Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä ruotsinlaivalla

Vierailija
28.08.2018 |

Viihdytkö? Mitä teet? Ikäsi? Voitko suositella?

Olen ollut pari keikkaa vuosituhannen vaihteessa. Nyt tekisi mieli hakea vakityö vähän eri osastolta, mutta siltä laivalta josta pidin vähemmän.
Oletan että aika on tehnyt tehtävänsä sekä minulle että työpaikalle.
Työ sijoittuu Turun linjalle.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn. Parasta on erilaiset työtehtävät eri osastoilla, en siis ole aina samassa toimipisteessä. Kivat eri ikäiset työkaverit, vaihtuvat tehtävät ja asiakaskunta. Olen viihtynyt jo 15 vuotta. Raskasta tosin usein, mutta vapaille lähtiessä työn voikin sitten unohtaa hetkeksi kokonaan :)

Vierailija
2/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn. Parasta on erilaiset työtehtävät eri osastoilla, en siis ole aina samassa toimipisteessä. Kivat eri ikäiset työkaverit, vaihtuvat tehtävät ja asiakaskunta. Olen viihtynyt jo 15 vuotta. Raskasta tosin usein, mutta vapaille lähtiessä työn voikin sitten unohtaa hetkeksi kokonaan :)

Kiva!

Olen jo 40 ja risat, aikuinen ihminen. Pidän matkailusta ja asiakaspalvelusta. Olen tehnyt siivous -ja keittiöaputyötä vähän joka paikassa, laivahyttejä ja hotellisiivousta myöten. Nuorempi lapsi on pian täysi-ikäinen. Hänelle tekisi hyvää vähän itsenäistyä, samoin mies saisi kotona aktivoitua. Nykyinen työ on nähty, ja jos en vaihda työpaikkaa vaihdan alaa. Koulutus löytyy enkä pelkää rupuisintakaan vessaa.

Tässä joukko puoltavia argumentteja.

Sitten negat: joudun ottamaan oireisiin astmalääkettä. Minulla ei siis ole oikeaa astmaa, mutta tietyt ilman epäpuhtaudet aiheuttavat hengenahdistusta.

Se vähän mietityttää. Nivelet ovat lievästi kuluneet. Monipuolisessa työssä siitä ei ole niin paljon haittaa, mutta esim. runsas nostelu voi aiheuttaa rasituskipua.

Minä voisin hyvin tehdä laivatyötä sen minkä jaksan, muutaman vuoden, ja hoitaa vaivojani. En vain tiedä mitä mieltä rekrytointi on.

Muutama vuosi sitten laivatyöhön tuntui olevan todella tiukka sihti. Minäkin olen kirjoittanut pitkän ruotsin aikuisena ja ollut joskus keittiössä ja sittemmin satamassa petaamassa, silti ei kuulunut mitään, kun pari kertaa hain. Ilmeisesti sieltä on porukkaa menossa eläkkeelle tms? Onko sinne nyttemmin helpompi päästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä aina töitä saa. Vikaeeraajista on ainakin meillä huutava pula.

Vakituista paikkaa ei suomen lipun alla saa millään. Ihmiset tekee samaa duunia ja asuu samassa hytissä kuudetta vuotta mutta vakkaripaikkaa ei saa.

Ruotsin lipun alla siinä asiassa taas eri meininki koska laki määrää vakinaistamisen kun Meripäiviä on tietty määrä.

Tahti on kedäsesonkina aivan järkyttävä (ainakin hyttejä siivotessa),mutta nyt jo näyttää taas hiljenevän ihan normaaliksi.

Eilen oli tilipäivä ja näytti nettona 2469€.

Vierailija
4/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne pääsee kun oikeaan aikaan hakee, vaikka et ruotsia osaisi sanaakaan. Nyt on hyvä aika hakea. Vakkaripaikasta on turha haaveilla, mutta jos olet valmis hyppäämään silloin kun sormia napsautetaan, niin mikäs siinä. Kutsu töihin voi tulla 2h ennen töihin menoa, montaa kertaa ei voi kieltäytyä, muuten jäät ilman töitä.

Laiva myös tärisee kokoajan, isommissa paateissa sitä ei välttämättä huomaa. Että jos sinulla on nivelkipuja, niin vuoden laivatyöt jälkeen niitä vasta onkin! Jos olet kiva, mukava ja tehokas, varaudu siihen että selkäänpuukottajia löytyy ja he eivät edes peitä sitä, mutta löytyy myös töitäkin. Esimiehet tykkää oma-aloitteisesta ja ahkerista tyypeistä. Onnea matkaan. Minulle riitti 5v laivahommia. Ei kestä kroppa eikä hermo sitä työkavereiden perseilyä, vaikka hauskaakin oli. N39v

Vierailija
5/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä aina töitä saa. Vikaeeraajista on ainakin meillä huutava pula.

Vakituista paikkaa ei suomen lipun alla saa millään. Ihmiset tekee samaa duunia ja asuu samassa hytissä kuudetta vuotta mutta vakkaripaikkaa ei saa.

Ruotsin lipun alla siinä asiassa taas eri meininki koska laki määrää vakinaistamisen kun Meripäiviä on tietty määrä.

Tahti on kedäsesonkina aivan järkyttävä (ainakin hyttejä siivotessa),mutta nyt jo näyttää taas hiljenevän ihan normaaliksi.

Eilen oli tilipäivä ja näytti nettona 2469€.

Siellä näyttää olevan Turun linjalla vakipaikkoja, jotka kiinnostaa. Olen vakisiivoustyössä nytkin, mutta huonon palkan lisäksi työpisteeni ovat homeisia, paperipölyisiä tai huokuvat muuten kemikaaleja. Siksi mä niitä lääkkeitä otankin.

Vierailija
6/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä aina töitä saa. Vikaeeraajista on ainakin meillä huutava pula.

Vakituista paikkaa ei suomen lipun alla saa millään. Ihmiset tekee samaa duunia ja asuu samassa hytissä kuudetta vuotta mutta vakkaripaikkaa ei saa.

Ruotsin lipun alla siinä asiassa taas eri meininki koska laki määrää vakinaistamisen kun Meripäiviä on tietty määrä.

Tahti on kedäsesonkina aivan järkyttävä (ainakin hyttejä siivotessa),mutta nyt jo näyttää taas hiljenevän ihan normaaliksi.

Eilen oli tilipäivä ja näytti nettona 2469€.

Siellä näyttää olevan Turun linjalla vakipaikkoja, jotka kiinnostaa. Olen vakisiivoustyössä nytkin, mutta huonon palkan lisäksi työpisteeni ovat homeisia, paperipölyisiä tai huokuvat muuten kemikaaleja. Siksi mä niitä lääkkeitä otankin.

No Turun linjan laivat on uusia joten niiden ilmastointiputkissacei mitään ongelmia vielä pitäisi olla ja materiaalit uusia ja laadukkaita. Kannatta hakea , jos elämäntilanne siihen sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne pääsee kun oikeaan aikaan hakee, vaikka et ruotsia osaisi sanaakaan. Nyt on hyvä aika hakea. Vakkaripaikasta on turha haaveilla, mutta jos olet valmis hyppäämään silloin kun sormia napsautetaan, niin mikäs siinä. Kutsu töihin voi tulla 2h ennen töihin menoa, montaa kertaa ei voi kieltäytyä, muuten jäät ilman töitä.

Laiva myös tärisee kokoajan, isommissa paateissa sitä ei välttämättä huomaa. Että jos sinulla on nivelkipuja, niin vuoden laivatyöt jälkeen niitä vasta onkin! Jos olet kiva, mukava ja tehokas, varaudu siihen että selkäänpuukottajia löytyy ja he eivät edes peitä sitä, mutta löytyy myös töitäkin. Esimiehet tykkää oma-aloitteisesta ja ahkerista tyypeistä. Onnea matkaan. Minulle riitti 5v laivahommia. Ei kestä kroppa eikä hermo sitä työkavereiden perseilyä, vaikka hauskaakin oli. N39v

Tein vuosien ajan vuokratyötä eli kiire ja hyppiminen on tuttua.

Selkään puukotus samoin, siitä firmasta missä petasin satamassa erittäin. Ahkerat savustettiin ulos, koska laiskojen velttoilu paljastui.

Tuollaista 2-3-vuoden uraa olen kaavaillut.

Hakemani laivan keittiössä oli todella kurja meno, mutta se oli vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen olen ainakin itse nähnyt ja kokenut.

Vierailija
8/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä vielä yhteiset hytit jonkun muun kanssa?

Silloin muinoin punaisilla laivoilla jaettiin kopit niin, että toinen sai nukkua kun toinen oli vuorossa.

Toisessa firmassa taas asuttiin yksin ja tuuraajan hytti saattoi vaihtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä vielä yhteiset hytit jonkun muun kanssa?

Silloin muinoin punaisilla laivoilla jaettiin kopit niin, että toinen sai nukkua kun toinen oli vuorossa.

Toisessa firmassa taas asuttiin yksin ja tuuraajan hytti saattoi vaihtua.

Riippuu laivasta, mutta vaikka haettaisiinkin hytti niin kyllä kaikilla oma punkka on!

Suomen lipun alla jaetaan ,vanhemmissa laivoissa ja kesäsesonkins. Uusissa laivoissa on jo kaikilla oma hytti ja ruotsin lipun alla on aina ollut omat hytit.

Tosin Turun linja, jonne ap on hakemassa, on sellainen linja että hytissä paljon ehdi makoilemaan kun scheemat on mitä mitä on. Ihan syystä sitä linjaa kutsutaan raitiovaunuksi juurikin aikataulujen vuoksi: kolme satamaa päivässä, lyhyet satama-ajat siivota ja lastata tavarat ja uudet matkustajat, ja sama tahti yötä päivää.

Itse viihdyin juuri työaikojen vuoksi parhaiten Hel-Sto-linjalla. Pääsi ulos maihin välillä eikä ollut niin loppuunajettu kun tuli kotiin vapaille. Nykyään ei enää juhlitakaan öisin joten jaksaakin paremmin.

Vierailija
10/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä vielä yhteiset hytit jonkun muun kanssa?

Silloin muinoin punaisilla laivoilla jaettiin kopit niin, että toinen sai nukkua kun toinen oli vuorossa.

Toisessa firmassa taas asuttiin yksin ja tuuraajan hytti saattoi vaihtua.

Riippuu laivasta, mutta vaikka haettaisiinkin hytti niin kyllä kaikilla oma punkka on!

Suomen lipun alla jaetaan ,vanhemmissa laivoissa ja kesäsesonkins. Uusissa laivoissa on jo kaikilla oma hytti ja ruotsin lipun alla on aina ollut omat hytit.

Tosin Turun linja, jonne ap on hakemassa, on sellainen linja että hytissä paljon ehdi makoilemaan kun scheemat on mitä mitä on. Ihan syystä sitä linjaa kutsutaan raitiovaunuksi juurikin aikataulujen vuoksi: kolme satamaa päivässä, lyhyet satama-ajat siivota ja lastata tavarat ja uudet matkustajat, ja sama tahti yötä päivää.

Itse viihdyin juuri työaikojen vuoksi parhaiten Hel-Sto-linjalla. Pääsi ulos maihin välillä eikä ollut niin loppuunajettu kun tuli kotiin vapaille. Nykyään ei enää juhlitakaan öisin joten jaksaakin paremmin.

Ehkä sinne pääsisi jos ensin kilvoittelisi Turun linjalla aikansa.

Pidän vielä harkinnassa, mulla on toinenkin paikka mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalle pääsee töihin suhteilla. Pitää olla joku joka suosittelee, että ottavat kokeilemaan esim. viikonlopuksi tai viikoksi. Jos menee hyvin niin lisää töitä tulee niin paljon kuin jaksaa tehdä. Jos perseilee, niin siihen loppuu se ura.

Jos olet joku matti-möttönen jostain rumanperältä, eikä kukaan laivalla sua tunne eikä tiedä, niin kyllä pitää olla tosi hyvä tuuri ja tosi kova pula sijaisita jos osuu vapaa paikka kohdalle. 

Mitään vakituisia paikkoja EI jaeta suoraan jollekin joka hakee paikkaa ulkopuolelta ilman että ikinä ollut laivalla töissä. Ensin vikataan muutamia vuosia, ja sitten voi saada vakipaikan. Ennen sua on jo monta muuta vikaeeraajaa odottamassa, josko jo vakinaistettaisiin.

Paikka voi olla muodollisesti auki julkisesti, mutta varustamon sisällä siihen paikkaan on jo hakijat ja tekijät.

Hommaa itsellesi tarvittavat paperit: merimieslääkärintodistus ja suorita STVW -koulutus, niin voit hakea hommia. Siitä sitten eteenpäin ensin sijaistamalla sitten ehkä myöhemmin vakkaripaikkaan.

Vierailija
12/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuuskoulutus STCW. Mitä se nykyään maksaa, ehkä 800 euroa tai 1000?, en enää muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä naidaan ainakin paljon mitä työntekijöiltä olen kuullut. Monet jättivät hommat juuri sen vuoksi kun eivät jaksaneet katsella touhua. Joillekin varmasti sopii.

Vierailija
14/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuuskoulutus STCW. Mitä se nykyään maksaa, ehkä 800 euroa tai 1000?, en enää muista.

Taitaa olla 1200 euron paikkeilla keskihinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä naidaan ainakin paljon mitä työntekijöiltä olen kuullut. Monet jättivät hommat juuri sen vuoksi kun eivät jaksaneet katsella touhua. Joillekin varmasti sopii.

Juuri näin vanhaa luokkakaveria (töissä Siljalla), joka väitti että henkilökunnalle villit vuodet on kaukana takanapäin.

-ap.

Vierailija
16/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivalle pääsee töihin suhteilla. Pitää olla joku joka suosittelee, että ottavat kokeilemaan esim. viikonlopuksi tai viikoksi. Jos menee hyvin niin lisää töitä tulee niin paljon kuin jaksaa tehdä. Jos perseilee, niin siihen loppuu se ura.

Jos olet joku matti-möttönen jostain rumanperältä, eikä kukaan laivalla sua tunne eikä tiedä, niin kyllä pitää olla tosi hyvä tuuri ja tosi kova pula sijaisita jos osuu vapaa paikka kohdalle. 

Mitään vakituisia paikkoja EI jaeta suoraan jollekin joka hakee paikkaa ulkopuolelta ilman että ikinä ollut laivalla töissä. Ensin vikataan muutamia vuosia, ja sitten voi saada vakipaikan. Ennen sua on jo monta muuta vikaeeraajaa odottamassa, josko jo vakinaistettaisiin.

Paikka voi olla muodollisesti auki julkisesti, mutta varustamon sisällä siihen paikkaan on jo hakijat ja tekijät.

Hommaa itsellesi tarvittavat paperit: merimieslääkärintodistus ja suorita STVW -koulutus, niin voit hakea hommia. Siitä sitten eteenpäin ensin sijaistamalla sitten ehkä myöhemmin vakkaripaikkaan.

Luitko alun?

Mä olen ollut laivalla töissä.

Vierailija
17/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 2500 euroa? Laivalla töissä? MItä tekemässä, miten pitkiä päiviä ja montako päivää töissä? Kiinnostaa.

Vierailija
18/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä naidaan ainakin paljon mitä työntekijöiltä olen kuullut. Monet jättivät hommat juuri sen vuoksi kun eivät jaksaneet katsella touhua. Joillekin varmasti sopii.

Juuri näin vanhaa luokkakaveria (töissä Siljalla), joka väitti että henkilökunnalle villit vuodet on kaukana takanapäin.

-ap.

Niin alkoholin suhteen. Enää ei saa olla kännissä töissä, mutta vielä sielä pannaan entiseen tahtiin.

Vierailija
19/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä naidaan ainakin paljon mitä työntekijöiltä olen kuullut. Monet jättivät hommat juuri sen vuoksi kun eivät jaksaneet katsella touhua. Joillekin varmasti sopii.

Juuri näin vanhaa luokkakaveria (töissä Siljalla), joka väitti että henkilökunnalle villit vuodet on kaukana takanapäin.

-ap.

Sama mulla, ei enää jaksa jörniä työajalla.

Vierailija
20/30 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivalle pääsee töihin suhteilla. Pitää olla joku joka suosittelee, että ottavat kokeilemaan esim. viikonlopuksi tai viikoksi. Jos menee hyvin niin lisää töitä tulee niin paljon kuin jaksaa tehdä. Jos perseilee, niin siihen loppuu se ura.

Jos olet joku matti-möttönen jostain rumanperältä, eikä kukaan laivalla sua tunne eikä tiedä, niin kyllä pitää olla tosi hyvä tuuri ja tosi kova pula sijaisita jos osuu vapaa paikka kohdalle. 

Mitään vakituisia paikkoja EI jaeta suoraan jollekin joka hakee paikkaa ulkopuolelta ilman että ikinä ollut laivalla töissä. Ensin vikataan muutamia vuosia, ja sitten voi saada vakipaikan. Ennen sua on jo monta muuta vikaeeraajaa odottamassa, josko jo vakinaistettaisiin.

Paikka voi olla muodollisesti auki julkisesti, mutta varustamon sisällä siihen paikkaan on jo hakijat ja tekijät.

Hommaa itsellesi tarvittavat paperit: merimieslääkärintodistus ja suorita STVW -koulutus, niin voit hakea hommia. Siitä sitten eteenpäin ensin sijaistamalla sitten ehkä myöhemmin vakkaripaikkaan.

Luitko alun?

Mä olen ollut laivalla töissä.

Joku muukin voi olla kiinnostunut asiasta. Suomessa voi olla paljonkin ihmisiä, jotka osaa ruotsia ja suomea ja haluaa ehkä olla laivoilla töissä. Suomesta menee kuitenkin laivoja ruotsiin, tallinnaan, saksaan ja niihin kaikkiin tarvitaan aina työntekijöitä. Tosin saksanlinjalla tekevät töitä 3 viikkoa- 3viikkoa vuoden ympäri, niin se ei kaikille sovi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi