Teslan akkujen valmistuksesta, eikä näin käy vain Tesloille vaan myös esimerkiksi Chevroletin Boltille ja Nissanin Leafille”, uusia energiateknologioita seuraava Bloombergin analyytikko Salim Morsy kertoo.
”Mutta muista autoista Teslan erottaa sille ominaiset tuotantoratkaisut”, Morsy tiivistää.
Esimerkiksi Teslan oven kahvojen rakenne aiheuttaa pakkasella pulmia omistajilleen. Kahvaa täytyy ensin painaa yhdestä kohdasta alas ja vetää sen jälkeen toisesta kohdasta ylös jotta ovi aukeaisi.
Kun kahvat jäätyvät, temppu on vaikea tehdä. Harmistuneet auton omistajat ovat julkaisseet verkossa kuvia jäätyneistä ovenkahvoista.
Jotkut märehtivät asiaa mielessään, mutta osa on kääntynyt suoraan Teslan toimitusjohtaja Elon Muskin puoleen vaatien asiaan korjausta.
Bostonissa asustava Andrea Falcione tviittasi kuvan autonsa jäätyneestä ovenkahvasta.
”En voi odotella koko päivää tämän älyttömän auton kanssa”, hän kommentoi kuvaa. Vain muutamaa kuukautta aiemmin hän oli julkaissut tilillään kuvan ostamastaan uudesta Teslasta hymiön kera.
SÄHKÖAUTO ei ole valmis laajamittaiseen käyttöönottoon, edes talvea ei ole koodattu vielä.
Kommentit (97)
Opettele laittamaan lähde kun teet tämmöisiä aloituksia.
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Sähköautopelleille jauhot, tai oikeammin talvi suuhun!
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Ainakaan meidän Mersussa ei ovenkahvat jäädy, ei ole käytännössä edes mahdollista, koska malliltaan sellaiset.
-Lukkosula ei riitä ratkaisuksi, kun on suunnitteluvirhe.
Unohdit kommentoidan alennutta toimintamatkaa, vai yritätkö painaa sen villaisella?
Sitä kuvittelee että jos on varaa ostaa Tesla, löytyy myös lämmin autotalli.
Meillä ei ole kuin Peugeot ja silti on lämmin autotalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Ainakaan meidän Mersussa ei ovenkahvat jäädy, ei ole käytännössä edes mahdollista, koska malliltaan sellaiset.
-Lukkosula ei riitä ratkaisuksi, kun on suunnitteluvirhe.
Unohdit kommentoidan alennutta toimintamatkaa, vai yritätkö painaa sen villaisella?
Missä tahansa autossa voi jäätyä ovenkahvat kun keli on tarpeeksi jäätävä, vetypelle keksii taas satujaan.
Ja Andrean ovikuvassa on nimenomaan auton kylki täynnä jäätynyttä sadetta, ongelmansa ei johdu kylmyydestä vaan että sade piiskaa vettä auton kylkeen joka sitten jäätyy siihen. Se on ongelma autolle kuin autolle.
Vierailija kirjoitti:
Opettele laittamaan lähde kun teet tämmöisiä aloituksia.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/ennatyspakkanen-hyydytta…
Vierailija kirjoitti:
Sitä kuvittelee että jos on varaa ostaa Tesla, löytyy myös lämmin autotalli.
Meillä ei ole kuin Peugeot ja silti on lämmin autotalli.
Kylmäkin talli riittäis Andrean ongelmaan. Kylmä ei ole ongelma vaan jäätynyt sade,
Vierailija kirjoitti:
Sähköautopelleille jauhot, tai oikeammin talvi suuhun!
Oletko muistanut vaihtaa paskavaipat tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Ainakaan meidän Mersussa ei ovenkahvat jäädy, ei ole käytännössä edes mahdollista, koska malliltaan sellaiset.
-Lukkosula ei riitä ratkaisuksi, kun on suunnitteluvirhe.
Unohdit kommentoidan alennutta toimintamatkaa, vai yritätkö painaa sen villaisella?
Ensimmäinen kommentti Andread twiittiin:
"Well, my german Mercedes Benz is ALWAYS frozen like this in the winter! The windows are always frozen and hard to open when its freezing outside. Thats Winter, thats normal. Thats not a Tesla Problem! Get some hot water, and done."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Ainakaan meidän Mersussa ei ovenkahvat jäädy, ei ole käytännössä edes mahdollista, koska malliltaan sellaiset.
-Lukkosula ei riitä ratkaisuksi, kun on suunnitteluvirhe.
Unohdit kommentoidan alennutta toimintamatkaa, vai yritätkö painaa sen villaisella?
Missä tahansa autossa voi jäätyä ovenkahvat kun keli on tarpeeksi jäätävä, vetypelle keksii taas satujaan.
Ja Andrean ovikuvassa on nimenomaan auton kylki täynnä jäätynyttä sadetta, ongelmansa ei johdu kylmyydestä vaan että sade piiskaa vettä auton kylkeen joka sitten jäätyy siihen. Se on ongelma autolle kuin autolle.
Ei ole meillä 25vuoden aikana jäätyneet.
-Lue se juttu, NIMENOMAAN SUUNNITTELUVIRHE johtaa jäätymiseen Teslassa.
Palaa todellisuuteen litiumionipelle!
PS Kerrohon, miten vety liittyy bensa-autoon?
-Ainoa vetypelle olet sinä, samalla olet litiumionipelle?
ISOLLA BENSAKONEELLA AJELLAAN; HARMITTAAKO?
-Lähdenkin ulos huvikseni sutimaan, on vapaapäivä!
Eihän tuo voi olla yllätys yhdellekään miehelle. Pakkasessa kaikista akuista saadaan tehoja huomattavasti vähemmän. Litiumioniakusta vielä vähemmän kuin vanhoista lyijyakuista.
Polttomoottorit ovat vielä pitkään käytössä. Ainakin jos halutaan liikkua säästä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Ainakaan meidän Mersussa ei ovenkahvat jäädy, ei ole käytännössä edes mahdollista, koska malliltaan sellaiset.
-Lukkosula ei riitä ratkaisuksi, kun on suunnitteluvirhe.
Unohdit kommentoidan alennutta toimintamatkaa, vai yritätkö painaa sen villaisella?
Missä tahansa autossa voi jäätyä ovenkahvat kun keli on tarpeeksi jäätävä, vetypelle keksii taas satujaan.
Ja Andrean ovikuvassa on nimenomaan auton kylki täynnä jäätynyttä sadetta, ongelmansa ei johdu kylmyydestä vaan että sade piiskaa vettä auton kylkeen joka sitten jäätyy siihen. Se on ongelma autolle kuin autolle.
LITIUMIONIPELLE taas vauhdissa, nyt ampuu ITSE KEKSIMIÄÄN OLKIUKKOJA, MM "Andrea", josta kukaan muu ei ole kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele laittamaan lähde kun teet tämmöisiä aloituksia.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/ennatyspakkanen-hyydytta…
Tämä on minun, AP:n laittama linkki.
Omasta sitikasta jäi kahva käteen kun yritin repiä ovea auki talvella
Hipsterijopolla ja keppihevosella pääsee pakkasessakin vaikka kaikki ydinvoimalat olisi suljettu ja joka ikinen rakennus olisi umpijäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Ainakaan meidän Mersussa ei ovenkahvat jäädy, ei ole käytännössä edes mahdollista, koska malliltaan sellaiset.
-Lukkosula ei riitä ratkaisuksi, kun on suunnitteluvirhe.
Unohdit kommentoidan alennutta toimintamatkaa, vai yritätkö painaa sen villaisella?
Missä tahansa autossa voi jäätyä ovenkahvat kun keli on tarpeeksi jäätävä, vetypelle keksii taas satujaan.
Ja Andrean ovikuvassa on nimenomaan auton kylki täynnä jäätynyttä sadetta, ongelmansa ei johdu kylmyydestä vaan että sade piiskaa vettä auton kylkeen joka sitten jäätyy siihen. Se on ongelma autolle kuin autolle.
LITIUMIONIPELLE taas vauhdissa, nyt ampuu ITSE KEKSIMIÄÄN OLKIUKKOJA, MM "Andrea", josta kukaan muu ei ole kuullutkaan.
"Bostonissa asustava Andrea Falcione" josta vetypelle kohkaa.
https://twitter.com/asfalcone/status/1090626168171253760
etkö idio.otti edes lue loppuun niitä artikkeleja minkä perusteella täällä trollaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ei olisi ongelmia ovenkahvojen kanssa jos on jäätävä keli?
Opetellaan käyttämään lukkosulaa.
Ainakaan meidän Mersussa ei ovenkahvat jäädy, ei ole käytännössä edes mahdollista, koska malliltaan sellaiset.
-Lukkosula ei riitä ratkaisuksi, kun on suunnitteluvirhe.
Unohdit kommentoidan alennutta toimintamatkaa, vai yritätkö painaa sen villaisella?
Missä tahansa autossa voi jäätyä ovenkahvat kun keli on tarpeeksi jäätävä, vetypelle keksii taas satujaan.
Ja Andrean ovikuvassa on nimenomaan auton kylki täynnä jäätynyttä sadetta, ongelmansa ei johdu kylmyydestä vaan että sade piiskaa vettä auton kylkeen joka sitten jäätyy siihen. Se on ongelma autolle kuin autolle.
LITIUMIONIPELLE taas vauhdissa, nyt ampuu ITSE KEKSIMIÄÄN OLKIUKKOJA, MM "Andrea", josta kukaan muu ei ole kuullutkaan.
"Bostonissa asustava Andrea Falcione" josta vetypelle kohkaa.
https://twitter.com/asfalcone/status/1090626168171253760
etkö idio.otti edes lue loppuun niitä artikkeleja minkä perusteella täällä trollaat?
TÄSSÄ TOPISEEN KERTAAN MINUN; AP:N LAITTAMAARTIKKELI:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/ennatyspakkanen-hyydytta…
Tuo Andreasta jankkaaja on valeAP.
PS En edes viitsinyt lukea valelinkkiäsi, tuohan on Teslan fanin tekemä sivusto.
Teslan suunnittelu ovien ja kahvojen suhteen on ihan perseestä. Alentunut ajokantama pitäisi olla jokaisella jo selvillä tässä kohtaa