Taas "ammattiautoilija" surmannut ihmisen Suomessa --koska vaaditaan turvalaitteita autoihin?
"Kuorma-auto peruutti jalankulkijan päälle Turussa – jalankulkija kuoli"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005921763.html
Peruutustutka pakolliseksi raskaaseen kalustoon.
Kommentit (81)
En ole vuoteen ajanut autoa enkä uskaltaisi enää. Olen ihan hyvä kuljettaja, mutta olisi kauheaa vahingossa tappaa joku.
Ilmeisesti ihmishenki on vähemmän tärkeämpää kuin raha ja aikatauluissa pysyminen.
Todella surullista kertomaa nykypäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylästä ei siis opittu mitään. Nämä ovat täysin turhia hengen menetyksiä.
Ei herrat vaadi mitään muutoksia kun itse vaan autoilevat jokapaikkaan.
Liikenteenohjaajat ovat vain "oikeaa liikennettä" varten. Jalankulkijat loikkikoon ojanpohjia pitkin. <- sarkasmi
"Poliisin mukaan kuljetustehtävissä ollut kuorma-auto ajoi
jalkakäytävää pitkin ja osui vastaantulevaan naiseen." Siis mitä! Uskomatonta!
Mitä kuorma-autot edes tekevät jalkakäytävällä? Erittäin harvassa paikassa kuljetuksia olisi oikeasti mahdoton hoitaa ilman jalkakäytävälle tunkemista. Melkein joka paikassa on sallittua pysähtyä ajoradalle tai löytyy lastauslaituri tms.
Ja sitten jos on pakko peruuttaa jalkakäytävällä, pitäisi olla apukuski takana katsomassa, ettei kukaan jää alle. Näitä näkee työmailla, miksei myös tavallisten ihmisten seassa? Jalkakäytävällä kun liikkuu näkö-,ja kuulovammaisia, lapsia, vanhuksia jne. Ei sinne pitäisi olla mitään asiaa autolla, jos ei pysty varmistamaan, ettei kukaan jää alle.
Mutta valitetaan toki ajoradalla "poukkoilevista" pyöräilijöistä.
Nehän ne autoilijoita vaivaa, vaikka mitään näin dramaattista ei niiden fillaroinnista tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuorma-autot edes tekevät jalkakäytävällä? Erittäin harvassa paikassa kuljetuksia olisi oikeasti mahdoton hoitaa ilman jalkakäytävälle tunkemista. Melkein joka paikassa on sallittua pysähtyä ajoradalle tai löytyy lastauslaituri tms.
Ja sitten jos on pakko peruuttaa jalkakäytävällä, pitäisi olla apukuski takana katsomassa, ettei kukaan jää alle. Näitä näkee työmailla, miksei myös tavallisten ihmisten seassa? Jalkakäytävällä kun liikkuu näkö-,ja kuulovammaisia, lapsia, vanhuksia jne. Ei sinne pitäisi olla mitään asiaa autolla, jos ei pysty varmistamaan, ettei kukaan jää alle.
No, tässä ajettiin ihan eteenpäin - kuten Jyväskylässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta valitetaan toki ajoradalla "poukkoilevista" pyöräilijöistä.
Nehän ne autoilijoita vaivaa, vaikka mitään näin dramaattista ei niiden fillaroinnista tapahdu.
Ajoneuvon paikka on ajoradalla l. polkupyörä. Pyöräilijä on Suomessa kanonisoitu syyllistämisen kohde. (Sori off-topic.)
Vierailija kirjoitti:
"Poliisin mukaan kuljetustehtävissä ollut kuorma-auto ajoi
jalkakäytävää pitkin ja osui vastaantulevaan naiseen." Siis mitä! Uskomatonta!
https://yle.fi/uutiset/3-10540757
Mahdollisesti peruutti pihasta.
Silti.
Mukas ollaan käyty 40 vuotta sitten kuussa, mutta peruutustutkaa ei isoon ja kalliiseen kuorma-autoon saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta valitetaan toki ajoradalla "poukkoilevista" pyöräilijöistä.
Nehän ne autoilijoita vaivaa, vaikka mitään näin dramaattista ei niiden fillaroinnista tapahdu.
Ajoneuvon paikka on ajoradalla l. polkupyörä. Pyöräilijä on Suomessa kanonisoitu syyllistämisen kohde. (Sori off-topic.)
Autoilijat on kovasti erimieltä.
Valitettavasti.
Kiirekiirekiire, minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuorma-autot edes tekevät jalkakäytävällä? Erittäin harvassa paikassa kuljetuksia olisi oikeasti mahdoton hoitaa ilman jalkakäytävälle tunkemista. Melkein joka paikassa on sallittua pysähtyä ajoradalle tai löytyy lastauslaituri tms.
Ja sitten jos on pakko peruuttaa jalkakäytävällä, pitäisi olla apukuski takana katsomassa, ettei kukaan jää alle. Näitä näkee työmailla, miksei myös tavallisten ihmisten seassa? Jalkakäytävällä kun liikkuu näkö-,ja kuulovammaisia, lapsia, vanhuksia jne. Ei sinne pitäisi olla mitään asiaa autolla, jos ei pysty varmistamaan, ettei kukaan jää alle.
Vissiin peruuttanut pihasta kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta valitetaan toki ajoradalla "poukkoilevista" pyöräilijöistä.
Nehän ne autoilijoita vaivaa, vaikka mitään näin dramaattista ei niiden fillaroinnista tapahdu.
Ajoneuvon paikka on ajoradalla l. polkupyörä. Pyöräilijä on Suomessa kanonisoitu syyllistämisen kohde. (Sori off-topic.)
Autoilijat on kovasti erimieltä.
Valitettavasti.
Kiirekiirekiire, minäminäminä.
FB / Kusipäisten pyöräilijöiden bongausryhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuorma-autot edes tekevät jalkakäytävällä? Erittäin harvassa paikassa kuljetuksia olisi oikeasti mahdoton hoitaa ilman jalkakäytävälle tunkemista. Melkein joka paikassa on sallittua pysähtyä ajoradalle tai löytyy lastauslaituri tms.
Ja sitten jos on pakko peruuttaa jalkakäytävällä, pitäisi olla apukuski takana katsomassa, ettei kukaan jää alle. Näitä näkee työmailla, miksei myös tavallisten ihmisten seassa? Jalkakäytävällä kun liikkuu näkö-,ja kuulovammaisia, lapsia, vanhuksia jne. Ei sinne pitäisi olla mitään asiaa autolla, jos ei pysty varmistamaan, ettei kukaan jää alle.
No, tässä ajettiin ihan eteenpäin - kuten Jyväskylässäkin.
Mitäs jos lukisit edes sen aloitusviestin tai uutisen otsikon ennen kommentointia:
"Kuorma-auto peruutti jalankulkijan päälle Turussa – jalankulkija kuoli"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuorma-autot edes tekevät jalkakäytävällä? Erittäin harvassa paikassa kuljetuksia olisi oikeasti mahdoton hoitaa ilman jalkakäytävälle tunkemista. Melkein joka paikassa on sallittua pysähtyä ajoradalle tai löytyy lastauslaituri tms.
Ja sitten jos on pakko peruuttaa jalkakäytävällä, pitäisi olla apukuski takana katsomassa, ettei kukaan jää alle. Näitä näkee työmailla, miksei myös tavallisten ihmisten seassa? Jalkakäytävällä kun liikkuu näkö-,ja kuulovammaisia, lapsia, vanhuksia jne. Ei sinne pitäisi olla mitään asiaa autolla, jos ei pysty varmistamaan, ettei kukaan jää alle.
No, tässä ajettiin ihan eteenpäin - kuten Jyväskylässäkin.
Mitäs jos lukisit edes sen aloitusviestin tai uutisen otsikon ennen kommentointia:
"Kuorma-auto peruutti jalankulkijan päälle Turussa – jalankulkija kuoli"
Anteeksi, luin Turun Sanomien uutisen ja ajattelin ko. aviisin olevan täsmällisempi koska onnettomuuskin tapahtui siellä. TS ei puhu mitään peruuttamisesta. Anteeksi vielä kerran.
Tätä kirjoittaessa tuossa ikkunan takana olevalla aukiolla on kaksi kuorma-autoa ja pakettiautoa. Aukiolla on moottoriajoneuvot kielletty. Melkein autojen vieressä on ajorata, jossa saisi pysähtyä ja tilaa on. Matkaa ehkä 2 metriä enemmän, kuin tuosta jalankulkijoiden seasta. Mutta ei. Pakko ajella jalankulkijoiden sekaan. Pisteet Postin autolle, joka on kyennyt pysäyttämään siihen ajoradan laitaan.
Miten tämän voisi muuttaa?
Hävettää nyt kun olen huono ihminen. Luin nyt tuon TS:n otsikon ja toden totta - siinäkin puhutaan peruuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kirjoittaessa tuossa ikkunan takana olevalla aukiolla on kaksi kuorma-autoa ja pakettiautoa. Aukiolla on moottoriajoneuvot kielletty. Melkein autojen vieressä on ajorata, jossa saisi pysähtyä ja tilaa on. Matkaa ehkä 2 metriä enemmän, kuin tuosta jalankulkijoiden seasta. Mutta ei. Pakko ajella jalankulkijoiden sekaan. Pisteet Postin autolle, joka on kyennyt pysäyttämään siihen ajoradan laitaan.
Miten tämän voisi muuttaa?
Siten että poliisi-setä tai täti tulis ja laittais "ammattiautoilijoiden" kortit hyllylle huiliin.
Mutta eihän poliisi sitä tee koska itsekin on autolla suhaileva ja tuntee lukkarinrakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kirjoittaessa tuossa ikkunan takana olevalla aukiolla on kaksi kuorma-autoa ja pakettiautoa. Aukiolla on moottoriajoneuvot kielletty. Melkein autojen vieressä on ajorata, jossa saisi pysähtyä ja tilaa on. Matkaa ehkä 2 metriä enemmän, kuin tuosta jalankulkijoiden seasta. Mutta ei. Pakko ajella jalankulkijoiden sekaan. Pisteet Postin autolle, joka on kyennyt pysäyttämään siihen ajoradan laitaan.
Miten tämän voisi muuttaa?
Ei sitä voi muuttaa. Uudessa tieliikennelaissa on edelleen mahdollisuus pysäyttää jalkakäytävälle kaikkien 27§ edellytysten täytyessä - ei siis koskaan pysäköidä - mutta koska tätä ei valvota lainkaan niin mikään ei tule muuttumaan.
Jyväskylästä ei siis opittu mitään. Nämä ovat täysin turhia hengen menetyksiä.