Pariisissa poistetaan liikennevaloja saasteiden vähentämiseksi . Mitä tekee Helsingin vihreiden hallinnoima liikennesuunnittelu? - Lisää liikennevaloja !
https://yle.fi/uutiset/3-9996449
Pariisissa peitettiin liikennevaloja hupuilla – tavoitteena vähentää onnettomuuksia
Pariisissa uskotaan, että liikennevalojen poistaminen lisää pienempien risteyksien turvallisuutta ja vähentää myös ilmansaasteita. Tulevaisuuden kaupunki saattaa olla täysin liikennevaloton.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005600843.html
Suunnitelmissa varaudutaan rakentamaan lisää liikennevaloja suojateiden yhteyteen.
Helsingin kapunki siis osallistuu hiilidioksidipäästöjen lisäämiseen ja pienhiukkasten lisäämiseen samalla kun lisätään liikennevaloja.
Kommentit (11)
Helsingin Sanomat ei ole suostunut tekemään artikkelia Pariisin liikennevalojen huputuksesta.
Miksi ei? Siksi, koska HS toimittajien vääristynyt maailmankuva paljastuisi pahasti.
Toimittajat ajavat vain vihreiden agendaa, autoilua pitää estää, vaikka samalla tulevat saastuttaneeksi enemmän ja enemmän
Jos sinä ja muut autoilijat noudattaisitte liikennesääntöjä, niin valoja ei tarvittaisi.
Helsingin keskusta jumiutuisi täysin. Kukaan ei pääsisi kävellen suojatien yli autolleen ja risteykset olisi täynnä auton raatoja
Joskus oli Postitalon kohdalla valot mäsänä. Joutuivat laittamaan poliisin ohjaamaan liikennettä kun ei se muuten sujunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä ja muut autoilijat noudattaisitte liikennesääntöjä, niin valoja ei tarvittaisi.
Sama liikennesääntöjen noudattaminen koskee myös jalankulkijoita. Ei autoilijat voi olla yksin vastuussa liikenneonnettomuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä ja muut autoilijat noudattaisitte liikennesääntöjä, niin valoja ei tarvittaisi.
Sama liikennesääntöjen noudattaminen koskee myös jalankulkijoita. Ei autoilijat voi olla yksin vastuussa liikenneonnettomuuksista.
Kuinka monta ihmistä tappaa huolimattomasti kävely vuosittain?
Ei toimi Suomessa. Täällä yksikään autoilija ei suostu antamaan piirun vertaa tilaa toiselle autoilijalle, kun muualla liikenne soljuu sujuvasti. Samoin yksikään jalankulkija ei pääse tien yli, sadasta autoilijasta 99 ajaa pysähtymättä suojatien yli, se sadas pysähtyy, mutta 101. auto puolestaan ohittaa sen reipasta vauhtia ajaen.
Eniten ihmettelen Vihreiden hallinnoimassa Helsingissä ettei sähköautojen julkisia latauspisteitä ole organisoitu kaupungin taholta kattavasti ja tiheästi koko kaupunkiin. Nythän ne tuntuvat olevan täysin yksityisten toimijoiden kiinnostuksen varassa ja ne sijaitsevat ihan miten sattuu mikä missäkin. Kummallista ettei kaupunki osoita mitään mielenkiintoa tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen Vihreiden hallinnoimassa Helsingissä ettei sähköautojen julkisia latauspisteitä ole organisoitu kaupungin taholta kattavasti ja tiheästi koko kaupunkiin. Nythän ne tuntuvat olevan täysin yksityisten toimijoiden kiinnostuksen varassa ja ne sijaitsevat ihan miten sattuu mikä missäkin. Kummallista ettei kaupunki osoita mitään mielenkiintoa tähän asiaan.
Sähköautoilu ei ole päästötöntä ja ympäristöystävällistä toisin kuin te perzukat luulette. Sähköntuotanto on yksi pahimpia ilmastonpilaajia ja auton rakentaminen itsessään saastuttaa.
Järkevintä on yhä panostaa julkiseen liikenteeseen.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/vtt-s%C3%A4hk%C3%B6aut…
"Sähköauton päästöttömyys on harhakäsite. Sähköauton valmistamiseen kuluu energiaa ja raaka-aineita tavallista autoa enemmän. Myös sähkön tuotannosta aiheutuu päästöjä.
"Sähköauton elinkaaren aikana syntyvät päästöt voivat olla suuremmat kuin dieselautolla. Sähköauton heikkoutena on valmistus. Se syö noin kolmanneksen tavallista enemmän energiaa", toteaa VTT:n erikoistutkija Juhani Laurikko.
Sähköautojen käytön päästöt ovat vähäisemmät. Siltä osin huomioon pitää ottaa sähkön tuotannon päästöt, jotka vaihtelevat suuresti maittaan. Keski-Euroopassa sähköä tuotetaan kivihiilellä, mikä kasvattaa sähköauton päästöjä."
Toki Suomessa sähkö on puhtaampaa, mutta toisaalta myös osaamme tehdä ympäristöystävällisempää biodieseliä.
Oletko ap käynyt Pariisissa? Siellä voi rauhassa ylittää kadun ja luottaa siihen, että autoilijat antavat tilaa ja varovat. Näin ainakin keskustan alueilla. Jos meilläkin olisi tuollainen liikennekulttuuri niin varmasti kannattaisi vähentää valoja, mutta kun meillä autoilijat eivät noudata edes lakiin kirjattuja liikennesääntöjä. Kuten vaikkapa sitä, että suojatien yli ei saa ajaa jos sen eteen on auto pysähtynyt toiselle kaistalle.
Pariisin keskustassa muuten saa ajaa ainoastaan vähäpäästöisillä autoilla, ja päästörajoja tiukennetaan puolivuosittain.
Ottaisin mielelläni samat säännöt ja saman kulttuurin Helsinkiinkin, mutta kun täällä kaaharit kaahaavat ihmishengistä välittämättä.
Ranskassa Pariisi on jo toinen kaupunki, missä liikennevaloja poistetaan käytöstä.
Siellä on siis havaittu, että liikennevalojen poisto aiheuttaa sen, että sekä autoilijat että jalankulkijat muuttuvat varovaisimmiksi ja onnettomuudet vähenevät.
Ja ennenkaikkea saastuminen vähenee !
Missä on liikenneviraston äly ? Ei missään. Se on vaan ideologista huttua mitä siellä toteutetaan. Pyöröily, pöyräily, pöyräily.