Törkeimmät asiakaspalvelijat
Aina valitetaan huonosti käyttäytyvistä asiakkaista, mutta kuullaan välillä toistakin puolta eli kerrotaan huonoimpia asiakaspalvelukokemuksia. Minä aloitan.
Mentiin DNA-liikkeeseen näyttämään digiboxia, johon oli tullut jotain vikaa takuuajan aikana. Kuitti oli mukana ja tiedot löytyi koneelta, kun kerrottiin mistä oli ostettu. Tiskillä aspa puhui puhelimeen kollegan kanssa etsiessään tietoja. Sanoi sitten puhelimeen niin, että me kuulimme ja kaikki muut liikkeessä olleet kuulivat, kuinka olemme vitun tyhmiä, kun meillä ei ole pahvilaatikkoa mukana, jossa tuote oli ostettu. Lämpimiä terveisiä, että siitä alkaen kaikki tuotepakkaukset säilytetty, vaikka tilaa vievätkin. Että kyllä viesti meni ainakin perille. Ehkä olisi mennyt vähemmälläkin.
Kommentit (2)
Teineinä mentiin kaverin kanssa yhdessä kauppakeskuksessa istuskelemaan tyhjillään olevaan kahvilaan hetkeksi, kun ei löydetty muualta istumapaikkaa. Hetken kuluttua paikan työntekijä tulee kysymään tilauksia ja sanottiin, että ei tilata mitään. Tietysti ei voi mennä vain istuskelemaan ravintoloihin/kahviloihin yms mutta ei sitä silloin käsittänyt. Eikä siinä mitään, mutta muuttui äkkiä epäystävälliseksi ja -asialliseksi ja tuli kiire häätää meidät pois töykein sanakääntein samalla kun käsin viittoi meitä nousemaan. Oltiin kuitenkin teinejä ja koko paikassa ei kuitenkaan ollut muita asiakkaita. Ei se ulosheittäminen haitannut vaan tapa, jolla työntekijä käyttäytyi tilanteessa. Oltiin kuitenkin lähdössä heti, kun tuli sanomaan.
Ostin tyttöystävälle lahjaksi ihonhoitotuotteita. 3 erilaista tuotetta tuli ostettua ja hinta oli yhteensä n. 250 euroa.
Ennen tuotteiden maksamista kysyin myyjältä, että onhan näissä vaihto- tai palautusoikeus ja hän vastasi totta kai.
Muija avasi lahjan ja tykkäsi kaikista muista pulloista paitsi tuosta yhdestä. Sanoin hänelle sitten, että tuon voi vaihtaa johonkin muuhun meikkituotteeseen. Hän näytti sitten minulle kuvan minkä halusi, ja menin sitten samaan kauppaan palauttamaan ei haluttua tuotetta tuohon, minkä muija halusi.
Näytin myyjälle kuvaa ja kysyin, että löytyykö teiltä kyseistä tuotetta ja myyjä vastasi että löytyy. Kaivoi sen laatikosta ja antoi sen minulle. Vaihdoin sitten ei halutun tuotteen tuohon ja kaikki oli selvää.
Kotona annoin sitten tuon muijalleni, ja muija vastasi, että tämähän on vääränlainen. Katselin kuvaa minkä hän lähetti minulla ja kyllä se oli väärä tuote. Itse en paikan päällä tajunnut sen kummemmin katsoa, koska luotin siihen että myyjä antaa oikean tuotteen kun kuvankin näytin hänelle.
Noh ajoin sitten takaisin kauppaan ja sanoin myyjälle, että oli tullut väärä tuote ja pitäisi vaihtaa se oikeaan. Mukavasti homma sujui, myyjä antoi tuotteen ja menin sitten kassalle. Kassalla oli sitten se sama myyjä, joka myi minulle väärän tuotteen, vaikka olin näyttänyt hänelle kuvan minkä halusin. Kun sanoin, että vaihdetaan tämä väärä tuote tuohon toiseen, niin hän tokaisi vihaisella ja pottuilu äänellä, että yritäs nytten päättää mitä haluat. Siinä kohtaan minulla paloi pinna ja kerroin kuinka hän itse antoi tuon väärän tuotteen minulle ja kuinka jouduin ajamaan n. 30 kilometriä tämän virheen takia. Muutkin myyjät kuulivat hänen asiattoman kommentin ja kävin itsekin ylikierroksilla. Olisi pitänyt palauttaa kaikki ostamani tuotteet ja mennä toiseen kauppaan ostamaan samat. Harmi kun en tajunnut aikaisemmin.
Terveiset sinne sellon emotion kauppaan. Sinä yli 40v voisit pitää mölyt mahassa. Palauttaa tai vaihtaa saa aina tuotetta, ja 19v jätkänä en tiedä paljon näistä meikeistä, niin oli erittäin asiatonta käytöstä.