Kysymys kaupan kassalla työskenteleville?
Ihan kiinnostaisi tietää tällainen asia (erinäisen tapahtumasarjan jälkeen): millainen asiakas on kaikkein ärsyttävin?
Kommentit (68)
Olin nuorena töissä kassalla ja ehdottomasti raivostuttavin asiakasryhmä oli tarjousmetsästäjät jotka kilahtivat täysin, jos tarjoustavara oli loppu, sitä odotettiin toista erää tai jos tarjous oli jäänyt laittamatta kassajärjestelmään ja makkarasta ei saanutkaan 20 senttiä pois. Sen sijaan että siitä ilmoitettaisi asiallisesti ja rauhallisesti, asia tietenkin kommunikoidaan huutamalla, kiroilemalla ja raivoamalla kassalle, joka ei tilahteeseen ole millään tapaa syypää eikä voi muuta kuin laittaa palautteen eteenpäin ja pahoitella.
Sellainen ylpistelijä, joka ei tervehdi. Näitä ei kyllä paljon ole.
Ärsyttääkö asiakkaat, jotka käy aina samoissa vaatteissa ja ostaa samoja tuotteita? Että kokeilisi tuokin saakelin burgeri välillä vähän jotain erilaista?
Mitenkäs sellaiset asiakkaat, jotka ostelee paljon aletuotteita, alkaako kyrsimään se alennuksien näpyttely?
Kaikkein ärsyttävin asiakas on sellainen joka käy joka päivä ja vaikka häntä on kaksi vuotta jaksanut iloisesti tervehtiä joka kerta, niin tyyppi ei ole kertaakaan vastannut, saati sitten katsonut päin tai sanonut kiitos. Kyse ei ole siitä etteikö kykenisi puhumaan. Jos on kaverin kanssa liikenteessä niin jonossa olen kuullut sen puhuvan. Kyllästyin ja sanon nykyään vain hinnan ja monotonisen kiitoksen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein ärsyttävin asiakas on sellainen joka käy joka päivä ja vaikka häntä on kaksi vuotta jaksanut iloisesti tervehtiä joka kerta, niin tyyppi ei ole kertaakaan vastannut, saati sitten katsonut päin tai sanonut kiitos. Kyse ei ole siitä etteikö kykenisi puhumaan. Jos on kaverin kanssa liikenteessä niin jonossa olen kuullut sen puhuvan. Kyllästyin ja sanon nykyään vain hinnan ja monotonisen kiitoksen.
Toimii ihan samoin teille kaupan kassoille. Voisitte tekin joskus suoda iloisen tervehdyksen ettekä aina katsoa kuin hapanta korppua pitkin nenän vartta. En sentään ole niin vastenmielisen näköinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein ärsyttävin asiakas on sellainen joka käy joka päivä ja vaikka häntä on kaksi vuotta jaksanut iloisesti tervehtiä joka kerta, niin tyyppi ei ole kertaakaan vastannut, saati sitten katsonut päin tai sanonut kiitos. Kyse ei ole siitä etteikö kykenisi puhumaan. Jos on kaverin kanssa liikenteessä niin jonossa olen kuullut sen puhuvan. Kyllästyin ja sanon nykyään vain hinnan ja monotonisen kiitoksen.
Toimii ihan samoin teille kaupan kassoille. Voisitte tekin joskus suoda iloisen tervehdyksen ettekä aina katsoa kuin hapanta korppua pitkin nenän vartta. En sentään ole niin vastenmielisen näköinen mies.
Monesti kyllä tulee sellainen olo, että ikäänkuin olisin jotenkin loukannut kun tuollainen kassaneiti sattuu kohdalle. Ilmiesesti sitten ulkonäköni herättää jonkinlaisia ajatuksia jotka taas heijastuu käytökseen. No, kaikkia ei voi miellyttää.
Asiakkaat jotka katsovat väärän tuotteen hinnan ja kitisevät sitten kassalla.
Hitaat pakkaajat. Kaikki kaukalot täynnä tavaraa ja itsellä jo kassakoneen edustakin tukossa ja mihinkään et niitä siitä saa eikä ole tilaa piippailla uusiakaan. Varsinkin mummot on mestareita asettelemaan viikkotolkulla kassejaan, toki ensin kyttäävät silmä kovana, että kaikki hinnat tulee oikein....
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö asiakkaat, jotka käy aina samoissa vaatteissa ja ostaa samoja tuotteita? Että kokeilisi tuokin saakelin burgeri välillä vähän jotain erilaista?
Mua ei ainakaan kiinnostanut pätkän vertaa mitä asiakkaat ostivat, vetelin tavarat läpi ja rahastin. Lähinnä saattoi tulla jostain tuotteista olo että hei, voisi muuten ostaa tätä töitten jälkeen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ylpistelijä, joka ei tervehdi. Näitä ei kyllä paljon ole.
Olen kyllä ollut huomaavinani, että nuorissa miehissä ja pojissa on paljon näitä mykkiä tapauksia. Varmaankin pelkäävät naisia tai jotain?
Humalaiset ovat se ikävin asiakasryhmä.
Siis todellakin umpihumalaisia on päivittäin. Saavat kauhean raivokohtauksen, jos heille ei myydä kaljaa. Olen saanut siitä syystä tappouhkauksia, minua kohti on heitelty milloin milläkin, ostoskärryllä, -korilla ja kaikella mitä käteen osuu.
Ja sitten on se paksalta ja kuselta ja oksennukselta haiseva "harmiton" juoppoporukka.
Nämä pikkuostoksia tekevät ja tarjousten perässä juoksevat ovat unelma-asiakkaita noiden rinnalla.
Joo, en ole stokkan herkussa töissä
Vierailija kirjoitti:
Hitaat pakkaajat. Kaikki kaukalot täynnä tavaraa ja itsellä jo kassakoneen edustakin tukossa ja mihinkään et niitä siitä saa eikä ole tilaa piippailla uusiakaan. Varsinkin mummot on mestareita asettelemaan viikkotolkulla kassejaan, toki ensin kyttäävät silmä kovana, että kaikki hinnat tulee oikein....
Tämä! Aaargh! Asiakkaana sekä kassana raivostuttavin tapaus. Sitä kuittia jäädään tutkailemaan ja kortteja asettelemaan lompakkoon noin vartiksi samalla kun kassahihna on aivan tukkeessa, pahimmassa tapauksessa jäädään hihnakaukalon päähän puhumaan puhelimeen eikä tehdä elettäkään pakatakseen. Samaan aikaan seuraava asiakas tuijottaa kassaa vihaisesti kun ei ole tilaa piipata tuotteita. Ja sitten vitkuttelija v*ttuilee että ei minulla ole mikään kiire, kyllä asiakas saa pakata kaikessa rauhassa. No kun täällä olisi muutkin ostoksilla jotka mielellään tahtoisivat kaupasta pois! Ei siinä tarvitse paniikissa ja itkua vääntäen kauhoa tavaraa, normaalilla tahdilla ehtii ihan hyvin saada tuotteet pakattua jos ei jää kyttäämään kuittirivejä suurennuslasilla ja hölöttämään puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ylpistelijä, joka ei tervehdi. Näitä ei kyllä paljon ole.
Olen kyllä ollut huomaavinani, että nuorissa miehissä ja pojissa on paljon näitä mykkiä tapauksia. Varmaankin pelkäävät naisia tai jotain?
Miehiä ylipäätään ei opeteta kohteliaiksi koska sellainenhan olisi ihan nössöilyä. Hävettää kyllä tällaisten tapausten vanhempien puolesta. Jotkut nuorimiehet moikkasivat ja hymyilivät iloisesti, merkittävä osa tuijotteli muualle eikä mutisseet kuin "mpheei" kun kysyi plussakorttia.
Alennuksia kyttäävät asiakkaat. Meillä oli eräs venäläinen asiakas joka kyttäsi tuotteiden päiväyksiä ihan päivittäin ja heti kun löysi yhden jossa oli huomisen tai ylihuomisen päiväys, kiikutti tuotteen myyjälle ja alkoi vinkua että tämä pitää myydä alennuksella tai yhdellä eurolla. Aina piti selittää että on tietyt säännöt miten alennukset toteutetaan ei pärstäkertoimen eikä asiakkaan toivomuksen mukaan. Samoin ketuttaa asiakkaat jotka on oppineet että paistotuotteet tulee tiettyyn kellonaikaan alennukseen ja tulevat varttia ennen sanomaan että alenna jo, muuten hän ei osta.
Hysteeriset reklamoijat ovat myös ärsyttäviä. Yleensä he ovat suunnilleen kuusikymppisiä naisia, jotka tulevat muutaman euron viallisen tai väärin hinnoitellun tuotteen kanssa kassalle. He esittävät asiansa usein kovaäänisesti, hakevat myötätuntoa ja tukea muilta asiakkailta, ja harvoin kykenevät olemaan hiljaa edes sitä pientä hetkeä, kun myyjä esim. soittaa esimiehelle varmistaakseen että voi hyvittää tuotteen tai näppäilee kassakoneelle rahanpalautuksen.
Hysteerisen pajatuksen ymmärtäisi, jos virheellinen tuote olisi esim. aiheuttanut vahinkoa käyttäjälle tai olisi ollut kallis merkkituote. Tyypillisesti kyse on kuitenkin jostain halpistorkkupeitteestä, jonka sauma on alkanut repsottaa tai säilykemurkinasta, jonka kohdalle on jäänyt vanha tarjouslappu hyllyn reunaan.
Asiakas ei ymmärrä, että saisi rahat takaisin jopa alle minuutissa, jos ymmärtäisi olla hiljaa ja antaa myyjälle työrauhan sen jälkeen, kun on ensin näyttänyt ostokuitin ja kertonut asiansa yhteen kertaan tavallisesti puhuen.
Sellainen vakkariasiakas joka aina vaan märisee, kuinka huono valikoima on ja että pitää varmaan siirtyä kilpailijalle. Kerran sitten totesin, että no sitten varmaan on parasta, että menet sinne kilpailijalle jos emme vastaa rouvan vaatimuksiin. Eipä enää sen jälkeen tullut minun kassaleni valittaa.
Veikkauspelaajat. Tarkistetaan lappua, uusitaan lappua, jaetaan osiin, liitetään veikkauskortti osaan osista, järjestelmä x, porukka y ja kaikki tilataan ennenkuin on veikkauskoneelle päästy ja tuohdutaan, kun myyjä ei muista kaikkea.
Sellainen joka käy monta kertaa päivässä ja ostaa joka kerran esim. purkan tai maitotölkin tai jonkin pikkuostoksen.