Nauraako myyjät yleensä paskoille asiakkaille?
Kommentit (10)
Nauretaan. Ja keksitään kuvaavia lempinimiä. Ja matkitaan. Sillon vasta naurattaakin.
Kyllä 😁 Kaikki huonot kokemukset jaetaan työkavereiden kanssa. Vertaistukea.
Kyllä me nauretaan makeasti pässeille asiakkaille. Auttaa jaksamaan. Varmasti joka työyhteisössä on omat insiderjutut joille räkätetään omassa porukassa. Ei tietenkään ulkopuolisille.
Annetaan myös lempinimet ja muistellaan vuosienkin jälkeen.
Nauretaan tietysti, mutta asiakas lopulta maksaa palkan ja päin naamaa ei valtaosa kettuile.
Poikkeuksena jotkut esim. autokorjaamot, asiakkaan tyhmyyttä kun ei ole huomannu virhettä tullaan oikein hieromaan naamaan. En pysty käsittämään asiaa.
En usko että aspat nauravat asiakkaille, jotka ovat hieman pihalla, koska eivät ole ennen asioineet liikkeessä. Mutta ilkeille ja muuten huonostikäyttäytyville varmasti!
Mitäköhän tarkoitat "paskalla asiakkaalla"?
Olin itse myyjänä reilu 10 vuotta ja ei meillä kyllä asiakkaille naureskeltu. Muutaman palautustilanteen muistan koko ajalta, joissa asiakkaan vaatimukset eivät olleet tästä maailmasta ja näille vaatimuksille joskus naurettiin.
Ja toinen väärä myytti on se, että kassat tarkkailevat mitä asiakkaat ostavat,eivät tarkkaile. Jos joku tuote jää mieleen, jää se siksi että muistaa esim. että sitä pitää tilata lisää tai että siihen liittyy joku työhön liittyvä ongelma.
Ei kukaan ikinä tarkkaillut että jaahas, tuo ostaa kortsuja vaikka ei varmasti tuolla naamalla saa naista tai että tuo ostaa suklaata, huomaahan sen ulkonäöstä että maistuu herkut. Ei ikinä kukaan tuollaista tehnyt tai jos teki niin ei sitä ainakaan ääneen tunnustanut.
Totta hitossa nauraa. Sen takia myyjillä on kestohymy jatkuvasti päällänsä. :D
Nauretaan.