Kysymys kaupan kassalla työskenteleville?
Ihan kiinnostaisi tietää tällainen asia (erinäisen tapahtumasarjan jälkeen): millainen asiakas on kaikkein ärsyttävin?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka tulee kassalle 10 minuuttia sulkemisajan jälkeen naureskellen, että nyt taisi mennä ylitöiksi. Näille on käyty sanomassa kaupan sulkeutumisesta, mutta haahuilevat kaikessa rauhassa hyllyjen välissä ja vielä pakkaavatkin hitaasti ja jäävät vielä kysymään jotain turhanpäiväistä asiaa.
Minun kassajärjestelmäni lakkaa kirjaamasta ostoksia tasan sillä kellonlyömällä, kun liike sulkeutuu. Se on sitten asiakkaan ongelma, jos ostokset jäävät tästä syystä kauppaan.
Siis onko se järjestelmä oikeasti tuollainen vai onko tuo vain sinun periaatteesi? On kyllä tyhmä systeemi, jos oikeasti kassa lukkiutuu sillä kellonlyömällä. Ei ole välttämättä asiakkaan syy, jos heppu tuli 5 minuuttia ennen sulkemisaikaa ostamaan tupakka-askin ja hänen eteensä sattui asiakas, jolla on 300 euron ostokset ja jotain erikoista ja aikaa vievää kassa-asiaa.
Meillä meni oikeasti kassajärjestelmä kiinni 5min sulkemisajan jälkeen. Erittäin loistava systeemi. Se ei ole myyjän ongelma, jos asiakas ei tajua hoitaa ostoksiaan ajoissa. Ei myyjän tarvitse vapaa-aikaansa hidastelijoihin tuhlata. Baareista ja ravintoloistakin ihmiset ohjataan sulkemisaja jälkeen pois oli heillä juomia jäljellä tai ei. Miksi ei näin voisi tehdä kaupassakin?
No niin 5 minuuttia sulkemisajan jälkeen on vähän eri juttu kuin tasan sulkemishetkellä.
Ei tietenkään tarvitsekaan tuhlata näihin aikaa ja saa ohjata pois. Aina se ei vain auta. Ei niitä sieltä kantaakaan voi vaikka ostokset siihen jäisivätkin. Kyse oli nyt siitä, kumpi lyhentää sitä työaikaa, se, että lyöt ne nopeasti kassaan vai se, että kannat ne takaisin hyllyyn. Asiakashan ei poistu kaupasta yhtään sen nopeammin.
Ei se 5min niin pitkä aika ole, että tekisi merkittävää eroa. Vartija paikalle, jos ei suosiolla lähde. Naurettavaa nöyristely tuo "En voi sulkea ajoissa, koska en saa asiakkaita poistumaan kaupasta". Toki mikäpä siinä, jos tykkää tehdä ilmaisia ylityötunteja. Minä en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus kassalle pahoitellut sitä, kun olen ajatellut olevani sen päivän ärsyttävin asiakas. Kerran tai kahdesti vuodessa iskee ihan kauhea himo tikkareihin. Silloin käyn hakemassa 20 - 30 tikkaria kerralla ja voi kassa-parkoja, kun ne pyörittelee niitä tikkareita ja yrittää saada luettua sitä viivakoodia tikusta. Jokaisella kerralla on vähän hävettänyt.
Eikö ne nyt voi muka vaan laskea niitä tikkareita ja näpäyttää kertolaskun koneella, niinhän ne tekee muidenkin samanlaisten tuotteiden kohdalla eikä erikseen ala niitä vetelemään.
Asiakkaana ainakin ärsyttää ne somettavat teinit jonossa, jotka eivät älyä liikkua eteenpäin kun jono etenee. Muutaman kerran tullut ärähdettyäkin, pitäköön sitten vaikka kärttyisenä kurppana mutta kyllä ne sometukset kerkiäisi muuallakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka avautuvat (omassa tapauksessani vuokrafirman kautta töissä olevalle) kassalle kaikista kohtaamistaan ongelmista ko. lafkan kanssa siihen sävyyn, että tämän tuhansia henkilöitä työllistävän ketjun kassana olen syypää kaikkiin ongelmiin ja minun pitäisi tehdä niille jotakin (lisätkää valikoimaan tuote x, sano pomollesi että palkkaavat lisää henkilöitä tai en enää tule näillä jonoilla käymään, muuttakaa mainontaanne tavalla y, koska se on harhaanjohtavaa jne). Tämä saattaisi toimia pienemmässä marketissa, jossa on mahdollista kuunnella jokaista yksittäistä Kersti-Ullaa, mutta itse en edes tiedä, kuka ko. paikassa on esimies.
Tästä voi päätellä, että vuokratyöntekijät pitäisi merkata jotenkin kassoilla; asiakkaat ymmärtäisivät, että siellä on tavallistakin vajaampi tapaus töissä. Harjoittelijoillakin on harjoittelija-kyltti paikallaan. Toinen asia on, että isoissa marketeissa ilmeisesti ollaan vaan töissä, eikä voida vaikuttaa lainkaan mihinkään, eli työntekijät ovat todellakin täysin korvattavissa hyllyttäjillä ja automaattikassoilla.
Itse taidat olla vähän tavallista vakaampi tapaus😂 Vai onko nyt tosiaan jollekin jotenkin vilpittömästi ihmetys, että yksi ihminen ei voi hoitaa kymmenen eri ihmisen hommia, vaan eri työtehtäville on eri työntekijät, ylläripylläri. Kaupassakin kun se kassatyö tosiaan on vain yksi monista töistä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö asiakkaat, jotka käy aina samoissa vaatteissa ja ostaa samoja tuotteita? Että kokeilisi tuokin saakelin burgeri välillä vähän jotain erilaista?
Ei vaatteet tai ostokset jää mieleen. Ellei sitten ole joku todellinen friikki jossain pellepuvussa ostamassa jotain ihmeellisiä koppakuoriaisleipiä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ylpistelijä, joka ei tervehdi. Näitä ei kyllä paljon ole.
Olen kyllä ollut huomaavinani, että nuorissa miehissä ja pojissa on paljon näitä mykkiä tapauksia. Varmaankin pelkäävät naisia tai jotain?
Miehiä ylipäätään ei opeteta kohteliaiksi koska sellainenhan olisi ihan nössöilyä. Hävettää kyllä tällaisten tapausten vanhempien puolesta. Jotkut nuorimiehet moikkasivat ja hymyilivät iloisesti, merkittävä osa tuijotteli muualle eikä mutisseet kuin "mpheei" kun kysyi plussakorttia.
Mulla taas parempia kokemuksia nuorista miehistä kuin nuorista naisista.
Puhutaan siis teineistä noin 15-20v.
yleensä saa tytöiltä vaan nyrpeitä katseita ja enintään kommentteja että pappa hiljaa ja olen jo niinkin vanha pappa kuin 35v
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävimmät asiakkaat liimaa punnistuslapun kurkkuun vinottain niin, että se on kulmat (esim. oikea yläkulma kohti toista ja vasen alakulma kohti toista) kohti kurkun päitä. Ei meinaa millään mennä lukijasta läpi.
Aina ei se koodin lukeminen onnistu.
Ihanaa huomata, että muitakin myyjiä ärsyttää samat asiat kuin itseä. Lisään tuohon vielä ne, jotka ei todellakaan huomioi ympäristöään ja saattavat ruuhkaisina päivinä jäädä kaikessa rauhassa juttelemaan kassalle tai miettimään pitkäksikin aikaa, että mitähän sitä tilaisi. . Varmasti on ollut tietoinen jo itse jonottaessaan että nyt on ruuhkaa, mutta kun se oma vuoro tulee, niin sen jälkeen ei olekaan enää kiire. Sama myöskin henkilöt, joiden puhelin alkaa soida siinä kassalla maksutilanteessa ja se puhelin on pakko kaivaa sieltä laukusta/taskusta/mistä lie nyssäkästä ja siihen on pakko vastata, jolloin taas jono seisoo siinä takana. .Yleensä ei ole juoruja kummempia asioita edes ollut nuo puhelut.