Kenellä vanhin jokapäiväisessä käytössä oleva henkilöauto? Vm, kilometrit, merkki ja vapaa sana.
Uuden saa lainalla (ja av:lla puolet ostaa tietenkin käteisellä), mutta nyt selvitetään kenellä on vanhin auto edelleen käytössä. Vanhalla autolla ajettaessa kustannukset pysyvät matalina, eli kyseessä on köyhien, nuukien ja rahansa muuhun kuin autoon sijoittavien ketju.
Kommentit (66)
ford,-99, 170Tkm aloitetaan tällä :). vero n 160e/vuosi . vakuutus n 400€/vuosi. ja mies joka osaa koslaa korjata. pihalta löytyy viellä toinenkin fordi vuodelta 85 ;)
VW Golf 1985, ajettu 620 000, vaihdelaatikko kerran uusittu, moottori edelleen ok.
Tuskin yhtään jälleenmyyntiarvoa, mutta käyttöarvoa runsaasti. Varma peli.
Vuosimallin 92 Lada, uutena ostettu, 1 omistaja, Kilometrejä 735000, käytännössä vain öljynvaihdot tehty ja muuta pikkuremppaa. Sitten kun laukeaa että pitäs koneremppa tehdä (kohta) niin ostan ehkä jonkun muun halvan auton. Sijoituksissa on sitten parin teslan verran rahaa.
VW Multivan 390tkm, vm 2004. Vielä meinattiin 100tkm (eli 3 vuotta) tällä höylätä. Hyvä, erittäin tilava ja muunneltava perhevankkuri. Rekisteröity matkailuautoksi, joten halpa dieselverokin.
Täällä vuoden 98 Citroën Xsara. Ajettu 190km ja hyvin menee vielä. Onhan se jo vanha, mutta niin edullinen menopeli. Rahaa säästän asuntoon ja ylimääräiset eurot käytön matkustamiseen ulkomaille lentokoneella.
En pärjää, mutta haluan silti vastata. MB 2,7 E, vm 2000, km:t 513000. Veljeni myi auton mulle pari vuotta sitten, vaadin ikuisen takuun; onkin jo vaihtanut nestejäähdytteisen laturin, takaiskarin (omasta autostaan jäänyt parempi), hitsannut alustaa katsastuskuntoon ja tehnyt jotain muuta pientä remppaa
vm. -89 MB123, 320 tkm. Vuosittain kuluu huoltoihin rahaa n. 300e. Eli vähemmän kuin uudessa autossa kuukaudessa kulut.
Volkswagen Golf 1995 / 410500km.
Kerran vaihdettu kanneltilke.Ei hitsailtukaan,vielä. VW=varma wehje.
Vierailija kirjoitti:
Vuosimallin 92 Lada, uutena ostettu, 1 omistaja, Kilometrejä 735000, käytännössä vain öljynvaihdot tehty ja muuta pikkuremppaa. Sitten kun laukeaa että pitäs koneremppa tehdä (kohta) niin ostan ehkä jonkun muun halvan auton. Sijoituksissa on sitten parin teslan verran rahaa.
Heko heko. Ladat olivat koneremppakunnossa 150 tonnia ajettuna.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei varmasti ole vanhin, mutta vanhemmasta päästä. Volkswagen vm.1995. Ajettu vasta 180000km, joten uskon yhteisiä kilometrejä olevan vielä pitkään edessä.
Sama merkki ja vuosi, mutta ei näillä päästä edes kymmenen vanhimman joukkoon, luulisin. Kilometrejä meidän autoilla ainakin kahteen kertaan tuo, joten todennäköisesti sinun autollasi on vielä saman verran edessä.
Kai joku vielä 1970-luvun autolla ajaa, merkkiä voimme arvailla. Olisko Volvo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosimallin 92 Lada, uutena ostettu, 1 omistaja, Kilometrejä 735000, käytännössä vain öljynvaihdot tehty ja muuta pikkuremppaa. Sitten kun laukeaa että pitäs koneremppa tehdä (kohta) niin ostan ehkä jonkun muun halvan auton. Sijoituksissa on sitten parin teslan verran rahaa.
Heko heko. Ladat olivat koneremppakunnossa 150 tonnia ajettuna.
Sinulle on valehdeltu. Puoli miljoonaa kilometriä on mennyt kevyesti. Seuraavat on ajettu Venäjän puolella, joten niistä en tiedä. Nyt on käytössä rippikouluikäisiä ranskalaisia ja äänestysikäisiä saksalaisia, joten niitä ei tässä kannata edes mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosimallin 92 Lada, uutena ostettu, 1 omistaja, Kilometrejä 735000, käytännössä vain öljynvaihdot tehty ja muuta pikkuremppaa. Sitten kun laukeaa että pitäs koneremppa tehdä (kohta) niin ostan ehkä jonkun muun halvan auton. Sijoituksissa on sitten parin teslan verran rahaa.
Heko heko. Ladat olivat koneremppakunnossa 150 tonnia ajettuna.
Älä tuota mun Ladalleni kerro, haluaisin vielä muutaman kuukauden mennä. Nyt tosiaan aika pahat käyntihäiriöt että epäilen että yksi pytty leviää ihan just.
Vierailija kirjoitti:
VW Golf 1985, ajettu 620 000, vaihdelaatikko kerran uusittu, moottori edelleen ok.
Tuskin yhtään jälleenmyyntiarvoa, mutta käyttöarvoa runsaasti. Varma peli.
Tämän kun minun mies lukee... Hänen golfinsa jotain 10 vuotta nuorempi ja kilometrejä reilu puolet tuosta. Mistä sitä suotta vaihdelaatikkoa uusimaan, kun vielä 4 vaihdetta pelaa, auto kulkee ja hyväksytään katsastuksessa. Jospa tuollakin sitten vielä kymmenen vuotta ajeltaisi.
Rautaa näissä vanhoissa autoissa on eikä mitään guttaperkkaa, ja sen kyllä helmoista huomaa. Mutta ei se mitään, kunhan auto kulkee.
1966 Volvo Amazon. Matkamittari on mennyt ympäri monta kertaa, joten kilometrit eivät ole tiedossa.
Tekniikka on pomminvarmaa ja jopa turvavyöt löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Vuosimallin 92 Lada, uutena ostettu, 1 omistaja, Kilometrejä 735000, käytännössä vain öljynvaihdot tehty ja muuta pikkuremppaa. Sitten kun laukeaa että pitäs koneremppa tehdä (kohta) niin ostan ehkä jonkun muun halvan auton. Sijoituksissa on sitten parin teslan verran rahaa.
Tuli kyllä 1 nolla liikaa,Ladalla ei pääse 100 000km kun aivan poikkeustapauksissa.
Mulla on vuoden -92 Mersu. Kilometrejä en muista, sellaiset asiat ei kiinnosta. Ostin sen kaverilta kolmella tonnilla pari vuotta sitten. Oli vähän liian kallista minulle, ajauduin pikavippikierteeseen josta nyt pyristelen irti. Yleensä meillä on ollut alle tonnin autoja, joita mieheni on paikkaillut. Mutta nyt ollaan oltu miehen kanssa huonoissa väleissä eikä hän halua panostaa mun auton korjaukseen. Siksi ostin tollasen "kalliin ja hyvin pidetyn" vanhuksen. Joitakin pikku korjauksia on tarvittu, mutta sinänsä oon ollut tyytyväinen. Olen päässyt siirtymään paikasta A paikkaan B...
-97 Passatti,ajettu 480 000 km.
Ruostetta ei ole pisaraakaan missään,on kai joku galvanoitu korimalli.
Nykyään huonompi ruostesuojaus koska ei ole järkeä tehdä liian kestäviä autoja.
Mulla ei varmasti ole vanhin, mutta vanhemmasta päästä. Volkswagen vm.1995. Ajettu vasta 180000km, joten uskon yhteisiä kilometrejä olevan vielä pitkään edessä.