Kehu tähän automerkkiä, mihin ei tarvitse joka vuosi tehdä kallita korjauksia
Kommentit (34)
Volvo on melko varma valinta käytetyissä ja uutena tietysti nyt useimpiin ei tarvitse mitään korjauksia vuosikausiin.
Meillä on kyllä ollut hyvin toimiva Nissankin. Autot ovat jossain määrin myös yksilöitä, että hyvä tsägäkin merkkaa.
Volvolle ja Toyotalle täältäkin ääni!
Enemmän merkkaa auton ikä kuin merkki.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän merkkaa auton ikä kuin merkki.
Näyttää siltä että uudehko/vähän ajettu japsi kannattaisi hankkia
Kysäisin tätä juuri kaverilta, joka on töissä autokorjaamolla. Sanoi, että eniten töitä tuovat uudehkot Audit ja Volkkarit, vähiten vanhemmat Toyotat, Opel Corsat sekä yllättäen Alfa Romeot :D
Jos ei ole rahaa kuin useamman vuoden vanhaan ja 200000km ajettuun, niin mitkähän automerkit/mallit on luotettavimpia vielä tuossa vaiheessa? Siis onhan automalleja jotka ensimmäiset 200 - 250tkm eivät kaipaa paljon mitään huoltoa, mutta sitten ruostuu pohja puhki. Eli miltä automerkeiltä voi odottaa pisintä käyttöikää ilman isoja remppoja?
Jos ottais sen linjan, että olis varaa huoltaa toyotaansa kun ei ole varaa korjata volvoa.
Tällä mä olen pärjännyt. Ei ole tullut kuin yksi yllätyskorjaus, kun pitää hyvän suhteen autokorjaamoon, joka kyllä kertoo mihin seuraavaksi kannattaa kiinnittää huomiota. Jarrut, jouset, kytkin - ne nyt vaan kuluu. Tietysti osaltaan vaikuttaa oma ajotyylikin.
Meidän parhaat autot ovat olleet Subaru Outback ja Kia Ceed. Pakolliset huollot vain... Tietenkkn ovat molemmat vääriä merkkejä kehuttaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Kysäisin tätä juuri kaverilta, joka on töissä autokorjaamolla. Sanoi, että eniten töitä tuovat uudehkot Audit ja Volkkarit, vähiten vanhemmat Toyotat, Opel Corsat sekä yllättäen Alfa Romeot :D
http://www.is.fi/autot/art-2000000691531.html
Johtunee siitä, että Alfa Romeoita on suhteellisen vähän liikenteessä, muuten on kyllä vikalistojen kärjessä aina ollut.
Ei koskaan enää Toyota. Huoltoväli on niin tiheä että sen takia pitää jatkuvasti käydä huollossa. Muutenkin muovinen paska missä ei voi moottoritiellä puhua sisätiloissa kun desibelit lyö 100. Täysin yliarvostettu peltikasa.
Järjetön aloitus. Ap kuvittelee, että on olemassa joitain huippumerkkejä, joissa kaikki autoyksilöt ovat samanlaisia ja joita ei tarvitse minkäänlaisella käytöllä huoltaa tai remontoida.
Ja sitten joukko paskamerkkejä, jotka on selvästi huonommin rakennettu, mutta jotka jostain salatusta syystä silti käyvät kaupaksi ihmisille.
Ei helvata, tää oli oikeastaan aika hauska....
Ei sellaista merkkiä olekaan, jolle tuollaista voi luvata. Käyttäjästä se on paljon kiinni.
Volvoilla on joku ihmeellinen laatumaine, mutta ystäväpiirissä on useampikin volvonomistaja, joka on uudehkoaan volvoaan joutunut viemään korjaajalle säännöllisin väliajoin.
Tärkeintä olisi tutustua valitun auton tyyppivikoihin ja pyrkiä ehkäisemään niiden syntyä ja etenemistä. Netissä on nykyään PALJON tietoa. Tai sitten huollattaa korjaamolla joka on erikoistunut ko. merkkiin.
Eli valitse pari-kolme vaihtoehtoa ja tutustu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa kuin useamman vuoden vanhaan ja 200000km ajettuun, niin mitkähän automerkit/mallit on luotettavimpia vielä tuossa vaiheessa? Siis onhan automalleja jotka ensimmäiset 200 - 250tkm eivät kaipaa paljon mitään huoltoa, mutta sitten ruostuu pohja puhki. Eli miltä automerkeiltä voi odottaa pisintä käyttöikää ilman isoja remppoja?
Mersu tai BMW
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa kuin useamman vuoden vanhaan ja 200000km ajettuun, niin mitkähän automerkit/mallit on luotettavimpia vielä tuossa vaiheessa? Siis onhan automalleja jotka ensimmäiset 200 - 250tkm eivät kaipaa paljon mitään huoltoa, mutta sitten ruostuu pohja puhki. Eli miltä automerkeiltä voi odottaa pisintä käyttöikää ilman isoja remppoja?
Minulla on ollut 6 vuotta vm-90 volvo. Ajettu yli 300 000km. Normaali öljynvaihtohuolto kerran vuodessa on ollut riittävä. Auto on ruosteeton, katsastaja kehuu joka vuosi. Kaikki toimii niin kuin pitää ja tavaraa mahtuu kyytin paljon (farmarimalli).
Minulla 200 tkm mitsu (farmari-lancer). Nyt tuntuu, että saa alkaa korjailemaan eri kohteita. Tähän asti on ollut huoletonta aikaa uudesta asti.
Tiina
p.s.Huollot on kuitenkin tehty ajallaan autooni.
Lähipiirin ihminen ostaa auton uutena/uudehkona, ajaa jonkun 60 -70 tkm, ei tee yhtään huollon huoltoa (ei vaihda edes öljyä tai mitään) ja myy sitten pois. Tyylinsä kullakin.
Julkinen liikenne. Tosi halpa ylläpidettävä ja koskaan ei jätä tienpäälle. Ei tarvitse maksaa vakuutuksia ja veroja ja polttoaineita. Ei tarvitse huolehtia itse mistään kunhan nousee vain kyytiin ja jää oikealla pysäkillä pois.
> 200 - 250tkm ... ruostuu pohja puhki.
Uutena laitettu pohjamassaus (mitsubishiin). Ei ole ruostetta. 210 tkm takana.
Toyota. Jos on uusi Toyota, siinä tuskin on moneen vuoteen mitään korjattavaa. Ja jos on vanha Toyota, voi jotain tulla, mutta osat on halpoja.