Wilma Schlizewski ihmettelee kielitaidotonta asiakaspalvelua
http://www.tallinna24.ee/artikkeli/579377-wilma-schlizewski-ihmettelee-…
Onko oikein vaatia kielitaitoa?
Kommentit (5)
Törmäsin ilmiöön Tampereella viime vuonna. Olin lentää persiilleni, kun kahvilan tai pikaruokalan kassan suomen kielen taito oli luokkaa "hei" ja "kitos". Hyvä tietty, että ulkkarit hakeutuu töihin. Siinä voi vahingossa oppia lisää maan kieltä.
Eli samaa mieltä Wilman kanssa.
Kokeiliko ruotsiksi? Sehän on ainoa kielitaito, jota kaikki tarvitsevat.
Mä äänestän jaloillani. Jos en saa palvelua suomeksi tai ruotsiksi, niin sitten vaihdan firmaa.
Mulla on pieni epäilys (=tiedän varmasti), että tuollaisille täysin kielitaidottomille ei juurikaan makseta palkkaa.. ainakaan lähellekään TESin mukaista, ei ole lomia, työvuorolistoja jne. Helppohan tuollaista on kusta silmään.
Kyllä pitää suomeksi saada täällä palvelua.