Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nyt mua oikeesti. Oon siis niin masiksessa ja hajalla.

Vierailija
21.06.2007 |

Aloitin uudessa työssä ja nyt sain selville että lähimmät työkaverit on koko ajan ihan tarkoituksella luoneet mulle väärin käsityksiä milloin mistäkin että mokaisin. Pomolle oli sitten yksi käynyt jo sanomassa, ettei musta ole tähän hommaan. Musta musta olisi mutta kaikki on vaan ollut niin vaikeaa! Tekisi mieli tavallaan vaan häipyä jos mua ei kerran sinne haluta. En voi mitenkään puolustaa itseäni koska ei mulla ole mitään näyttöä mistään. En viitsi ruveta kantelupukiksi ja heti hankalaksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile antaa asian olla ja nouse itse tilanteen yläpuolelle. Ehkä sitten lopettavat, jos näkevät, etteivät saa sua rikki moisella käytöksellä. Teet työsi mahdollisimman hyvin ja keskityt nimenomaan työhön etkä sosiaalisiin suhteisiin. Ylläpitääksesi omaa jaksamistasi teet sitten mukavia asioita vapaa-ajalla!

Vierailija
2/6 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken laista mitä olen sanonut tai ovat udelleet, on käytetty mua vastaan ja vääristelty kaikkia juoruja. En tajua, aikuiset ihmiset, pitkän koulutuksen vaativassa työpaikassa (mikä ei tosin takaa yhtään mitään...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pomosi on ammattitaitoinen niin kyllä hän haluaa tällaiset asiat reilaan.



mene reilusti juttelemaan, saatat yllättyä. ei sun kantelupukki tarvitse olla, mutta voit sanoa ihan reilusti että teillä on työyhteisössä ongelma, että haluaist tehdä työsi hyvin ja että jostain syystä väärää infoa liikkuu. käyt nyt sitten pomolta kysymässä että mitä ja miten sun pitää tehdä ettet jää ristiriitaisten käsitysten varaan.



pomokin arvostaa sitä että tulet reilusti puhumaan. on nimittäin tosi vaikeaa kun on joku alainen joka sössii hommat, ei anna mitään selitystä ja vetäytyy tilanteesta.



älä anna niille työkavreille sitä periksi että lähtisit vähin äänin karkuun.



Vierailija
4/6 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut vain hyvän päivän juttuja eli small talkia. Et kerro itsestäsi mitään.

Vierailija
5/6 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein uskalla puhua pomolle, koska en tunne häntä juuri yhtään. On hyvin asiallinen mutta harvoin paikalla. Joidenkin työkavereideni kanssa heittää tutumpaa läppää, ja pelkäämpä että minun sana näitä vastaan kääntyy vaan omaksi tappiokseni. Kusetus on tehty niin taitavasti että kaikkeen voi sanoa että sä olet itse nyt vaan ymmärtänyt väärin tai että kyllä sun pitäisi tietää. Ja että älä yritä syytellä muita jos homma ei onnistu.

Vierailija
6/6 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Aloitin uudessa työssä ja nyt sain selville että lähimmät työkaverit on koko ajan ihan tarkoituksella luoneet mulle väärin käsityksiä milloin mistäkin että mokaisin. Pomolle oli sitten yksi käynyt jo sanomassa, ettei musta ole tähän hommaan. Musta musta olisi mutta kaikki on vaan ollut niin vaikeaa! Tekisi mieli tavallaan vaan häipyä jos mua ei kerran sinne haluta. En voi mitenkään puolustaa itseäni koska ei mulla ole mitään näyttöä mistään. En viitsi ruveta kantelupukiksi ja heti hankalaksi.

ei lähdetä ihan ensimmäisenä kyllä mitään noitavainoja käynnistämään. esimiehen kannaltahan oleellista on, että työt tulevat hoidetuiksi ja työyhteisö voi hyvin. todennäköisin asia mitä tapahtuu on, että pomo pitää sinua suoraselkäisenä kun tulet puhumaan asiasta. menneet mokat ovat menneistä mokia ja esimies haluaa että tulevaisuudessa tiedät mietin työ tehdään. syyttely ja vatvominen ei auta.

lisäksi on tosi paha jos työyhteisössä on tuollaista. se pitää kitkeä heti alkuunsa. jos se et ole sinä jota kiusataan niin sitten se on se seuraava.

jos mulle tulis joku sanomaan että tuo yks ei osaa töitänsä, niin en kyllä hyvällä tuota ihmistä katsoisi. silloin pyytäisin työkavereita tukemaan ja tarjoamaan apua jos joku on vaikeaa ja itse myös kysyisin että olisiko jotain..

ole rohkea vaan. kuvaamallasi menolla työyhteisö myrkyttyy. tilanteen hyväksyminen on lähtölaukaus tulevalle rutiinille. seuraavakin kärsii. ja kiusaamisyhteisö ei ole kyllä minkään pomon toivelistalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi