Kuinkahan paljon vapautuisi tilaa ruokajonoon, jos kaikki viinasten väärinkäyttäjät jätettäisiin pois?
Kävin jonottamassa ruokaa, kun mulla on pieni eläke, ja ruuasta tiukkaa, en käytä huumeita, tupakkaa tai alkoholia.. Suurin piirtein joka toinen jonossa haiskahti vanhalta viinalta tai oli muuten ihan seis.
Jos mä olisin diakoni, niin alkoholiongelmaiset eivät saisi ruoka- apua. Rahathan on menneet viinaan, ja se on itse aiheutettua.
Kommentit (19)
Viinasten väärinkäyttöä on kaikki muu kuin niiden juominen.
Eläkeläisiä vihataan liian vähän. Tässä näemme taas esimerkin siitä.
Ap, miksi sinä ansaitset apua? Joku oikealta saattaisi sanoa, että pienituloisuutesi ja vaatimaton eläkkeesi on itse aiheutettua! Oma vikasi! Olisit tehnyt töitä! Olisit säästänyt aikanaan! Etkö osaa budjetoida? Sinä siis pois jonosta!
Se on kyllä hauskaa, kun köyhä ja apua tarvitsevakin alkaa itse luokittelemaan, kuka apua saa ja on siihen oikeutettu, ja miksi minulle pitää saada enemmän ja niille muille vähemmän.
Sillä kaikki tarvii jonkun itseänsä huonomman, köyhemmän tai heikomman tai........ F, M, E & J
Minäkin olen ajatellut, että minulle enemmän ja muille vähemmän. Koska minä olen sentään minä.
Myös lihavilta ruoka-apu pois! Nehän syövät jo ihan liikaa.
Ja täysraittiille raittiusvero 12% päälle;]
Ap, ehkä siksi sinä et ole diakoni.
AP on hyvin epäilyttävä. Jos ei käytä lainkaan päihteitä, niin pienimmätkin eläkkeet ja tuet riittää mainiosti ruokaan, vaikka joutuisi vähän lääkkeitä tms. ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ajatellut, että minulle enemmän ja muille vähemmän. Koska minä olen sentään minä.
Tiivistit juuri vauvapalstan kollektiivisen mantran.
Jokainen saa vähintään takuueläkkeen noin 982 euroa, siihen päälle asumistukea. Ei voi tarvita mitään ruoka-apua aikuinen ihminen jonka rahat ei mene päihteisiin. Diakoni ei päätä kuka sinne jonoon saa tulla eikä päätä kuka saa sitä apua. Kyllä hyvä että nämä päihteiden käyttäjät saavat syötyä välillä
Huomaa, ettet ole diakoni ja ruoka-avun asiakas. Yleensähän diakonityö antaa ainakin omassa kunnassani kauppaketjun maksukortin asiakkaille, jossa on rajoitus alkoholin ja tupakkatuotteiden ostolle. Miksi muuten mielestäsi päihdeongelmaisia ei pitäisi auttaa? Eivätkö juuri he ole suurimmassa avun tarpeessa?
Mikä siinä on, että köyhät syyttelee kurjuudestaan aina toisia köyhiä? Jonku mielestä maa hanmuuttajat on syyllisiä, jonkun mielestä vammaiset, yksinhuoltajat, eläkeläiset ja alkoholistit, nuo kurjimmista kurjimmat. Miten se on niin vaikea tajuta, että teidän köyhyyttä ei aiheuta toinen köyhä?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa vähintään takuueläkkeen noin 982 euroa, siihen päälle asumistukea. Ei voi tarvita mitään ruoka-apua aikuinen ihminen jonka rahat ei mene päihteisiin. Diakoni ei päätä kuka sinne jonoon saa tulla eikä päätä kuka saa sitä apua. Kyllä hyvä että nämä päihteiden käyttäjät saavat syötyä välillä
Laskelmat siitä, mitä kukakin saa, ovat mielestäni tarpeettomia. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että jokaiselle on varaa tässä maassa antaa ainakin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
AP on hyvin epäilyttävä. Jos ei käytä lainkaan päihteitä, niin pienimmätkin eläkkeet ja tuet riittää mainiosti ruokaan, vaikka joutuisi vähän lääkkeitä tms. ostamaan.
Kannattaa siis käyttää päihteitä, koska muuten ei ole oikeutta mennä ruokajakeluun.
Paljonkohan vapautuisi vauvapalstalle tilaa kunnon aloituksille, jos avohoidossa olevat laitettaisiin suljetulle.....ilman kännykkää.
Paljonkohan säästyisi oikeusjärjestelmän työtunteja, jos maasta poistettaisiin törkeisiin rikoksiin syyllistyneet muuhanmaattajat, ja LAITTOMASTI maassa olevat.
Heilläkin on ihmisarvo ja -oikeudet, vaikka sinä ilmeisesti katsot että ei pitäisi olla.
Onneksi käytän viinaksia oikein, niin saan jatkossakin jonottaa👍🏻👍🏻👍🏻
Et taida tietää minkä periaatteiden pohjalta diakonia toimii.