Riitelin vitamiinikauppiaan kanssa puhelimessa
Johan oli tapaus. Miksi puhelinmyyjät ei usko, kun sanoo ettei tuote kiinnosta?
Kommentit (78)
Jo puhelun alotus oli todella outo: No, nyt meni oikeeseen naiseen. T:Ap
Oliko kuopiolainen vitamiinifirma?
Ymmärrän sua niin ap. Minä ärsyynnyin lehtimyyjästä, joka ei uskonut sitten millään. Ilmoitin ystävällisesti, että en tilaa mitään, en halua turhaan viedä aikaasi. No jatkoi ja jatkoi vaan (ikäiseni keski-ikäinen nainen), "saanko nyt sanoa loppuun asti työnantajani määräämät asiat.. plaa plaa". Selvä, sano loppuun asti. Sanottavansa jälkeen tokaisi "no, laitetaanko tulemaan". Vastasin, "johan minä sanoin, että en tilaa mitään."
Jatkoi vaan ja jatkoi. Toivotin hyvät päivänjatkot ja löin luurin korvaan.
Kuinka puhelinmyyjille ei opeteta kaikkein tärkeintä asiaa: jos mahdollinen asiakas saadaan suututettua, hän ei taatusti tilaa yhtikäs mitään. Tosin tuo nyt pitäisi tajuta myyjän ihan itsekin..
Nuoret puh.myyjät ovat olleet järjestään ihan ystävällisiä ja asiallisia.
Miksi ette vaan heti sano ei kiitos ja luuri kiinni? Miksi sitä tyrkytyämistä pitää kuunnella? Teiltä ei mene vuosisadan tarjous ohi vaikka ette niitä kuuntele. Apteekeista ja kaupoista saa vitamiinit halvemmalla eikä jää mihinkään ansaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kuopiolainen vitamiinifirma?
Menin niin hämilleni sen alotuksesta, etten kuullut mistä puljusta se soitti. Ihme limanuljaska jatko vaan stooriaan, vaikka sanoin kolmesti, ettei kiinnosta. T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vaan heti sano ei kiitos ja luuri kiinni? Miksi sitä tyrkytyämistä pitää kuunnella? Teiltä ei mene vuosisadan tarjous ohi vaikka ette niitä kuuntele. Apteekeista ja kaupoista saa vitamiinit halvemmalla eikä jää mihinkään ansaan.
Pakko sille oli lyödä luuri korvaan:) T:Ap
Minulla on telemarkkinointikielto, mutta jostain syystä se tuntuu ylivoimaisen vaikealta kertoa se puhelinmyyjille. Sitten yritän aina ystävällisesti kieltäytyä tarjouksesta useamman kerran... Pitäisi varmaan maksaa se pari euroa palvelusta, joka ilmoittaa automaattisesti puhelinmyyjille telemarkkinointikiellosta, kun se kerran on niin vaikeaa siitä itse kertoa :D
Jotkut puhelinmyyjät on tosi törkeitä, joko jankkaavat niin, että on pakko lyödä luuri korvaan tai sitten itse lyövät luurin korvaan kun ihan ystävällisesti vastaan, että ei kiitos, en nyt tilaa. Painan myytävät tuotteet/lehtitalot/firmat mieleen enkä ikinä milloinkaan aio tilata heiltä yhtään mitään, joten omaa oksaansa sahaavat. Ja olen kuitenkin ihan potentiaalinen asiakas, koska aina välillä tilaan esim. lehtiä puhelinmyynnin kautta.
Suurimmalla osalla puhelinmyyjistä on valmiiksi printattu spiikki. Sen mukaan pitää puhua.
Usein se teksti on todella typerä ja ylipitkä. Jos myyjät saisivat/voisivat niin moni varmaan juttelisi oman persoonansa mukaan. Mutta monessa firmassa se on mahdotonta. Jos tekee töitö kotonaan, niin spiikkiin voi itse vaikuttaa.
Pomo on tarkkana ja kuuntelee puheluita: heti tulee huomautus jos myyjä lopettaa puhelun asiakkaan pyynnöstä.
Vaikka kuinka perustelisi, että asiakas löi luurin kiinni tms, niin "kun vain pitäisi jatkaa, jotain vikaa sinun tyylissäsi nyt on."
Myyjät ovat pahassa välikädessä: asiakkaan kunnioitus vai työpaikka.
Jossain on oikein ohjeena: kolmen ein jälkeen pitäävielä jatkaa puhelua.
Nyt on viimeisen vuoden aikana mennyt tuo puhelinmyynti todella röyhkeäksi. Aletaan syyllistämään ja jankutetaan ja sitten väitetään vastaan, kun yrittää sanoa oman mielipiteensä esim. juurikin noiden d-vitamiinien kohdalla. Olen alkanut lyömään luurin korvaan, jos ei uskota heti.
Toi vitamiinien tyrkytys oli todella ärsyttävää. Minullekin soitti joku nainen, esitteli olevansa jostain APTEEKISTA. Jäin hämääntyneenä kuuntelemaan, koska kuulosti niin viralliselta. Ajattelin jo, että minulta on esimerkiksi tippunut jotain omaisuutta paikalliseen apteekkiin ja soittelevat sieltä perään... Meni kummankin aikaa ihan hukkaan, sillä minulla ei ole aikomustakaan ostaa vitamiineja postimyyntinä :D
Muffinssi kirjoitti:
Suurimmalla osalla puhelinmyyjistä on valmiiksi printattu spiikki. Sen mukaan pitää puhua.
Usein se teksti on todella typerä ja ylipitkä. Jos myyjät saisivat/voisivat niin moni varmaan juttelisi oman persoonansa mukaan. Mutta monessa firmassa se on mahdotonta. Jos tekee töitö kotonaan, niin spiikkiin voi itse vaikuttaa.
Pomo on tarkkana ja kuuntelee puheluita: heti tulee huomautus jos myyjä lopettaa puhelun asiakkaan pyynnöstä.
Vaikka kuinka perustelisi, että asiakas löi luurin kiinni tms, niin "kun vain pitäisi jatkaa, jotain vikaa sinun tyylissäsi nyt on."
Myyjät ovat pahassa välikädessä: asiakkaan kunnioitus vai työpaikka.
Jossain on oikein ohjeena: kolmen ein jälkeen pitäävielä jatkaa puhelua.
Toisen ein jälkeen minä lasken puhelimen pöydälle ja odotan että myyjä sen puhelun lopettaa. Tuhlatkoon aikaansa.
Mulle kerran soitti miesmyyjä joka keräsi rahaa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle, sanoin ei kiitos ja tämä korotti ääntään ja alkoi ja alkoi jankkaaman miksi ei kiinnosta ym.! Löin luuri korvaan ja yritti vielä soittaa perään!
Vierailija kirjoitti:
Jo puhelun alotus oli todella outo: No, nyt meni oikeeseen naiseen. T:Ap
Minä Elisan asiakkaana sain Elisalta puhelun muutama vuosi sitten, jossa tarjottiin päivitystä 3G-mobiililaajakaistasta 4G-kaistaan. Mieshenkilö puhelimessa sanoi sen olevan ilmainen päivitys.
Kysyin, että niin mitä maksaa. Hän toisti, että tämä on maksuton.
Selvensin hieman pelikenttää ja sanoin, että ei varmasti ole ilmainen ja tenttasin, että tuleeko tästä jotain lisäkuluja kuukausimaksuun? Siinä vaiheessa hän myönsi, että kyllä tulee tämän ja tämän verran maksettavaa. Alkoi sen verran ketuttamaan, että sanoin että kiitos ei, vaikka edullinen olikin.
Mä en enää jaksa olla kohtelias. Kun selviää, että toinen myy jotain puhun päälle ja ilmoitan, ettei kiinnosta ja lyön luurin korvaan. Mä en ole pyytänyt näitä puheluja, joten ei ole velvollisuutta niitä myöskään kuunnella.
yksinkertaisinta tämänkaltaisessa tilanteessa, on lopettaa puhelu, heti alkuunsa. menee kummankin osapuolen aikaa hukkaan, kun jää höpöttelemään.
Sanon kiitos ei ja laitan puhelimen kiinni.
Tarkoitin kommentillani, että ei se "vika" ole siinä myyjässä, vaan ko. puhelinmyyntifirman toiminnassa.
Jos myyjä ei tottele on potkut persiissä. Miettikääpä itse olla siinä myyjän asemassa? Ei ne "tahallaan" jankkaa vaan olosuhteiden pakosta.
Turha haukkua myyjiä, jotka vain yrittävät ansaita pienen palkkansa: nykyään on melkein pakko ottaa vastaan mitä työtä työtä tai tulee karenssia tai menettää työttömyyskorvauksensa.
Ja myyjillä on myöskin se, että täytyy soittaa usemman kerran, ei omasta tahdostaan, vaan sen firman ja pomon "pakottamana". Siksi soittelevat perään.
Se on henkisesti erittäin raskasta työtä ja tosi pienellä palkalla, usein vain pelkällä provikalla.
Vakuutusmyyjät ovat myös nyt vauhdissa.
Oletko nähnyt dokumentin pölynimurikauppiaat,parhaat kaupparatsut saavat uskomattomalla tavalla myytyä mitä tahansa.