Miksi joitain automerkkejä kehutaan vaikka niissä on vikoja
Esimerkiksi Audi ja BMW ovat tällaisia että niitä kehutaan vaikka niissä voi olla ja onkin paljon vikoja, isoja vikoja...automaattivaihteisto nykii ja kallis korjata tai turbon siivekkeet hajoavat ja menevät moottorin sisään..todella kallis korjata.
Sitten taas Citroen haukutaan aivan paskaksi jos hylätään katsastuksessa raidetangon pään väljyyden takia jota kuski ei edes ole huomannut ja uusi osa maksaa 20€ ?
Mistä tämä johtuu ? Ja huom Citroen pitää arvonsa Saksassa ja Ruotsissa joten taitaa olla suomalainen ilmiö tämä
Kommentit (45)
Citroen Xsara Picassossa on ainakin sellainen pikku suunnittelimoka että moottorin ilmanottoaukko on ihan helmapellin tasolla. Ajat kevättulvivalla tiellä 10cm veteen mistä joku pienempikin kirppu vielä menee läpi hyvin niin sitikkä imaisee moottorin täyteen vettä ja hajoaa siihen.
n29 kirjoitti:
No voi kai kehumiselle olla muitakin syitä kuin vikatilastot? Esim. ajomukavuus, lisävarusteet, hinta-laatusuhde, ulkonäkö ym. omat mieltymykset, turvallisuus...
Ranskalaisten ajomukavuuttahan on aina kehuttu ja lisävarusteita saa rahalla..ja eikö Audin hinta-laatusuhde ole huono kun on kallis ja silti vikainen ?
Vierailija kirjoitti:
n29 kirjoitti:
No voi kai kehumiselle olla muitakin syitä kuin vikatilastot? Esim. ajomukavuus, lisävarusteet, hinta-laatusuhde, ulkonäkö ym. omat mieltymykset, turvallisuus...
Ranskalaisten ajomukavuuttahan on aina kehuttu ja lisävarusteita saa rahalla..ja eikö Audin hinta-laatusuhde ole huono kun on kallis ja silti vikainen ?
"Esimerkki". En minä ole väittänyt että audin hinta-laatusuhde on hyvä. Sitä pitää kysyä Audikuskeilta mitä ominaisuuksia he autossaan arvostaa.
Peugeotia haukutaan aina. Mulla oli monta vuotta oma Pösö ilman että kertaakaan tarvitsi tehdä muuta kuin säännölliset vuosihuollot, eikä niissä ikinä löytynyt mitään ylimääräistä. Möin Pösöni pois, kun ei oikein ollut enää tarvetta työmatkan lyhennyttyä. Vieläkin on vähän ikävä sitä. Lämmin ja oikein kiva pitkässä maantieajossa.
Ei viatonta autoa ole vielä tehtykkään. Yleisesti ottaen, mitä kalliimpi auto on ollut uutena, sitä kalliimpi se on huoltaa ja korjata. Pitää siis ymmärtää autoa hankkiessa minkälaisiin vikoihin sinulla on varaa.
Koska auton on suunnitellut ja tehnyt ihminen virheetöntä autoa ei ole siinä missä ei ole virheetöntä ihmistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Peugeotia haukutaan aina. Mulla oli monta vuotta oma Pösö ilman että kertaakaan tarvitsi tehdä muuta kuin säännölliset vuosihuollot, eikä niissä ikinä löytynyt mitään ylimääräistä. Möin Pösöni pois, kun ei oikein ollut enää tarvetta työmatkan lyhennyttyä. Vieläkin on vähän ikävä sitä. Lämmin ja oikein kiva pitkässä maantieajossa.
Minulla oli 18 vuotta Audi ilman, että kertaakaan tarvi tehdä kuin säännälliset vuosihuollot ja vaihtaa kuluvia osia. Sain siitä 3000. Paljonko sinä sait pösöstäsi?
Tuoreimmassa näkemässäni vikatilastossa (Trafi) parhaiten pärjäsivät - aakkosjärjestyksessä - Audi, Nissan, Skoda, Volkswagen ja Volvo. Ja kyllä tosiaan auton valintaan ja maineeseen vaikuttavat monet muutkin asiat kuin viat. Toki suomalainen tosimies uhoaa, ettei osta Ferraria kun ei sen vääntömomentin tukivarsiin voi luottaa, mutta tämä on taas näitä juttuja.
Onneksi minulla on kaksi tervettä jalkaa!
Vierailija kirjoitti:
Peugeotia haukutaan aina. Mulla oli monta vuotta oma Pösö ilman että kertaakaan tarvitsi tehdä muuta kuin säännölliset vuosihuollot, eikä niissä ikinä löytynyt mitään ylimääräistä. Möin Pösöni pois, kun ei oikein ollut enää tarvetta työmatkan lyhennyttyä. Vieläkin on vähän ikävä sitä. Lämmin ja oikein kiva pitkässä maantieajossa.
Mulla on ollut kolme pösöä: ensimmäinen, ainoa ja viimeinen. Mitään muuta siinä ei ollutkaan kuin sähkövikoja eikä niitä saatu edes korjaamolla korjattua.
Audin hehkutusta en ymmärräkään, sillä sehän on vain volkkari eli seat. Bemaria sentään voi arvostaa koska se suunnittelee itse asiat alusta loppuun ja siihen autoon sopivaksi, sen sijaan että vain ostaa osia sieltä täältä ja kyhää niistä jonkunlaisen purkin. Kellomaailmassa tuota sanotaan in-house-kehitykseksi, ja sitä vaaditaan kaikilta "laatukelloilta". Hinnat tietenkin sitten on sen mukaiset.
Minulla on ollut nyt 14 vuotta 2 eri Peugeotia ja aina mennyt katsastuksesta ekalla läpi. Myöskään minkäänlaisia sähkövikoja ei ole ollut ikinä enkä usko noihin pelkkiä sähkövikoja juttuihin ..niissähän on saksalaisia Boschin sähköosia kuten muissakin autoissa
Ranskalaisia ostetaan ainoastaan grilliltä. Ihan perussääntö auton hankinnassa. Toisten pitää ostaa makkaraperunoita, toisilla on varaa pihviin ja punaviiniin.
Aika monilla se vika on siinä kun osia ei vaihdeta ajoissa kun niissä alkaa olla väljyyttä tai huoltoväli lähestyy. Itse katsastuksessa olen mukana, katon, kokeilen ja kysyn tarkastajalta mielipidettä. Sit kun vaihtaa osia itse ajoissa niin läpi menee kuin heittämällä auto vuosi vuodelta.
Ajattelin, että ketju on Jaguareista :D
Tojotii ja Skodilakkeja kehuu aina demarit..
Skodan viat sitten muissa konsernin tuotteissa ominaisuuksia joita sitten vaimo autoa "lainaa" päiviksi elikkä korjaamoon.
No voi kai kehumiselle olla muitakin syitä kuin vikatilastot? Esim. ajomukavuus, lisävarusteet, hinta-laatusuhde, ulkonäkö ym. omat mieltymykset, turvallisuus...