Ymmärrättekö, että juuri teidän töykeytenne voi olla jollekin se viimeinen naula arkkuun?
Olen ollut masentunut ja ahdistunut, mutta raahauduin tänään kauppaan. Sain myyjältä todella töykeää ja v*ttumaista palvelua kassalla, vaikka itse olin ihan normaali ja ystävällinen, eikä tilanteessa pitänyt olla mitään ihmeellistä. Hetken mietin että nyt riittää, mutta kyllä kai tämä tästä. Mutta joskus jonkun, kenen tahansa, ilkeys voi olla jollekin viimeinen niitti. Kannattaisi ottaa se huomioon.
Kommentit (45)
Näinhän se menee. Tai sitten mulla, vanhemmiten olen tullut itse töykeämmäksi, tyyliin nyt-loppui-se-kynnysmattona-oleminen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..
Vierailija kirjoitti:
mitä se on muilta pois jos yhteiskunnan loinen saa sen viimeisen niitin? Sosialismi aiheuttaa vitutusta ja kyttäystä koska kaikki maksetaan muiden selkänahasta.
Miten niin yhteiskunnan loinen? Kuka sellaisesta on puhunut? Ei ahdistus ja masennus aina tarkoita sitä, että olisi joku yhteiskunnan loinen. Itse en ainakaan ole. AP
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut masentunut ja ahdistunut, mutta raahauduin tänään kauppaan. Sain myyjältä todella töykeää ja v*ttumaista palvelua kassalla, vaikka itse olin ihan normaali ja ystävällinen, eikä tilanteessa pitänyt olla mitään ihmeellistä. Hetken mietin että nyt riittää, mutta kyllä kai tämä tästä. Mutta joskus jonkun, kenen tahansa, ilkeys voi olla jollekin viimeinen niitti. Kannattaisi ottaa se huomioon.
Töykeistä myyjistä kannattaa aina valittaa, niin heidän käytöksensä muuttuu käsittämättömän pian ihan toiseksi ja ensi kerralla hän kohtelee sinua korostetun ystävällisesti.
Siitä valituksesta hyötyvät kaikki: Sinä, muut asiakkaat, myyjä ja hänen esimiehensä sekä koko yritys.
Aina täytyy olla kohtelias, jos on tuntemattomien kanssa tekemisissä. Se on ihan perusjuttuja.
Minulla kaupan myyjän töykeys oli myös viimeinen niitti, ja hän kyllä sai kokemusta asiakaspalvelutilanteesta. Win-win tilanne. Annoin nimittäin suoraa palautetta tälle henkilölle kaiken kansan nähden enkä ole menossa samaan kauppaan enää uudestaan. Hän koki ihan itse sen palautteen, eikä edes katsonut silmiin.
Ja muuten helpotti. Pitäisi varmaan kiittää kuitenkin sitä myyjää töykeydestään, kun sai viimein kaiken ulos mitä olin koko päivän saanut kokea.
Nimim. Rankka päivä, eikä vaan yksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaupan myyjän töykeys oli myös viimeinen niitti, ja hän kyllä sai kokemusta asiakaspalvelutilanteesta. Win-win tilanne. Annoin nimittäin suoraa palautetta tälle henkilölle kaiken kansan nähden enkä ole menossa samaan kauppaan enää uudestaan. Hän koki ihan itse sen palautteen, eikä edes katsonut silmiin.
Ja muuten helpotti. Pitäisi varmaan kiittää kuitenkin sitä myyjää töykeydestään, kun sai viimein kaiken ulos mitä olin koko päivän saanut kokea.
Nimim. Rankka päivä, eikä vaan yksi.
Taidan tehdä seuraavaksi myös näin. Olen aina ollut ystävällinen ihmisille, mutta jossain menee raja. AP
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaupan myyjän töykeys oli myös viimeinen niitti, ja hän kyllä sai kokemusta asiakaspalvelutilanteesta. Win-win tilanne. Annoin nimittäin suoraa palautetta tälle henkilölle kaiken kansan nähden enkä ole menossa samaan kauppaan enää uudestaan. Hän koki ihan itse sen palautteen, eikä edes katsonut silmiin.
Ja muuten helpotti. Pitäisi varmaan kiittää kuitenkin sitä myyjää töykeydestään, kun sai viimein kaiken ulos mitä olin koko päivän saanut kokea.
Nimim. Rankka päivä, eikä vaan yksi.
Hän loukkasi sinua, joten sinä näit oikeudeksesi kohdella häntä yhtä ikävästi? Tapa tietenkin tuokin.
Palaute kannattaisi mielestäni antaa tilanteen jälkeen ja esimiehen kautta, koska tilanteen jälkeen itse kiehuu raivosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaupan myyjän töykeys oli myös viimeinen niitti, ja hän kyllä sai kokemusta asiakaspalvelutilanteesta. Win-win tilanne. Annoin nimittäin suoraa palautetta tälle henkilölle kaiken kansan nähden enkä ole menossa samaan kauppaan enää uudestaan. Hän koki ihan itse sen palautteen, eikä edes katsonut silmiin.
Ja muuten helpotti. Pitäisi varmaan kiittää kuitenkin sitä myyjää töykeydestään, kun sai viimein kaiken ulos mitä olin koko päivän saanut kokea.
Nimim. Rankka päivä, eikä vaan yksi.
Hän loukkasi sinua, joten sinä näit oikeudeksesi kohdella häntä yhtä ikävästi? Tapa tietenkin tuokin.
Palaute kannattaisi mielestäni antaa tilanteen jälkeen ja esimiehen kautta, koska tilanteen jälkeen itse kiehuu raivosta.
Varmasti näin. Mutta jos se on se viimeinen niitti.
Sana kirjoitti:
Aina täytyy olla kohtelias, jos on tuntemattomien kanssa tekemisissä. Se on ihan perusjuttuja.
Niin on. En kuitenkaan suostu ottamaan vastuuta toisen ihmisen tunteista ja ongelmista jos tämä KOKEE minut töykeäksi vaikken sitä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Aina täytyy olla kohtelias, jos on tuntemattomien kanssa tekemisissä. Se on ihan perusjuttuja.
Niin on. En kuitenkaan suostu ottamaan vastuuta toisen ihmisen tunteista ja ongelmista jos tämä KOKEE minut töykeäksi vaikken sitä olekaan.
Niinpä. Ihmiset kokevat ja tulkitsevat asioita ja eri tavoin. Ihan jokaista on kenenkään mahdoton miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Aina täytyy olla kohtelias, jos on tuntemattomien kanssa tekemisissä. Se on ihan perusjuttuja.
Niin on. En kuitenkaan suostu ottamaan vastuuta toisen ihmisen tunteista ja ongelmista jos tämä KOKEE minut töykeäksi vaikken sitä olekaan.
Tuskin normaaleilla käytöstavoilla varustettua ihmistä voi kokea töykeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä oot vaan niin masentunu ja ahdistunu et koet normaalin keskustelun vittuiluna ja töykeytenä. Katos kun jää kieriskelemään siihen omaan pahaanoloonsa ni voi kuvitella olevansa jotenkin erityinen, sille kassalle sä oot vaan yks asiakas muiden joukossa.
Jos vaikka sekin on masentunu, mut jaksaa kuitenkin käydä töissä? Ei se tekopirtee kestohymy oo niin helppoo pitää kokoaikaa katos.
En todellakaan halua mitään kestohymyä ja tekopirteyttä, sellainen vain ärsyttää. Normaali kohtelu riittää. En tosiaankaan koe normaalia keskustelua vittuiluna, vaan sitä normaalia keskustelua juuri haluaisin. Enkä jää kieriskelemään mihinkään pahaan olooni, tässä päätoimisesti opiskelen ja haen töitä. Luuletteko että kaikki ahdistuneet ja masentuneet vaan makaavat sängyssään? AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaupan myyjän töykeys oli myös viimeinen niitti, ja hän kyllä sai kokemusta asiakaspalvelutilanteesta. Win-win tilanne. Annoin nimittäin suoraa palautetta tälle henkilölle kaiken kansan nähden enkä ole menossa samaan kauppaan enää uudestaan. Hän koki ihan itse sen palautteen, eikä edes katsonut silmiin.
Ja muuten helpotti. Pitäisi varmaan kiittää kuitenkin sitä myyjää töykeydestään, kun sai viimein kaiken ulos mitä olin koko päivän saanut kokea.
Nimim. Rankka päivä, eikä vaan yksi.
Hän loukkasi sinua, joten sinä näit oikeudeksesi kohdella häntä yhtä ikävästi? Tapa tietenkin tuokin.
Palaute kannattaisi mielestäni antaa tilanteen jälkeen ja esimiehen kautta, koska tilanteen jälkeen itse kiehuu raivosta.
Varmasti näin. Mutta jos se on se viimeinen niitti.
Entäpä jos sillä myyjällä oli ollu aivan paska päivä, tai viikko, tai kuukaus tai puol vuotta ja se sun huutaminen oli sille viiminen niitti? Eiks tän pitäs mennä iha molempiin suuntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Aina täytyy olla kohtelias, jos on tuntemattomien kanssa tekemisissä. Se on ihan perusjuttuja.
Niin on. En kuitenkaan suostu ottamaan vastuuta toisen ihmisen tunteista ja ongelmista jos tämä KOKEE minut töykeäksi vaikken sitä olekaan.
Tuskin normaaleilla käytöstavoilla varustettua ihmistä voi kokea töykeäksi.
Paitsi jos ei itse ole normaalissa mielentilassa.
Tähänhän perustuu esim. USA:n pinnallinen kohteliaisuus ja howareyou-kulttuuri. Pyritään pitämään tunteet kurissa ja fasadi päällä, jotta yhteiselämä muiden kanssa sujuu, eikä riitatilanteita synny. Sillä ei ole tarkoitus tulla juuri sinun parhaaksi kavereksesi, vaan sujuvoittaa arkielämää. Siellä kun ei tiedä, jos vaikka sen viimeisen vttumaisen kohtelun saaja kaivaa taskustaan aseen ja antaa itse sen viimeisen niitin tai lopullisen arvostelun saamastaan palvelusta.
Itse en välitä USA:sta ja sen kulttuurista, mutta ymmärrän kyllä miksi se on sellainen kuin on. Aasialaisilla saman asian ajaa kasvojenmenettämis-kulttuuri - sielläkin pyritään olla nolaamatta toista, tuntematonta ihmistä, tosin hieman eri lähdokohdista kuin jenkeissä.
Kummassakin tyylissä sen hymyilevän fasadin takana on piinkovat arvot. Niin Aasiassa kuin Amerikassakin. Esimerkiksi Italiassa tai Venäjällä taas rähistään ja töykeillään sen minkä ehditään, mutta kummankin maan historiassa on kansalaiset auttaneet toisiaan hyvinkin pyyteettömästi. Kummassakin maassa toimii tosin mafia. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä oot vaan niin masentunu ja ahdistunu et koet normaalin keskustelun vittuiluna ja töykeytenä. Katos kun jää kieriskelemään siihen omaan pahaanoloonsa ni voi kuvitella olevansa jotenkin erityinen, sille kassalle sä oot vaan yks asiakas muiden joukossa.
Jos vaikka sekin on masentunu, mut jaksaa kuitenkin käydä töissä? Ei se tekopirtee kestohymy oo niin helppoo pitää kokoaikaa katos.En todellakaan halua mitään kestohymyä ja tekopirteyttä, sellainen vain ärsyttää. Normaali kohtelu riittää. En tosiaankaan koe normaalia keskustelua vittuiluna, vaan sitä normaalia keskustelua juuri haluaisin. Enkä jää kieriskelemään mihinkään pahaan olooni, tässä päätoimisesti opiskelen ja haen töitä. Luuletteko että kaikki ahdistuneet ja masentuneet vaan makaavat sängyssään? AP
No mihin sä sitten viittasit, kun sanoit, että joku tappaa itsensä toisen töykeyteen? Vai oliko se, että tappaa? Vai sanoo vain takaisin? Hui kauhea.
Juuri siihen, että jonkun randomin kassankin ilkeys voi johtaa siihen, että tappaa itsensä. Se voi olla viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas oikein ymmärrä aloittajan kaltaisia ihmisiä, jotka olettaa, että muiden on miellytettävä sinua.
Miten niin miellytettävä minua? Kai asiakaspalvelijan (ja ihmisten ylipäänsä) pitäisi olla ihan ystävällisiä toisiaan kohtaan. Ei tarvi miellyttää, kunhan on ihan neutraali. AP
Olen pahoillani saamastasi kohtelusta.
Jokaisella on huonoja päiviä, erittäin todennäköisesti sinullakin. Ehkä hänen puolisonsa oli juuri karannut postinkantajan kanssa tms.