Kenellä vanhin jokapäiväisessä käytössä oleva henkilöauto? Vm, kilometrit, merkki ja vapaa sana.
Uuden saa lainalla (ja av:lla puolet ostaa tietenkin käteisellä), mutta nyt selvitetään kenellä on vanhin auto edelleen käytössä. Vanhalla autolla ajettaessa kustannukset pysyvät matalina, eli kyseessä on köyhien, nuukien ja rahansa muuhun kuin autoon sijoittavien ketju.
Kommentit (66)
toytota corolla vm 2001, 340 000 km. vie noin 6 litraa sadalla eikä tarvi ku ajaa ja katsastaa, ei vikoja. pitäis vaihtaa kohta mutta ei todellakaan uuteen, jokun vähän uudempi ja mielellään diesel koska ajan niin pirusti työn takia. ei kiinnosta minkään vertaa sinänsä milla ajan kunhan se vie vähän polttoainetta. auto ei ole minulle statussymboli.
Vierailija kirjoitti:
toytota corolla vm 2001, 340 000 km. vie noin 6 litraa sadalla eikä tarvi ku ajaa ja katsastaa, ei vikoja. pitäis vaihtaa kohta mutta ei todellakaan uuteen, jokun vähän uudempi ja mielellään diesel koska ajan niin pirusti työn takia. ei kiinnosta minkään vertaa sinänsä milla ajan kunhan se vie vähän polttoainetta. auto ei ole minulle statussymboli.
Juuri näin. Kaikille auto ei ole statussymboli. Tai pikemminkin niin, että on niin paljon statusta, ettei haittaa vaikka ajaisi vanhalla autolla.
-Ap.
Toyota Camry -89. Meidän perheen luottoauto ja mun lemppari vaikka pari paljon uudempaakin autoa meiltä löytyy. :)
Vierailija kirjoitti:
VW Multivan 390tkm, vm 2004. Vielä meinattiin 100tkm (eli 3 vuotta) tällä höylätä. Hyvä, erittäin tilava ja muunneltava perhevankkuri. Rekisteröity matkailuautoksi, joten halpa dieselverokin.
Miksi alapeukutatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosimallin 92 Lada, uutena ostettu, 1 omistaja, Kilometrejä 735000, käytännössä vain öljynvaihdot tehty ja muuta pikkuremppaa. Sitten kun laukeaa että pitäs koneremppa tehdä (kohta) niin ostan ehkä jonkun muun halvan auton. Sijoituksissa on sitten parin teslan verran rahaa.
Tuli kyllä 1 nolla liikaa,Ladalla ei pääse 100 000km kun aivan poikkeustapauksissa.
Olet väärässä. Lada kestää ja kestää ja sen korjaa tarvittaessa vaikka metsän vieressä jos jotain menee rikki.Siinä kun ei ole mitään modernia monimutkaista tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosimallin 92 Lada, uutena ostettu, 1 omistaja, Kilometrejä 735000, käytännössä vain öljynvaihdot tehty ja muuta pikkuremppaa. Sitten kun laukeaa että pitäs koneremppa tehdä (kohta) niin ostan ehkä jonkun muun halvan auton. Sijoituksissa on sitten parin teslan verran rahaa.
Tuli kyllä 1 nolla liikaa,Ladalla ei pääse 100 000km kun aivan poikkeustapauksissa.
Ei nämä nuoremmat enää mitään Ladoista ymmärrä. Viime vuosisadalla niillä ajettiin surutta puoli miljoonaa kilometriä. Kun korjauksen hinta ylitti auton hinnan, hankittiin seuraava.
Mulla on noita "poikkeustapauksia" ollut puolen kymmentä, kun kaikki vaihtoon minun kautta menneet lasketaan.
Volvo 850 vm 96, diesel tietty. Ajettu n 650 000? Mittari pysähtynyt 423 000 kohdal.
Ford vuosimallia -79 ja kilometrejä noin 140 000. Enemmän ajelen kesällä tällä kuin talvella. Kilometrit tiedossa, koska olen vasta toinen omistaja autolle. Pientä laittoa joskus, itse tekemällä selviää. Vakuutukset sisältäen kaakon noin 300 € vuodessa. Toinen ns. varmempi auto on mersu -99 ja kilometrejä nyt 160 000. Tämän kanssa vasta tutustutaan ja käyttövarmuutta sun muuta en osaa vielä kommentoida. Mies sitten ajaakin ihan uudella autolla, itse vastatkoon omasta autosta ja kuluista, niin minäkin vastaan omista kulkineistani. Meidän automaku eroaa jonkin verran, joten luulen jatkossakin pitäväni omat autot ja mies ajakoon millä lystää.
Vm. 2009 Bmw. Saksassa olisi jo paalattu. Onhan sillä aika noloa ajaa, mutta sanon aina kyselijöille että harrastusauto kyseessä ja aion laittaa pian museokilpiin.
Citroen C3, 2003, km. 135 000, ihana auto ja karamellinvihreä, vain öljyt vaihdettu, aion ajaa tällä vielä muutaman vuoden ja sen jälkeen laitan Citroen C4 Picasson, ehkä jotain 2010 vm, ja sillä sitten niin pitkään kuin korttia riittää.
"VW Multivan 390tkm, vm 2004. Vielä meinattiin 100tkm (eli 3 vuotta) tällä höylätä. Hyvä, erittäin tilava ja muunneltava perhevankkuri. Rekisteröity matkailuautoksi, joten halpa dieselverokin."
- "Miksi alapeukutatte?"
En alapeukuttanut, mutta toteampa silti, että eihän autosi ole edes vuosissa laskien vanha. -Saman ikäisiä volkkareita näkee tienpäällä vielä (melko) paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heko heko. Ladat olivat koneremppakunnossa 150 tonnia ajettuna.
Joku oli tilannut Neuvostoliitosta Volgaan osia.Mäntien halkaisijoissa oli jotain 1 mm heittoa.Laadukasta metallin työstöä...
Miten teillä on noin vanhoja autoja? :D Meillä vara-autona vm. 2008 Ford Focus ja välillä hävettää ajaa tuolla, varmaan kuolisin häpeästä jos alla olisi joku 80-luvun pirssi.
Mersu 230E automaatti vm. -90, ajettu vasta 380tkm.
Kesäautona Lada 2101 1,7 moottorilla vm. -85, todellisesta ajomäärästä ei mitään tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vm. 2009 Bmw. Saksassa olisi jo paalattu. Onhan sillä aika noloa ajaa, mutta sanon aina kyselijöille että harrastusauto kyseessä ja aion laittaa pian museokilpiin.
Vaikka autosi onkin kohta jo kahdeksan vuotta vanha, niin et kyllä saa sitä museorekisteriin ihan vielä.
Miehellä on -68 Ford. En tiedä kuinka paljon sillä on ajettu (paljon), mutta kotona mies ajaa sillä päivittäin. Epäkäytännöllinen, ruma auto josta lähtee kamala metakka.
Ford vm. -99, ajettu 240tkm. Pientä laittoa vaatii vuosittain, lähivuosina edessä jakohihnan ja kytkimen laitto JOS nyt kestää sinne asti. Ei todellakaan näillä tuloilla ostettaisi uudempaa edes osamaksulla joten tällä ajellaan kunnes autosta aika jättää :)
Melkein kaikki 1995 jälkeiset keskikokoiset ja isommat autot on jo melko turvallisia. Itse olen joskus haaveillut, että olisi hienoa ajella, jollain vanhalla ja kauniilla, tai no ainakin persoonallisemmalla autolla, mutta aatteluttaa kovin niiden turvallisuus. - Jos kohta hieman myös bensan kulutus; esimerkiksi vanhoissa Jaguareissa... Mitenkähän pärjäsivät Suomen talvessa.
-86 740 Volvo. Mittarissa 500 000 km, mutta ei ole pyöriny yli 15 vuoteen, joten todellisesti kilometrejä likemmäs miljoona.