Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilometrivero on vakoilujärjestelmä

Vierailija
25.08.2016 |

http://blogit.mtv.fi/elinkautinen/2013/12/18/kilometrivero-luo-taas-uut…

http://blogit.mtv.fi/elinkautinen/2013/06/10/tiedatko-mita-et-pelkaa/

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/riihimaen-vankilan-vartijalle…

http://yle.fi/uutiset/viidelle_sakkoja_mika_myllylan_kuolemansyyn_urkin…

https://effi.org/julkaisut/tiedotteet/lehdistotiedote-2013-09-05-autose…

http://yle.fi/uutiset/mustat_laatikot_tulevat_myos_autoihin/5539197

Tiemaksusuunnitelmia on kritisoinut muun muassa tietokirjailija ja tietotekniikka-asiantuntija Petteri Järvinen. Hänen mielestään on syytä suhtautua kriittisesti lupauksiin siitä, että paikannustietoja käytettäisiin vain esimerkiksi verotukseen.

– Historia on aikaisemminkin mennyt näin. Tuodaan ensin uusi järjestelmä ja vähän ajan päästä huomataan, että näillä tiedoillahan on paljon muutakin käyttöä.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan tehtäisiin niin että tulisi kilometrivero ja sen lisäksi bensavero pysyisi.

Vierailija
2/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen viranomaisilla on pakonomainen halua vakoilla ja hallita ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Vierailija
4/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Juuri näin. Jos halutaan taas jotain ruuhkia välttää niin siihen on ihan eri keinoja.

Vierailija
5/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Nimenomaan. Jos tavoitteena on saada vähemmän päästöjä liikenteestä, tuo kilometrivero on aivan järjetön ratkaisu. Kallis systeemi, joka vähentäisi syitä hankkia pienikulutuksisia autoja. Tosi hölmöläisten hommaa, varmaan taas joku kepulainen keksinyt, että kaupunkilaisille kalliimpia kilometreja, kun taas maalaiset saa ajaa halvalla.

Vierailija
6/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Juu, niin kauan kuin polttoainekäyttöiset autot ovat valtavirtaa eli max. 20 vuotta eteenpäin. Jo paljon ennen sitä lataushybridit ja täyssähköiset versiot yleistyvät voimakkaasti eli pitkällä aikavälillä polttoainevero ei ole mikään ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Nimenomaan. Jos tavoitteena on saada vähemmän päästöjä liikenteestä, tuo kilometrivero on aivan järjetön ratkaisu. Kallis systeemi, joka vähentäisi syitä hankkia pienikulutuksisia autoja. Tosi hölmöläisten hommaa, varmaan taas joku kepulainen keksinyt, että kaupunkilaisille kalliimpia kilometreja, kun taas maalaiset saa ajaa halvalla.

Tuossa on haettu pitkän aikavälin ratkaisua, ei ratkaisua ensi vuodelle.

Vierailija
8/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Juu, niin kauan kuin polttoainekäyttöiset autot ovat valtavirtaa eli max. 20 vuotta eteenpäin. Jo paljon ennen sitä lataushybridit ja täyssähköiset versiot yleistyvät voimakkaasti eli pitkällä aikavälillä polttoainevero ei ole mikään ratkaisu.

Sähköautoja pitää tukea Norjan malliin joten niiltä pitää ottaa maksuja pois ei lisätä niitä.

Tuollaista vakoilujärjestelmää ei kukaan täysijärkinen hyväksy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on haettu pitkän aikavälin ratkaisua, ei ratkaisua ensi vuodelle.

Ehkä pitkällä aikavälillä. Alkuun se kyllä olisi juuri täsmälleen sitä, että kaupunkilaiset maksavat maalaisten ajamiset. Ja aivan tolkuttoman kalliin byrokraattisen kyttäysjärjestelmän siinä sivussa.

Vierailija
10/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Nimenomaan. Jos tavoitteena on saada vähemmän päästöjä liikenteestä, tuo kilometrivero on aivan järjetön ratkaisu. Kallis systeemi, joka vähentäisi syitä hankkia pienikulutuksisia autoja. Tosi hölmöläisten hommaa, varmaan taas joku kepulainen keksinyt, että kaupunkilaisille kalliimpia kilometreja, kun taas maalaiset saa ajaa halvalla.

Tuossa on haettu pitkän aikavälin ratkaisua, ei ratkaisua ensi vuodelle.

Eihän tuossa mitään ratkaisua haeta. Tuohan estää sähköautojen yleistymisen äärettömän tehokkaasti. Eli ihmiset käyttävät bensa-autoja ikuisesti. Auto kuitenkin on välttämättömyys tässä maassa joss avain yhdessä kaupungissa edes on julkista liikennettä ja sekin huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt jo omassa autossani vaikoilujärjestelmä eli näen oman autoni sijainnin netin kautta.

Vierailija
12/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn. Köyhillä on aikaa istua julkisissa ja antaa tietä rikkaammille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Nimenomaan. Jos tavoitteena on saada vähemmän päästöjä liikenteestä, tuo kilometrivero on aivan järjetön ratkaisu. Kallis systeemi, joka vähentäisi syitä hankkia pienikulutuksisia autoja. Tosi hölmöläisten hommaa, varmaan taas joku kepulainen keksinyt, että kaupunkilaisille kalliimpia kilometreja, kun taas maalaiset saa ajaa halvalla.

Tuossa on haettu pitkän aikavälin ratkaisua, ei ratkaisua ensi vuodelle.

Eihän tuossa mitään ratkaisua haeta. Tuohan estää sähköautojen yleistymisen äärettömän tehokkaasti. Eli ihmiset käyttävät bensa-autoja ikuisesti. Auto kuitenkin on välttämättömyys tässä maassa joss avain yhdessä kaupungissa edes on julkista liikennettä ja sekin huono.

No kyllä mä itse ottaisin Teslan 500 km:n toimintasäteellä ennemin kuin jonkin polttomottoriauton kuitenkin siinä vaiheessa kun Teslojen hinnat tulevat riittävän alas ja supercharger-asemat yleistyvät Suomessakin.

Vierailija
14/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossakin ole tarkoitus vain tämän seurantajärjestelmän kehittäjän ja ylläpitäjän rikastuminen veronmaksajien rahoilla. Ostetaan yksityiseltä kallis koko maan laajuinen järjestelmä ja kerätään veroja, joista valtaosa menee järjestelmän kuluihin. Luultavasti suunnitteilla on vielä monopoliasema, jossa myyjä määrittää hinnan eikä ostajalla ole käyttöönoton jälkeen enää mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen. Katsokaapa vaikka kuka/ketkä tätä hanketta ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajatus kilometriverosta on typerä. Polttoianevero on hyvä ympäristövero ja se on oikeudenmukainen ja se on helppo kerätä.

Nimenomaan. Jos tavoitteena on saada vähemmän päästöjä liikenteestä, tuo kilometrivero on aivan järjetön ratkaisu. Kallis systeemi, joka vähentäisi syitä hankkia pienikulutuksisia autoja. Tosi hölmöläisten hommaa, varmaan taas joku kepulainen keksinyt, että kaupunkilaisille kalliimpia kilometreja, kun taas maalaiset saa ajaa halvalla.

Tuossa on haettu pitkän aikavälin ratkaisua, ei ratkaisua ensi vuodelle.

Eihän tuossa mitään ratkaisua haeta. Tuohan estää sähköautojen yleistymisen äärettömän tehokkaasti. Eli ihmiset käyttävät bensa-autoja ikuisesti. Auto kuitenkin on välttämättömyys tässä maassa joss avain yhdessä kaupungissa edes on julkista liikennettä ja sekin huono.

No kyllä mä itse ottaisin Teslan 500 km:n toimintasäteellä ennemin kuin jonkin polttomottoriauton kuitenkin siinä vaiheessa kun Teslojen hinnat tulevat riittävän alas ja supercharger-asemat yleistyvät Suomessakin.

Ei ne yleisty. Supercharger-asema ei ole sitä varten että siellä käydään normaalisti lataamassa vaan se on pitkien matkojen latausasema.

Suomeen pitäisi saada lisää normaaleja latauspistokkeita mutta niitä ei tule koska ei ole autojakaan. Autoja ei tule ikinä tuollaisella järjestelmällä koska bensa-autot on huomattavasti halvempia ja kätevämpiä.

Teslan hinta ei ikinä tule tavallisen tallaajan hinnoille. Ne on hienoja autoja joiden hinta on sen mukainen.

Vierailija
16/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt jo omassa autossani vaikoilujärjestelmä eli näen oman autoni sijainnin netin kautta.

Onnea sinulle!!!

Vierailija
17/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on järjestelmän ja ylläpidon kalleus, muuten en näe ongelmana tuota järjestelmää. Singaporessa on seurattu jo pitkään autoilijoita. Operaattorit voivat seurata tarvittaessa kännykän käyttäjääkin melko tarkkaan esim. viranomaisten pyynnöstä.

Rahaa on kerättävä autoilijoilta jollain mekanismilla myös 10 tai 20 vuoden kuluttua ja polttoainevero ei  enää silloin ole käypä ratkaisu, ei ainakaan taspuolinen ratkaisu, koska silloin suuri osa ajaa jo jollain muulla  kuin ihan perinteisellä polttomoottoriautolla. Mikä se vaihtoehtoinen ratkaisu olisi niin jokainenhan voi yrittää keksiä paremman kuin tuollainen satelliittipohjainen ratkaisu. Ehkä tulee parempia teknisiä innovaatioita tähän tarkoitukseen?

Vierailija
18/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on järjestelmän ja ylläpidon kalleus, muuten en näe ongelmana tuota järjestelmää. Singaporessa on seurattu jo pitkään autoilijoita. Operaattorit voivat seurata tarvittaessa kännykän käyttäjääkin melko tarkkaan esim. viranomaisten pyynnöstä.

Rahaa on kerättävä autoilijoilta jollain mekanismilla myös 10 tai 20 vuoden kuluttua ja polttoainevero ei  enää silloin ole käypä ratkaisu, ei ainakaan taspuolinen ratkaisu, koska silloin suuri osa ajaa jo jollain muulla  kuin ihan perinteisellä polttomoottoriautolla. Mikä se vaihtoehtoinen ratkaisu olisi niin jokainenhan voi yrittää keksiä paremman kuin tuollainen satelliittipohjainen ratkaisu. Ehkä tulee parempia teknisiä innovaatioita tähän tarkoitukseen?

Miksi raha on kerättävä autoilijoilta? Eihän täällä pyöräilijöitäkään veroteta mutta mukamas niille pitää rakentaa teitä.

Vierailija
19/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on järjestelmän ja ylläpidon kalleus, muuten en näe ongelmana tuota järjestelmää. Singaporessa on seurattu jo pitkään autoilijoita. Operaattorit voivat seurata tarvittaessa kännykän käyttäjääkin melko tarkkaan esim. viranomaisten pyynnöstä.

Rahaa on kerättävä autoilijoilta jollain mekanismilla myös 10 tai 20 vuoden kuluttua ja polttoainevero ei  enää silloin ole käypä ratkaisu, ei ainakaan taspuolinen ratkaisu, koska silloin suuri osa ajaa jo jollain muulla  kuin ihan perinteisellä polttomoottoriautolla. Mikä se vaihtoehtoinen ratkaisu olisi niin jokainenhan voi yrittää keksiä paremman kuin tuollainen satelliittipohjainen ratkaisu. Ehkä tulee parempia teknisiä innovaatioita tähän tarkoitukseen?

Autoissa tietääkseni on jo olemassa mittari, joka mittaa ajetut kilometrit. Autot pitää käsittääkseni myös katsastaa tietyin väliajoin. Eihän tuossa tarvita muuta kuin että katsastaja merkkaa uuden mittarilukeman jo olemassaolevaan tietokantaan, johon sitten voi lisätä osan jolla edellisen mittarilukeman ja uuden mittarilukeman erotus menee verottajalle tiedoksi. Mitään sen kummempia teknisiä innovaatioita tarvita. Kaikille tasapuolinen systeemi, ruuhkat voi sitten hoitaa tekemällä julkinen liikenne niin toimivaksi, että ihmiset haluavat valita sen vaihtoehdon aina kun vaan mahdollista.

Vierailija
20/90 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi saada lisää normaaleja latauspistokkeita mutta niitä ei tule koska ei ole autojakaan.

Ainakin meillä täällä on jo sähkö. Eikö teille ole vielä tullut? Voi voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan