Onko olemassa sääntö, että hotellin pitää myydä aamiainen ei-majoittuvalle samalla hinnalla
kuin mikä aamiaisen arvoksi on merkattu majoittuvan asiakkaan kuitin alv-erittelyssä?
Kommentit (7)
Ei ole. Hotelli voi tehdä erikoistarjouksia ja kytkykauppoja edullisemmin. Hitelli voi myöd myydä eritasoisia aamiaispaketteja. Suomessa tätä ei juuri tehdä, mutta ulkomailla paljonkin.
Ei ole sääntöä. Yleensä ei majoittuva asiakas maksaa aamiaisestaan aina isomman hinnan.
Mistä hihasta se aamiaisen osuus sitten revitään? Jos myyntipakkoa ei ole, sen arvohan kannattaisi laittaa vaikka 10 sentiksi (koska siitä menee isompi alv).
Ei varmasti ole. - Kiinnostaisi kyllä tietää, että millä logiikalla tällainen sääntö pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole. - Kiinnostaisi kyllä tietää, että millä logiikalla tällainen sääntö pitäisi olla?
Siksi, koska aamiaisen osuudesta maksetaan korkeampi alv. Mikä olisi hotellin motivaatio merkitä hotellivieraiden aamiaisen arvoksi yli yhtä senttiä, jos sen ei tarvitsisi oikeasti myydä sitä sillä hinnalla kenellekään?
Ei ole