Wolt vs Foodora
Itse tilaan n. kerran viikossa woltilta ruokaa, Foodorassa oli ylimielinen asiakaspalvelija niin lopetin sieltä tilailun.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukava päästä testaamaan näitä palveluita, mikään ravintola vain ei toimita tänne Helsingin Oulukylään. Kuinka keskustassa pitää asua että edes yksi ravintola olisi toimitusetäisyyden päässä?
Ai samperi luulisi että toimittaa Helsingin sisällä kaikkialle. Itse asun Töölössä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan n. kerran viikossa woltilta ruokaa, Foodorassa oli ylimielinen asiakaspalvelija niin lopetin sieltä tilailun.
Mulla sama syy foodoran käytön lopettamiseen. Onkohan tuo huono palvelu niillä joku yleinen juttu.
Foodora siis teki virheen tilauksessa, ja asiakaspalvelija siellä valehteli koko asiasta, mikä oli ihan outoa. Sain kyllä rahat takaisin, mutta en tilaa enää mitään foodoran kautta.
Woltia käytän monta kertaa viikossa.
Olen käyttänyt vain Foodoraa... pitää testata woltiakin ilmeisesti. Silti parashan on pizzaonline!
Minulla meni sattuneesta syystä, jota tähän en halua avata, wolt vaihtoon Foodoran eduksi.
Käytän ruokatoimituspalvelua useamman kerran viikossa.
Molemmista olen tilannut ongelmitta, mutta suosin Woltia selkeämmän sovelluksen ja kuskin seurannan vuoksi.
Foodora saa plussaa siitä että heillä on usein alennuskoodeja ja lähetit kulkevat vain pyörillä Foodoran lähetit ovat kohdallani osanneet aina suomea.
Wolt taas saa miinusta siitä, että aika harva kuski saapuu edes kesällä pyörällä (tajuan kyllä ettei talvella pyöräily sovi kaikille). En myöskään pidä Woltin alennussysteemistä, jossa omaa koodia pitää jakaa, jotta saa alennuksen kun kaveri on tilannut koodillasi.
Lisäksi olen kohdannut vain yhden suomea puhuvan lähetin. On oikein hyvä, että hommaan palkataan maahanmuutajia ja ulkomailta tulevia opiskelijoita, mutta mielestäni he saisivat opetella suomea sen verran, että tervehdykset ja vaikka "tässä on ruokasi, ole hyvä" onnistuisivat, kun tuossa hommassa ei yleensä sen enempää tarvitse kommunikoida. Ongelmatilanneissa voisivat sitten siirtyä puhumaan englantia. Kuitenkin useimmissa etnisissä ravintoloissa tarjoilijat puhuvat suomea parhaan osaamisensa mukaan, eli yleensä vähintään hyvin.
Itselläni huonoja kokemuksia Woltista. Hidas ja ruoka kylmää.
Foodoran kohdalla pelkästään hyviä kokemuksia. Itse pysyn kyllä Foodorassa. Olen ahkera tilaaja ja on väliä kenen kanssa asioi useamman kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni huonoja kokemuksia Woltista. Hidas ja ruoka kylmää.
Foodoran kohdalla pelkästään hyviä kokemuksia. Itse pysyn kyllä Foodorassa. Olen ahkera tilaaja ja on väliä kenen kanssa asioi useamman kerran viikossa.
Kyllä se Wolt kuitenkin vie voiton. Ihan muutamia kertoja olen Foodoran kautta tilannut eikä toiminta ihan vakuuttanut. Mutta Pizzaonline toimii kun rasvattu kun lähetti on aina ravintolan oma.
Woltin appsi on parempi kuin Foodoran. Molemmilla lähetit aina ei-suomenkielisiä. Suht hyviä kokemuksia kummastakin Tampereen keskustassa.
Ottaa päähän Foodora. Tilailen koko perheelle usein safkat woltista tai foodorasta, mutta nyt meni foodora pysyvään boikottiin.
Woltilta olen aina saanut reklaamatioista (ruoka kylmää tai jotain muuta meni pieleen) asiallisen vastauksen.
Foodoran kautta tuli pari vk sitten virheellinen toimitus, eivätkä viitsi hyvittää. Sanoin asiakaspalvelijalle, että ei käy. Sanoi laittavansa asian johonkin "reklamaatiotiimiin", mitään ei ole kuulunut.
Se oli sillä selvä sitten Foodoran suhteen. Asiakassuhteemme loppui tähän.
Raflassa on itsestään selvää, että virhe korjataan, mutta ei näköjään Foodoralla!
Minulla oli Foodoran kanssa samankaltainen kokemus kuin HannaS:llä. Kuljettaja väitti olleensa ajoissa ovellamme, mikä ei voinut pitää paikkaansa, koska olimme koko ajan parin metrin päässä ulko-ovesta, eikä mahdollinen käynti olisi voinut jäädä huomaamatta. Hän kuitenkin soitti vasta puolen tunnin kuluttua saapumisajasta, koska puhelimen akku oli muka loppunut. Seurauksena oli pahasti jäähtynyt ruoka, mikä ei todellakaan ollut hintansa arvoista.
Erinäiset yritykset saada asiasta kompensaatio päätyivät kuuroille korville. Asiakaspalvelija suhtautui kyllä hyvin asiallisesti ja ymmärtäväisesti, mutta mahdollisesta kompensaatiosta heillä päättää kuulemma "laadunvalvonta". Naurettavuuden huippu on se, että asiakkaan pitää nöyrästi odottaa, ottavatko he yhteyttä. Jos eivät, pitää ymmärtää, että valitus on heistä aiheeton.
On todella kyseenalaista, jos laadunvalvonta on sitä mieltä, että yrityksen ei tarvitse noudattaa omia käytäntöjään (missä mm. sanotaan, että kuljettaja ottaa välittömästi yhteyttä, jos ei tavoita asiakasta). Onneksi on olemassa vaihtoehtoja.
Kuski kysyi reittiohjetta ja löi luurin korvaan. Lähestulkoon jokaisessa toimituksessa eri näköisiä ongelmia. VÄLTTÄKÄÄ!!
Minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa Foodorasta. Ruuat ovat tulleet joka kerta perille kylminä, mutta kertaakaan tätä ei ole hyvitetty mitenkään, kun olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun. Eli Foodoralle on siis täysin normaalia toimittaa kylmää ruokaa kun sitä ei koeta tarpeelliseksi hyvittääkään. Saisivat laittaa tämän lupauksen esiin sivustolleenkin, ettei olettaisi turhaan tuoreita ruokia.
Wolt toimii luotettavammin ja nopeammin, sekä tarjoaa enemmän ravintoloita ainakin Hkin kantakaupungin alueella.
Voihan Foodora taas! Foodora oli boikotissa pitkään, nyt tein taas virheen ja tilasin sieltä. Kaikki meni pieleen! Tilaamistani 4 tuotteesta saapui 2. Asiakaspalvelija pahoitteli, muttei muuta. "Logististen ongelmien" takia puuttuvia tuotteita ei suostuttu toimittamaan, eikä hyvitystä tarjottu. Nämäkään 2 tuotetta eivät olleet niin kuin piti; pizzoista puuttui pyydetyt valkosipuli ja oregano. Yli tunnin ruokia odottanut seurue jäi ruuatta.
Yritin laittaa tähän kopion keskustelusta aspan kanssa; huono kokemus. Mut liittäminen ei onnistu.
Woltilla kaikki on sujunut aina.
Woltilla on parempi äppi. Ihan siitä syystä käytän cain Woltia nykyään.
Wolt toimittaa minun asunalueelleni, Foodora ei. Eli Wolt on minun valintani, Foodorasta en osaa sanoa mitään paitsi että kannattaisi nyt laajentaa toimintaansa Helsingin suurimpaan kaupunginosaan. Varmasti olisi kannattavaa.
Woltin sovellus parempi mutta palvelu surkeeta. Joku jo aikaisemmin mainitsi että lähetit ei Woltilla puhu Suomee, mikä aiheutti kaverilla joka ei oikeesti ymmärrä englantia niin aika ongelmia kun lähetti soitti. Lisäksi melkein aina Woltista kun tilaa, ruoka on kylmää ja pari kertaa jopa ruuat ollu "sekasi kasana" kun kuski kohdellut niin kovakourasesti.
i Think in coming months wolt will be go down and foodora will take over it because as i know the relation between wolt support and wolt couriers are going very bad. a lot of time they already did strikes on peak hours. but now alot of wolt courier are decided to leave the wolt and join foodora specially in helsinki and espoo.
i Think in coming months wolt will be go down and foodora will take over it because as i know the relation between wolt support and wolt couriers are going very bad. a lot of time they already did strikes on peak hours. but now alot of wolt courier are decided to leave the wolt and join foodora specially in helsinki and espoo.
Olisi mukava päästä testaamaan näitä palveluita, mikään ravintola vain ei toimita tänne Helsingin Oulukylään. Kuinka keskustassa pitää asua että edes yksi ravintola olisi toimitusetäisyyden päässä?