Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat ovat aivan uskomattomia idiootteja Tampereen Iidesjärvellä!

Vierailija
25.02.2017 |

Tampereen Iidesjärvellä monella on koira vapaana. Tänään eräs melko iso koira tuli hyppimään päälleni joten sanoin, että eikö tuota nyt voi pistää kiinni? Koiraa ulkoilutti mies ja nainen. Nainen räjähti "vittuilustani" aivan täysin ja uhkasi jopa pestä naamani lumihangessa. Minä olen kuulemma eläinvihaaja ja kaikki pitää koiria vapaana. Jahas. No todellisuudessa suurimmalla osalla näytti koira olevan kiinni. Ovatko nämäkin siis eläinvihaajia? Tämä oli tällainen tyypillinen pahasuinen koiranainen / hiljainen mies -tapaus. Näitä sattuu usein. Yleensä juuri nainen on se, joka aloittaa hirveän rähinän kun vähän huomauttaa asiasta. Onko muilla täällä vastaavia kokemuksia? Minulla on oikeus taajama-alueella liikkua ilman, että vapaana olevat vieraat koirat pyörivät jaloissa. Tämä ei tee minusta eläinvihaajaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne samanlaisia euroopan omistajia on muuallakin.

Vierailija
42/55 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lait paljoa kiinnosta välinpitämättömiä ihmisiä, siksi tuo koiran kiinnipitolakikin on niin perseestä, kun sitä noudattaa vaan ne joiden koirat osaisi käyttäytyä ihan hyvin ilman hihnaakin ja ne joiden koirat eivät osaa käyttäytyä edes hihnassa pitää ihan surutta sitä koiraansa irti häiriköimässä, koska piupaut välittävät siitä mitä muut on mieltä, eikä poliisikaan kovin herkästi asiaan puutu jos koira ei fyysisesti jotain vahinkoa aiheuta.

Moni luulee, että koira on hallinnassa, vaikka se ei ole. Tehkääpä koiranomistajat testi: pyydätte koiranne noutamaan lenkkimakkaran pätkän ja jos tuo sen syömättä sitä matkalla, on koira melko tottelevainen erikoistilanteissakin. Tällainen testi tehtiin kerran Saksanpaimenkoiraliiton leirillä ja tulos oli se, että kymmenistä koirista yksi taisi onnistua tässä. Koira on eläin, se on arvaamaton ja se voi tehdä mitä huvittaa oli kuinka koulutettu tahansa. Muutama vuosi takaperin oli lehdissä kuinka Tampereella omistajansa kanssa lenkkeillyt vapaana ollut poliisikoira raateli täysin sivullisen lenkkeilijän sairaalakuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt koiran kiinni lenkeillä. Joskus myöhään illalla ja syrjässä olen uskaltanut päästää vapaaksi juoksentelemaan. Mutta kun itse ei ikinä tiedä onko kuinka syrjässä, joku voi ajatella ihan samoin samalla hetkellä. Ihmiset pitäkää koiranne kiinni taajamissa! Kuinka monta kertaa onkin käynyt niin, että oma koira on kiinni ja siellä jonkun vapaana oleva koira laukkaa luokse, tietämättä että omani käy heti kiinni kun silmä välttää! Olen kauhunsekaisin tuntein huutanut ihmisille että laittakaa tuo koiranne helvetti vie hihnaan. Sitten he huutavat sieltä, että koirani on ihan kiltti. Johon joudun toteamaan no sepä kiva, minun ei ole. Koirani ei rähjää, eikä käyttäydy huonosti, mutta toisiin koiriin käy kiinni varmasti vaikka mitään merkkejä ei annakaan, tämä tulisi ihmisten muistaa. Puhumattakaan niistä koirista, jotka ei välitä ihmisistä. Koirien pito tulisi todella laittaa luvanvaraiseksi! Ihmisten tyhmyys kun ei vähene.

Vierailija
44/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa nää pikkukintaitten omistajat, Tunkevat kohti vaikka keltasta hihnassa ja vaikka varoitan että tää tappaa pikkufifin. Eivät vaan ymmärrä. Koiralla kuonokoppa mutta pahaa jälkee tulee kun 35kg metsästyskoira runnoo fifin solmuun kopallaan.  Että nää pikkukoirien omistajat vasta puupäitä ovatkin.

Vierailija
45/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa nää pikkukintaitten omistajat, Tunkevat kohti vaikka keltasta hihnassa ja vaikka varoitan että tää tappaa pikkufifin. Eivät vaan ymmärrä. Koiralla kuonokoppa mutta pahaa jälkee tulee kun 35kg metsästyskoira runnoo fifin solmuun kopallaan.  Että nää pikkukoirien omistajat vasta puupäitä ovatkin.

Puupäitä ovat tuommoisen sekopäisen koiran pitäjät. Koirasi on selkeästi vaarallinen ja pitäisi lopettaa.

Vierailija
46/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa nää pikkukintaitten omistajat, Tunkevat kohti vaikka keltasta hihnassa ja vaikka varoitan että tää tappaa pikkufifin. Eivät vaan ymmärrä. Koiralla kuonokoppa mutta pahaa jälkee tulee kun 35kg metsästyskoira runnoo fifin solmuun kopallaan.  Että nää pikkukoirien omistajat vasta puupäitä ovatkin.

Puupäitä ovat tuommoisen sekopäisen koiran pitäjät. Koirasi on selkeästi vaarallinen ja pitäisi lopettaa.

Et näköjään tiedä koirista mitää, etkä ainakaan saalisvietistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aina ja kaikkialla samanlaisia persläpiä. Piskien omistaminen pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
48/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä samaa mieltä, pikkupiskit pitää kieltää muttei kunnon koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ta nan tyh mää porukkaa sen flexin toisessa päässä.

Vierailija
50/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla käyttäytyy vuoreksessa. Jos valittaa jonkun koirasta niin koiranomistaja voi huutaa ja haukkua syrjivillä nimillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on aina ja kaikkialla samanlaisia persläpiä. Piskien omistaminen pitäisi lailla kieltää.

Samaa mieltä. Koirat pitäisi olla vain hyötykäytössä vaikka tullissa ja poliisilla. 

Vierailija
52/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koko kerrostalo muuttunut lyhyessä ajassa yhdeksi isoksi koirasirkukseksi, jossa koiria saatetaan viedä ulos klo 00.00 ja haukuttaa niitä rappukäytävässä, jolloin koko talo herää. Mielestäni Tampereella on koiria jo aivan liikaa. Liian moni sivullinen joutuu kärsimään näistä lapsenkorvikkeista. Ottakaa vaikka kissa, jos on ihan pakko joku lemmikki ottaa.

Ne on niiden Vauvoja. Koita ymmärtää se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ta nan tyh mää porukkaa sen flexin toisessa päässä.

Älä ny koiria hauku, taidat itse hiidellä puolivaloilla.

Vierailija
54/55 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa nää pikkukintaitten omistajat, Tunkevat kohti vaikka keltasta hihnassa ja vaikka varoitan että tää tappaa pikkufifin. Eivät vaan ymmärrä. Koiralla kuonokoppa mutta pahaa jälkee tulee kun 35kg metsästyskoira runnoo fifin solmuun kopallaan.  Että nää pikkukoirien omistajat vasta puupäitä ovatkin.

Puupäitä ovat tuommoisen sekopäisen koiran pitäjät. Koirasi on selkeästi vaarallinen ja pitäisi lopettaa.

Et näköjään tiedä koirista mitää, etkä ainakaan saalisvietistä. 

Turha höpöttää saalisvietista. Kyseessä on holtiton koira joka hyökkää kaiken kimppuun mihin pääsee. Ei ole hallinnassa edes omistaja talutushihnassa, Siinä on lapsikin saaliina jos joutuu metsässä tuommoisen näköpiiriin. Ehkä myös aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/55 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen, kun perheessämme kukaan ei ole koskaan halunnut koiraa. Emme mene edes kylään koirallisiin asuntoihin.

Jos kauppoihin tai kahviloihin sallitaan koirat, vaihdan liikettä. 

Onneksi lähes kaikkialla koirat eivät saa tulla toriaikana torille. Saa edes torikahvilassa nauttia kahvinsa rauhassa. Myös kuntoradoilla ja uimarannoilla on  koirakieltomerkit. Tämä on koiranomistajien aiheuttamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme