Miten laskea miltä esim. korkea savupiippu näyttää kun lentää helikopterilla sen ylitse?
Laskentatehoa on hyvin rajallisesti käytössä, ja itse saavupiipun grafiikka on käytössä, voi olla kuva edestä ja takaa. Kun helikopteri on kaukana savupiipusta, se näkyy vinosti ylöspäin, mutta helikopterin sitä lähestyessä se suorenee, kunnes koko piipun "juuri" häviää näkyvistä, ja näkyy vain yläosa, kun helikopteri täsmälleen savupiipun yläpuolella. Ja sitten rupeaa näkymään piipun takaosa kun helikopteri sen ohittaa.
Pitäisi siis savupiipun tekstuuria venyttää sopivasti että näyttää siltä kun sen ylitse lentäisi, lentosuunta siis vakio, eikä muutu matkan aikana. Auttaako jotenkin jos tilannetta tarkastaa sivusta, ja laskee suorakulmaisilla kolmioiden suhteilla venytyssuhteita, ja siitä päättelee miten tekstuuria pitäisi venyttää? Ja sitten käsittelee koko tekstuuria scanline-lähestymistapaisesti, eli yksi vaakarivi kerrallaan.
Kommentit (4)
Ajattele asiaa vektoreissa ja suurenna sitä vähän, niin se näyttää hieman paremmalta. Liioittelu on joskus hyve.
Sinkkumies
Nyt ei ole mitään grafiikkarajapintaa käytössä, eikä mitään grafiikkakorttiakaan, pitäisi kaikki tehdä CPU:lla, on meinaan yksi 90-luvun alun laitteita käytössä. Pitäisi saada kuitenkin reaaliaikaisesti toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole mitään grafiikkarajapintaa käytössä, eikä mitään grafiikkakorttiakaan, pitäisi kaikki tehdä CPU:lla, on meinaan yksi 90-luvun alun laitteita käytössä. Pitäisi saada kuitenkin reaaliaikaisesti toimimaan.
Aikanaan kaikki feikattiin, joten siitä vain opettelemaan miten näkymä feikataan aidon näköiseksi.
Olet noin 30 vuotta myöhässä. Kirjoita pari riviä DirectX koodia ja se on siinä.