IS: Peter Vesterbackalta outo Twitter-purkaus Jan Vapaavuorta kohtaan – ”Vesterbacka on selityksen velkaa”
"Helsingin ja Tallinnan välisen tunnelihankkeen vetäjä Peter Vesterbacka kirjoitti uskoneensa suomalaiseen demokratiaan ennen Jan Vapaavuorta.
Vesterbacka on haluton selittämään Twitter-purkaustaan, mutta antaa ymmärtää, että taustalla on Helsingin kanta tunnelihankkeeseen.
– Helsinki on ottanut kantaa, mutta juttu on pidempi. Iso hanke, paljon liikkuvia osia. Pitää ottaa koko Helsinki–Tallinna-metropolialueen tulevaisuuden kasvu huomioon, Vesterbacka viestitti lyhyesti."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005953889.html
Onkohan Vesterbacka vetänyt herneet nenään, kun muut ei oikein innostu siitä, että tunneli menisi Espoon sijasta Helsinkiin (ilmeisesti Pasilaan?) Kuka turisti haluaa pamahtaa Espooseen Helsingin keskustan sijaan? Vesterbacka ei itse tunnu ymmärtävän, että tunnelia käyttäisi muutkin kuin Espoon insinöörit.
Itseäni ihmetyttää kauhea hinku saada tunnelin rakennusrahat Kiinasta ja Dubaista. Tosi vaarallista.
Kommentit (8)
Eikö se jo alkanut myydä lippuja, vaikkei koko tunnelille edes löydy rahoittajaa eikä ole rakennuslupia?
Kiinalaisten omistama tunneli strategisesti merkittävälle paikalle - mikä voisi mennä pieleen?
Vesterbacka sai liian helpolla liian paljon rahaa ja kuvittelee nyt olevansa suurikin vizionääri.
Vierailija kirjoitti:
Vesterbacka sai liian helpolla liian paljon rahaa ja kuvittelee nyt olevansa suurikin vizionääri.
Jep. Moraali on ainakin ihan hakusessa, rahaa Dubaista, Kiinasta.... mistä seuraavaksi? Saudi-Arabiasta? Jos tämä tunneli rakennetaan, niin kyllä ne rahat pitää löytyä Suomen ja Viron sisältä tai saisi jäädä koko homma välistä.
No niinhän se oli:
"IS otti selvää, mistä kenkä puristaa. Taustalla näyttää olevan Helsingin kaupunginhallituksen kannanotto uuteen Uusimaa-kaavaan liittyen.
17. joulukuuta Uudenmaan liitolle saapuneessa Helsingin kaupunginhallituksen lausunnossa tähdennetään, että ”tunnelin tulee kulkea Suomen merkittävimpien työpaikkakeskittymien eli Helsingin keskustan ja Pasilan kautta”, kun Vesterbackan yksityisrahoitteissa hankkeessa pidetään yhtenä mahdollisuutena sitä, että tunneli kulkisi lentokentälle Espoosta.
Vapaavuoren johtama kaupunginhallitus linjaa myös, että ”kaavaan ei ole perusteltua esittää useampaa vaihtoehtoista linjausta, jotka edellyttävät varautumisen esimerkiksi kolmeen maanalaiseen linjaukseen Helsingin alueella”.
– Useamman tunnelilinjauksen merkitseminen maakuntakaavaan heikentää tunnelihankkeen uskottavuutta myös kansainvälisestä näkökulmasta ja voi vaikeuttaa rahoituksen saamista hankkeelle, lausunnossa arvioidaan."
Vierailija kirjoitti:
"Helsingin ja Tallinnan välisen tunnelihankkeen vetäjä Peter Vesterbacka kirjoitti uskoneensa suomalaiseen demokratiaan ennen Jan Vapaavuorta.
Vesterbacka on haluton selittämään Twitter-purkaustaan, mutta antaa ymmärtää, että taustalla on Helsingin kanta tunnelihankkeeseen.
– Helsinki on ottanut kantaa, mutta juttu on pidempi. Iso hanke, paljon liikkuvia osia. Pitää ottaa koko Helsinki–Tallinna-metropolialueen tulevaisuuden kasvu huomioon, Vesterbacka viestitti lyhyesti."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005953889.html
Onkohan Vesterbacka vetänyt herneet nenään, kun muut ei oikein innostu siitä, että tunneli menisi Espoon sijasta Helsinkiin (ilmeisesti Pasilaan?) Kuka turisti haluaa pamahtaa Espooseen Helsingin keskustan sijaan? Vesterbacka ei itse tunnu ymmärtävän, että tunnelia käyttäisi muutkin kuin Espoon insinöörit.
Itseäni ihmetyttää kauhea hinku saada tunnelin rakennusrahat Kiinasta ja Dubaista. Tosi vaarallista.
Mistäs muualta kuvittelit siihen rahaa löytyvän? Ei ainakaan Suomesta (toivottavasti), eikä kyllä Kiinasta tai Dubaistakaan. Niin tyhmiä ei olla sielläkään, vaikka kuinka olisi löysää rahaa, että lähtisivät rahoittamaan moista hukkaputkea. Ylivoimaisesti maailman pisin ja kallein tunneli periferiaan, kahden kääpiövaltion ja pikkukaupungin välille. Voiko mitään älyttömämpää edes kuvitella :D
Kanaalin tunnelia suunniteltiin ainakin parisataa vuotta, kunnes viimein saatiin hirveän väännön jälkeen rakennettua. Se on kuitenkin lähes puolet lyhempi ja kulkee kahden yli 60 miljoonaisen valtion välillä ja siltikin on tuottanut valtavat määrät tappiota.
Taidetaan puuhata itselle muistomerkkiä.
Ei kiinalaisten rahoille.