Haminan tuulimylly paloi viime yönä
Hirveitä ympäristönpilaajia. Turvaetäisyydet oltava riittävän suuret.
Palokuntakaan mahda mitään tollasille, kun ovat nykyään niin korkeita.
http://www.kymensanomat.fi/Online/2017/01/06/Tuulivoimala%20paloi%20k%C…
Tuulivoimala paloi käyttökelvottomaksi Haminan Paksuniemessä viime yönä.
Pelastuslaitos sai hälytyksen noin kello 1.30, kun voimalan konehuoneosan oli havaittu olevan liekeissä.
Palokunnan tullessa paikalle voimala paloi. Sen sammuttamiseksi ei voitu tehdä mitään, koska palo oli niin korkealla.
Palokunta eristi alueen voimalasta putoilevien osien vuoksi ja vartioi sitä aamuun asti.
Kommentit (80)
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Mutta tuen vuoksi silti kannattavaa liiketoimitana.
Vaikkei toiminnassa kansantaloudellisesti ajatellen ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella.
Kuvasta näkee että savu lähtee aivan vaakasuoraan.
http://yle.fi/uutiset/3-9391039
Pelastuslaitos joutui eristämään tuulivoimalaa ympäröivän alueen, koska palon vuoksi tuulimyllystä tippui osia maahan.
Levittää kipinöitä pitkälle matkalle.
Onneksi ei palanut ne keskustassa olevat tuulimyllyt, olisi ihmiset ja asunnot olleet hengenvaarassa ja ikävä ihmisten olla evakossa keskellä yötä kovilla pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella.
Niin se lähde tälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella.
Niin se lähde tälle?
kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella.
Niin se lähde tälle?
kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata
Ilman lähdettä väitteesi on pelkkä mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.
Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Kuvasta näkee että savu lähtee aivan vaakasuoraan.
http://yle.fi/uutiset/3-9391039
Pelastuslaitos joutui eristämään tuulivoimalaa ympäröivän alueen, koska palon vuoksi tuulimyllystä tippui osia maahan.
Levittää kipinöitä pitkälle matkalle.
Onneksi ei palanut ne keskustassa olevat tuulimyllyt, olisi ihmiset ja asunnot olleet hengenvaarassa ja ikävä ihmisten olla evakossa keskellä yötä kovilla pakkasilla.
Missä Haminan keskustassa on tuulimyllyjä (tarkoitat kaiketi tuulivoimaloita? joiden sijaintia Haminan keskustassa en myöskään ole huomannut)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella.
Niin se lähde tälle?
kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata
Ilman lähdettä väitteesi on pelkkä mielipide.
1. tämä ei ole tieteellinen väittely vaan keskustelupalsta joten googlaa itse
2. tieteessäkin oletetaan että keskusteluun osallistuja on jotenkin hankkinut asiasta edes perustiedot koska tieteilijät eivät tuhlaa aikaansa kertaamalla asioita jotka löytyvät alan alkeisoppikirjoista joten googlaa itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.
Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.
Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.
Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.
Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?
Ei. Satametriset myllynlavan ovat kiinni paljon isommassa "perässä". Missä syntyy paljon auton perää enemmän kitkalämpöä peräöljyjä lämmittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella.
Niin se lähde tälle?
kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata
Persujen pornoriippuvainen raiskaaja Putkonen googlasi jo ja päätyi lepakkopornosivuille, joten painu runkulle valehteleva palstapersu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella.
Niin se lähde tälle?
kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata
Ilman lähdettä väitteesi on pelkkä mielipide.
1. tämä ei ole tieteellinen väittely vaan keskustelupalsta joten googlaa itse
2. tieteessäkin oletetaan että keskusteluun osallistuja on jotenkin hankkinut asiasta edes perustiedot koska tieteilijät eivät tuhlaa aikaansa kertaamalla asioita jotka löytyvät alan alkeisoppikirjoista joten googlaa itse
1&2: tämä ei siis ole keskustelua onko tuulimyllyillä faktisesti tarvetta lämmittää vastuksilla vaihteistojaan ja kuluuko tähän faktisesti niin paljon sähköä kuin mylly tuotta vuodessa, vaan tunneperäistä huutoäänestystä asiasta.
Tai ainakin sinun osaltasi on näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.
Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.
Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?
Ei. Satametriset myllynlavan ovat kiinni paljon isommassa "perässä". Missä syntyy paljon auton perää enemmän kitkalämpöä peräöljyjä lämmittämään.
ok, seuraavaksi voit miettiä minkä verran sitä kitkalämpöä syntyy jos lavat on paikallaan ja ilma on jäätävä
Sähköautoissa akun lämmitys vie paljon virtaa täällä pakkasissa.
https://www.vincit.fi/blog/vuosi-teslan-kyydissa/
Ohjaamon lämmitys vaikuttaa jonkin verran akun riittävyyteen. Eniten kuitenkin sähköä kuluu pakkasilla akun lämmittämiseen.
https://i1.wp.com/www.vincit.fi/wordpress/wp-content/uploads/2016/02/te…
Talvella meno Teslalla on kuvan osoittamaa, hinausauto vie perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.
Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä mylly tuottaa koko vuoden aikana.
Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.
Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?
Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.
Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.
Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.
Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?
Ei. Satametriset myllynlavan ovat kiinni paljon isommassa "perässä". Missä syntyy paljon auton perää enemmän kitkalämpöä peräöljyjä lämmittämään.
ok, seuraavaksi voit miettiä minkä verran sitä kitkalämpöä syntyy jos lavat on paikallaan ja ilma on jäätävä
Ei yhtään. Eikä tarvitsekaan. Tarvitseeko minun lämmittää auton peräöljyjä paukkupakkasella kun auto ei liiku? Ei.
"Tieteelliseksi" keskusteluksi tämä on aika typerän oloista keskustelua.
Kyllä se siitä sammui