Kysymys vag-autoilijoille...yhtään paikalla?
Minkä takia teille annetaan öljypänikkä uuden auton kontissa mukana? Tosi luottamusta herättävää...
Kommentit (24)
Uuden moottorin öljynkulutus voi olla normaalia suurempaa, kunnes osat ovat hioutuneet toisiinsa sopiviksi.
Mutta aja toki sillä tojotallasi, johon saa lisätä öljyä jokaisella tankkauskerralla.
Siksi koska volkkari on perseestä jo tehtaalta. Viimeiset toimivat volkkarit tehtiin siinä 95 tienoilla, sen jälkeen laatu on suorastaan romahtanut.
Tätä ei suuresti mainosteta, mutta Long-Life öljyjen pitkä vaihtoväli perustuu siihen että moottoriin pitää lisätä öljyä koko ajan jolloin öljy on tuoreempaa ja sillä voi ajaa pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Uuden moottorin öljynkulutus voi olla normaalia suurempaa, kunnes osat ovat hioutuneet toisiinsa sopiviksi.
Mutta aja toki sillä tojotallasi, johon saa lisätä öljyä jokaisella tankkauskerralla.
Liikaa kuluttaa jos joka kerta saa lisätä. VAG:inat saa sen 5dl/1000km viedä. Tojotat 5-10dl. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000656085.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden moottorin öljynkulutus voi olla normaalia suurempaa, kunnes osat ovat hioutuneet toisiinsa sopiviksi.
Mutta aja toki sillä tojotallasi, johon saa lisätä öljyä jokaisella tankkauskerralla.
Liikaa kuluttaa jos joka kerta saa lisätä. VAG:inat saa sen 5dl/1000km viedä. Tojotat 5-10dl. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000656085.html
30 000 km huoltovälillä jos joutuu lisäämään VAG-autoon 15 litraa öljyä niin kaikki on kunnossa valmistajan puolelta. Ei vikaa.
Meillä on fag konsernin golf 1.9tdi -2000vm kun ostettiin auto unohdettiin ensimmäiseksi long life öljyt ja 10000km välein vaihdetaan hyvät synteettiset öljyt , ikinä ei ole tarvinnut lisätä tippaakaan.
Kaverin 1.8t passatista vasta irroitin öljypohjan ja putsasin imusihdin kun oli karstoittunut umpeen ja vilkutteli öljyvaloa.
Työmaan transporteriin menee 4l pönttö öljyä 30000km longlife öljynvaihtovälillä.
Minä ostin 80-luvulla uuden Mersun ja sain kaupanpäälle öljypänikän, lasinpesunestettä, työkalusarjan, yleismittarin ja kunnollisen hallitunkin. Enkä pitänyt tuota mitenkään omituisena, vaan olin vain tyytyväinen saamistani kylkiäisistä. Työkalut ovat käytössä vieläkin. Ilmeisesti nykyään ei oleteta auton omistajan tekevän autolleen minkäänlaisia huoltotoimenpiteitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden moottorin öljynkulutus voi olla normaalia suurempaa, kunnes osat ovat hioutuneet toisiinsa sopiviksi.
Mutta aja toki sillä tojotallasi, johon saa lisätä öljyä jokaisella tankkauskerralla.
Liikaa kuluttaa jos joka kerta saa lisätä. VAG:inat saa sen 5dl/1000km viedä. Tojotat 5-10dl. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000656085.html
30 000 km huoltovälillä jos joutuu lisäämään VAG-autoon 15 litraa öljyä niin kaikki on kunnossa valmistajan puolelta. Ei vikaa.
Jep, näinhän tuossa linkissä luki. Samoin kuin Lexukseen jos lisää 30 litraa niin sekin on vielä ok.
Lisätä öljyä toyotaan?? Hahhah
Vagillahan on litra/1000tkm normaalia kuulemma. Mikäs se olikaan se audi joka jätettiin merkkiliikkeen eteen syksyllä mielenilmauksena kun eivät suostuneet tekemään öljynkulutusremppaa?
Niin ja se jakoketkujumppahan käy volkkarikuskin aamuliikunnasta.
Ei tartte toyota kuskin päätään näillä vaivata. Muutoin autoissa ei toimiessaan eroja juurikaan ole, vaikka volkkarikuski kovasti toyotaa paskaksi haukkuisikin.
Mulla ei toyotaan tarvinnut lisätä öljyä uutena kyllä yhtään. Ei nytkään vaikka mittarissa 140tkm. Kai ne valmistustoleranssit ovat volkkarilla enemmän "suuntaa antavia"
VAG-konsernia ei ole ollut 10 vuoteen edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lisätä öljyä toyotaan?? Hahhah
Vagillahan on litra/1000tkm normaalia kuulemma. Mikäs se olikaan se audi joka jätettiin merkkiliikkeen eteen syksyllä mielenilmauksena kun eivät suostuneet tekemään öljynkulutusremppaa?
Niin ja se jakoketkujumppahan käy volkkarikuskin aamuliikunnasta.
Ei tartte toyota kuskin päätään näillä vaivata. Muutoin autoissa ei toimiessaan eroja juurikaan ole, vaikka volkkarikuski kovasti toyotaa paskaksi haukkuisikin.
Niinkun tuossa iltasanomien jutussa olikin, niin volkkariin oli ok litra/1000km vanhemmissa autoissa ja uusissa luxus tojotoissa.
Mulla on 3 v vanha toyota. Autolla tulee aika tarkkaan ajettua 15 tkm vuosi. Ei ole tarvinnut kertaakaan lisätä öljyä huoltoväleissä. Aikaisempi auto oli Passat. Siinä oli sen verran muita vikoja, että vaihdoin sen pois reilu puolen vuoden ajon jälkeen (ostettu 5 v vanha ja ajettu 150 000 km). Öljyä ei kyllä tarvinnut siihenkään lisätä.
Vierailija kirjoitti:
VAG-konsernia ei ole ollut 10 vuoteen edes olemassa.
Eikä sosiaaliturvatunnusta 45 vuoteen, mutta kummasti sekin kummittelee puhekielessä.
Vanhempani ostivat auton n. 3 vuotta sitten. Valintatilanteessa Vag-merkit raakattiin merkkivalikoimasta pois, koska jakopääongelmat. Silloin ei edes tiedetty mistään päästöhuijauksista.
Se on vielä kaiken huippu, että vagin huoltotiskillä huoltopäällikkö alkaa kairaamaan sua peppuun kun menet valittamaan selvästä takuuviasta
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia teille annetaan öljypänikkä uuden auton kontissa mukana? Tosi luottamusta herättävää...
Meille ei annettu. Saimme vain Volkkarin lumiharjan ja rasiallisen käsintehtyjä suklaakonvehteja, ja puoli tankillista bensaa. Auto VW Polo, nyt neljä vuotta vanha, ostettiin Turun Volkswagen Centeristä. Kaksi huoltoa tehty, ei valittamista mistään. Hyvä auto kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia teille annetaan öljypänikkä uuden auton kontissa mukana? Tosi luottamusta herättävää...
Meille ei annettu. Saimme vain Volkkarin lumiharjan ja rasiallisen käsintehtyjä suklaakonvehteja, ja puoli tankillista bensaa. Auto VW Polo, nyt neljä vuotta vanha, ostettiin Turun Volkswagen Centeristä. Kaksi huoltoa tehty, ei valittamista mistään. Hyvä auto kaikin puolin.
Omaan Poloon tuli varaöljyä mukana viime syksynä, vielä ei oo tarvinnu vaivautua sen kanssa lutraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia teille annetaan öljypänikkä uuden auton kontissa mukana? Tosi luottamusta herättävää...
Ja se litran purkki on vain malliksi että osaa ostaa kaupasta lisää samaa tavaraa.
Eipä ole tarvinnut Fordeihin lisäillä öljyä koskaan, ei edes ensimmiäiseen -97 mondeoon jolla oli ajettu reilusti yli 200 tonnia, öljyä kului mutta ei alamerkkiin asti öljynvaihtovälillä.
Kuten se myyjä sanoi: "jos öljyä kuluu alkuun niin paljon, että sitä tarvitsee lisätä niin lirauta tuosta pönikästä lisää"