Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiranomistajat ovat aivan uskomattomia idiootteja Tampereen Iidesjärvellä!

Vierailija
25.02.2017 |

Tampereen Iidesjärvellä monella on koira vapaana. Tänään eräs melko iso koira tuli hyppimään päälleni joten sanoin, että eikö tuota nyt voi pistää kiinni? Koiraa ulkoilutti mies ja nainen. Nainen räjähti "vittuilustani" aivan täysin ja uhkasi jopa pestä naamani lumihangessa. Minä olen kuulemma eläinvihaaja ja kaikki pitää koiria vapaana. Jahas. No todellisuudessa suurimmalla osalla näytti koira olevan kiinni. Ovatko nämäkin siis eläinvihaajia? Tämä oli tällainen tyypillinen pahasuinen koiranainen / hiljainen mies -tapaus. Näitä sattuu usein. Yleensä juuri nainen on se, joka aloittaa hirveän rähinän kun vähän huomauttaa asiasta. Onko muilla täällä vastaavia kokemuksia? Minulla on oikeus taajama-alueella liikkua ilman, että vapaana olevat vieraat koirat pyörivät jaloissa. Tämä ei tee minusta eläinvihaajaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne samanlaisia euroopan omistajia on muuallakin.

Vierailija
42/43 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lait paljoa kiinnosta välinpitämättömiä ihmisiä, siksi tuo koiran kiinnipitolakikin on niin perseestä, kun sitä noudattaa vaan ne joiden koirat osaisi käyttäytyä ihan hyvin ilman hihnaakin ja ne joiden koirat eivät osaa käyttäytyä edes hihnassa pitää ihan surutta sitä koiraansa irti häiriköimässä, koska piupaut välittävät siitä mitä muut on mieltä, eikä poliisikaan kovin herkästi asiaan puutu jos koira ei fyysisesti jotain vahinkoa aiheuta.

Moni luulee, että koira on hallinnassa, vaikka se ei ole. Tehkääpä koiranomistajat testi: pyydätte koiranne noutamaan lenkkimakkaran pätkän ja jos tuo sen syömättä sitä matkalla, on koira melko tottelevainen erikoistilanteissakin. Tällainen testi tehtiin kerran Saksanpaimenkoiraliiton leirillä ja tulos oli se, että kymmenistä koirista yksi taisi onnistua tässä. Koira on eläin, se on arvaamaton ja se voi tehdä mitä huvittaa oli kuinka koulutettu tahansa. Muutama vuosi takaperin oli lehdissä kuinka Tampereella omistajansa kanssa lenkkeillyt vapaana ollut poliisikoira raateli täysin sivullisen lenkkeilijän sairaalakuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt koiran kiinni lenkeillä. Joskus myöhään illalla ja syrjässä olen uskaltanut päästää vapaaksi juoksentelemaan. Mutta kun itse ei ikinä tiedä onko kuinka syrjässä, joku voi ajatella ihan samoin samalla hetkellä. Ihmiset pitäkää koiranne kiinni taajamissa! Kuinka monta kertaa onkin käynyt niin, että oma koira on kiinni ja siellä jonkun vapaana oleva koira laukkaa luokse, tietämättä että omani käy heti kiinni kun silmä välttää! Olen kauhunsekaisin tuntein huutanut ihmisille että laittakaa tuo koiranne helvetti vie hihnaan. Sitten he huutavat sieltä, että koirani on ihan kiltti. Johon joudun toteamaan no sepä kiva, minun ei ole. Koirani ei rähjää, eikä käyttäydy huonosti, mutta toisiin koiriin käy kiinni varmasti vaikka mitään merkkejä ei annakaan, tämä tulisi ihmisten muistaa. Puhumattakaan niistä koirista, jotka ei välitä ihmisistä. Koirien pito tulisi todella laittaa luvanvaraiseksi! Ihmisten tyhmyys kun ei vähene.