Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt avautuvat ruokakaupan myyjät: "Nämä asiat ärsyttävät suomalaisasiakkaissa"

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisasiakkaissa? Onko tämä ihan korrektia, eikös tämä ole rasismia?

Vierailija
2/59 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska minulle on opetettu hyvät käytöstavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kohtaa yksi ollenkaan. 

Kuinka minä voisin käyttää viivakoodilukijaa tai antaa itselleni kuitin? Miten niin joku asiakas tekee myyjän työt?

Kohta 7 ei pitäisi kuulua kassalle ollenkaan. Jos kohteliaasti kysyn edellä olevalta viikon ruokaostokset tekevältä, että saanko lunastaa pullokuitin ennen hänen vuoroaan, niin se on meidän välinen asiamme. 

Kohta 2 on vähän siinä ja siinä... monta kertaa se alennus jää huomiotta. Parempihan se on etukäteen vähän katsoa tuleeko otetuksi huomioon kuin jälkikäteen seisottaa jonoa korjausten takia. 

Ja muutenkin voi vaihtaa alaa, jos noin ärsyttää tavalliset tapahtumat kassalla. Tylsien vitsien kuunteleminen nyt vain kuuluu asiakaspalveluammattien nurjiin puoliin. Luulisi niiltä oppivan sulkemaan korvansa. 

Vierailija
4/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI että miten kassa VOISI TAJUTA, että asiakas on ostanut muovipussin pakatakseen siihen tavarat? Sitä ei myöskään voi päätellä siitä, että asiakas seisoo siellä hihnan päässä odottelemassa sitä muovikassia?

Joo, ei sen kassan tarvitse sen ihmeemmin alkaa kurkotella niitä muovipusseja, jos ne todella on laitettu viimeiseksi hihnalle, mutta useamman kerran olen hieman huvittuneena seurannut, kuinka kassa kaivamalla kaivaa tavaraa sen ostosten päälle laitetun muovipussin alta, ja asiakas seisoo ja odottaa, että pääsisi pakkaamaan.

Vierailija
5/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaissa kyllä kieltämättä on melkoisia törkimyksiä, mutta onneksi suurin osa on erittäin mukavia. :) itseäni lähinnä huvittaa käytöstavattonat asiakkaat, jotka purkaa omia huoliaan v**tuilemalla asiakaspalvelijalle joka tekee vain työtään. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, toki työkaveritkin kummallisimmista tapauksista kuulee. Tuosta puuttuu yksi hyvin yleinen ryhmä: Humalaiset. Se kun ollaan tuhannen tuiskeessa ja täytyy oman työn säilyttääkseni kieltäytyä myymästä niin siitä nousee 99,9% kerroista meteli. Sain kunnian kokea viime viikolla ihka ensimmäisen kerran kun asiakas ei inttänyt, tapellut, sanonut yhtään mitään vastaan vaan kiltisti poistui ja tuli vielä seuraavana päivänä entistäkin kohteliaampana takaisin. Melkein teki mieli halata :D kiitos, että olet olemassa.

Vierailija
6/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä outo oli tuo kutoskohdan muovipussijuttu. Että ei myyjä tajua, että haluat muovipussin heti pakkaamista varten jos olet laittanut sen hihnalla viimeiseksi.

No mun mielestä se nyt vaan kuuluu myyjän "yleissivistykseen", koulutukseen, mihin lie, että avaa ensin automaattisesti sen muovipussin ja laittaa sen ostosten eteen, että ostokset on helppo pakata niihin. Ei siihen mitään ajatustenlukua tarvita, normaali käytäntö, jos jokainen omaa maalaisjärkeään osaa käyttää. Eikö myyjillä sitä sitten ole ollenkaan?

Itse ainakin kassalla rupean heti ekaksi lastaamaan niitä ruokaostoksia hihnalle, että myyjä pääsee heti ottamaan niistä hintaa. Muovipussin kaivamiseen ja toisistaan irrottamiseen jää sitten aikaa sillä välin, kun myyjä ottaa muista tuotteista hintaa. En mä rupea sen muovipussin kanssa heti alussa taistelemaan, kun se on niin vaikeasti otettavissa kuitenkin siellä kassan alla, kun ne on aina ihan yhdessä köntässä siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän nuo niin oudolta käytökseltä kuulostaa että aika varmasti asiakkaalta joku diagnoosi löytyy.

Noita tarjouksia ei useinkaan kassakoneet tunnista tietyssä kaupassa. Tuon perusteella veikkaan myyjän oleva citymarketissa töissä.

Vierailija
8/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaissa kyllä kieltämättä on melkoisia törkimyksiä, mutta onneksi suurin osa on erittäin mukavia. :) itseäni lähinnä huvittaa käytöstavattonat asiakkaat, jotka purkaa omia huoliaan v**tuilemalla asiakaspalvelijalle joka tekee vain työtään. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, toki työkaveritkin kummallisimmista tapauksista kuulee. Tuosta puuttuu yksi hyvin yleinen ryhmä: Humalaiset. Se kun ollaan tuhannen tuiskeessa ja täytyy oman työn säilyttääkseni kieltäytyä myymästä niin siitä nousee 99,9% kerroista meteli. Sain kunnian kokea viime viikolla ihka ensimmäisen kerran kun asiakas ei inttänyt, tapellut, sanonut yhtään mitään vastaan vaan kiltisti poistui ja tuli vielä seuraavana päivänä entistäkin kohteliaampana takaisin. Melkein teki mieli halata :D kiitos, että olet olemassa.

Tuo lain sanelema "alkoholijuomia ei saa myydä selvästi päihtyneelle" on minusta todella vaikea pykälä käytännössä toteuttaa. 

Mitä se tarkoittaa? Ravintolassa se tarkoittaa, että niin kauan kuin omin jaloin tiskille pääsee tilaamaan, niin miltei aina saa juoman ainakin -- kanta-asiakas saa. 

Kaupoissa sitten ollaan tiukempia. Mutta minusta on tosi vaikeaa se rajanveto ja joskus olen joutunut turvautumaan myymäläpäällikön apuun. Asiakas on hilpeä ja maistissa ja siinä mielessä "selvästi päihtynyt", mutta kuitenkin ihan sen oloinen, että voi rauhassa ne oluensa juoda ilman, että mitään erityistä seuraa eli ei sammu kadulle tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outo oli tuo kutoskohdan muovipussijuttu. Että ei myyjä tajua, että haluat muovipussin heti pakkaamista varten jos olet laittanut sen hihnalla viimeiseksi.

No mun mielestä se nyt vaan kuuluu myyjän "yleissivistykseen", koulutukseen, mihin lie, että avaa ensin automaattisesti sen muovipussin ja laittaa sen ostosten eteen, että ostokset on helppo pakata niihin. Ei siihen mitään ajatustenlukua tarvita, normaali käytäntö, jos jokainen omaa maalaisjärkeään osaa käyttää. Eikö myyjillä sitä sitten ole ollenkaan?

Itse ainakin kassalla rupean heti ekaksi lastaamaan niitä ruokaostoksia hihnalle, että myyjä pääsee heti ottamaan niistä hintaa. Muovipussin kaivamiseen ja toisistaan irrottamiseen jää sitten aikaa sillä välin, kun myyjä ottaa muista tuotteista hintaa. En mä rupea sen muovipussin kanssa heti alussa taistelemaan, kun se on niin vaikeasti otettavissa kuitenkin siellä kassan alla, kun ne on aina ihan yhdessä köntässä siellä.

Siis sä laitat sen pussin sittenkin viimeseksi? Laita se siihen kärkeen muiden päälle heti, kun oot sen sieltä alta kaivanu. Ei viimeseks. Ei myyjällä mitään telepaattisiakykyjä ole siirtää sitä pussia käsiensä ulottuville.

Vierailija
10/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupassa tuo on töissä? Tuskinpa sittarissa, ne on luultavasti saaneet jonkun koulutuksen koska ne heittää vitsejä takas, avaa muovipussin jne. I like

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nää jaksaa valittaa ärsyttävistä asiakkaista. Itsepähän on työnsä valinnut :D

Vierailija
12/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisasiakkaissa? Onko tämä ihan korrektia, eikös tämä ole rasismia?

Ei tämä Suomessa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös paistopistetuotteiden kanssa mokaillaan: paperipussi tungetaan täyteen karjalanpiirakoita, eikä kassalla enää muisteta, kuinka monta piirakkaan pussiin tuli pakattua"

Minulla on tässä ongelma, käyn miehen kanssa yhdessä kaupassa. Keräilemme molemmat tavaraa koriin. Mies saattaa pussittaa omia herkkujaan sillä välin kun minä haen jotain muuta. Itse en aina muista laskea montako laitan pussiin.

Kassa sitten kysyy montako tässä on ja jos se on oma niin arvelen jotain, jos muistan. Jos se on miehen pakkaama ei minulla ole aavistustakaan! Mies on yleensä jo pakkauspäässä pakkaamassa eikä kuule eikä näe mitään vaan keskittyy pakkaamiseen (kyllä). Siinä sitten kohtauttelen harteitani.

Anteeksi myyjät. Olen alkanut ottamaan tuotteita vaan vähän eli max 4 kpl että voitte laskea ne itse.

Ps. miksi en saa itse punnita näitä tuotteita?

Vierailija
14/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outo oli tuo kutoskohdan muovipussijuttu. Että ei myyjä tajua, että haluat muovipussin heti pakkaamista varten jos olet laittanut sen hihnalla viimeiseksi.

No mun mielestä se nyt vaan kuuluu myyjän "yleissivistykseen", koulutukseen, mihin lie, että avaa ensin automaattisesti sen muovipussin ja laittaa sen ostosten eteen, että ostokset on helppo pakata niihin. Ei siihen mitään ajatustenlukua tarvita, normaali käytäntö, jos jokainen omaa maalaisjärkeään osaa käyttää. Eikö myyjillä sitä sitten ole ollenkaan?

Itse ainakin kassalla rupean heti ekaksi lastaamaan niitä ruokaostoksia hihnalle, että myyjä pääsee heti ottamaan niistä hintaa. Muovipussin kaivamiseen ja toisistaan irrottamiseen jää sitten aikaa sillä välin, kun myyjä ottaa muista tuotteista hintaa. En mä rupea sen muovipussin kanssa heti alussa taistelemaan, kun se on niin vaikeasti otettavissa kuitenkin siellä kassan alla, kun ne on aina ihan yhdessä köntässä siellä.

Siis sä laitat sen pussin sittenkin viimeseksi? Laita se siihen kärkeen muiden päälle heti, kun oot sen sieltä alta kaivanu. Ei viimeseks. Ei myyjällä mitään telepaattisiakykyjä ole siirtää sitä pussia käsiensä ulottuville.

No mun lähikaupan myyjillä taitaa sitten olla tää ihmeellinen telepaattinen kyky, kun he tähän mennessä ainakin aina ovat tajunneet avata sen ostoskassin ja heittää sen kassan päätyyn ostosten päälle. Vaikka kuinka olisin sen viimeisenä kassalle heittänyt. Mulla taitaakin olla sitten hyvät lähikaupan myyjät. :-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kohtaa yksi ollenkaan. 

Kuinka minä voisin käyttää viivakoodilukijaa tai antaa itselleni kuitin? Miten niin joku asiakas tekee myyjän työt?

Kohta 7 ei pitäisi kuulua kassalle ollenkaan. Jos kohteliaasti kysyn edellä olevalta viikon ruokaostokset tekevältä, että saanko lunastaa pullokuitin ennen hänen vuoroaan, niin se on meidän välinen asiamme. 

Kohta 2 on vähän siinä ja siinä... monta kertaa se alennus jää huomiotta. Parempihan se on etukäteen vähän katsoa tuleeko otetuksi huomioon kuin jälkikäteen seisottaa jonoa korjausten takia. 

Ja muutenkin voi vaihtaa alaa, jos noin ärsyttää tavalliset tapahtumat kassalla. Tylsien vitsien kuunteleminen nyt vain kuuluu asiakaspalveluammattien nurjiin puoliin. Luulisi niiltä oppivan sulkemaan korvansa. 

Joo mutta kun niille iänikuisille , sataan kertaan kuulluille " vitseille" pitäisi myös jaksaa nauraa, muuten on asiakas myrtsinä.

T. Ei kaupan kassalla mutta asiakaspalvelussa kuitenkin.

Ps. Parhaita asiakkaita ovat asialliset ja kohteliaat ihmiset. Palautettakin saa antaa kunhan ei huuda naama vääränä.

Vierailija
16/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outo oli tuo kutoskohdan muovipussijuttu. Että ei myyjä tajua, että haluat muovipussin heti pakkaamista varten jos olet laittanut sen hihnalla viimeiseksi.

No mun mielestä se nyt vaan kuuluu myyjän "yleissivistykseen", koulutukseen, mihin lie, että avaa ensin automaattisesti sen muovipussin ja laittaa sen ostosten eteen, että ostokset on helppo pakata niihin. Ei siihen mitään ajatustenlukua tarvita, normaali käytäntö, jos jokainen omaa maalaisjärkeään osaa käyttää. Eikö myyjillä sitä sitten ole ollenkaan?

Itse ainakin kassalla rupean heti ekaksi lastaamaan niitä ruokaostoksia hihnalle, että myyjä pääsee heti ottamaan niistä hintaa. Muovipussin kaivamiseen ja toisistaan irrottamiseen jää sitten aikaa sillä välin, kun myyjä ottaa muista tuotteista hintaa. En mä rupea sen muovipussin kanssa heti alussa taistelemaan, kun se on niin vaikeasti otettavissa kuitenkin siellä kassan alla, kun ne on aina ihan yhdessä köntässä siellä.

Kyllä minä asiakkaana aina otan ensin muovipussit ja laitan hihnalle ja vasta sitten tavarat.

Kuuluu yleissivistykseen tai mihin lie ottaa toinen ihminen huomioon vaikka olisi " vain" kaupankassa.

Ne pussit voi ottaa kun edellinen asiakas maksaa tai sitten ellei ole jonoa, niin ei haittaa vaikka siinä joku sekunti menee.

Vierailija
17/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskin kassana voin allekirjoitta monen asian noista, mutta muakin ihmetyttää, miten asiakas voi käyttää viivakoodinlukijaa. Missä kaupoissa tää on mahdollista? Musta on ihan kiva, että aletarroista huomautellaan. Ne alennukset ei tule automaattisesti kassaan, ja vaikka huomaisinkin alelapun, en jostain syystä välttämättä muista näpytellä sitä kassaan, jos on samaan aikaan puhelin toisessa kädessä ja joku huutelee vielä jonon ohi.

Mua ihmetyttää kans, miten vieläkin vaikka asiasta kuinka paljon tiedotetaan, asiakkaat ei vain tajua tota henkkareiden vilautusta. Jos näytät alle 30-vuotiaalta tai sillä rajoilla, tule kassalle henkkarit valmiina. Mitä liikkuu 20-vuotiaan päässä, joka vasta kassalla alkaa kaivelemaan papereita laukun pohjalta? Ja se että olet käynyt ostamassa multa röökiä kahdesti, ei tarkoita, että mä muistaisin sun naaman. Ja vaikka olisit käynyt viimeiset kolme kuukautta joka päivä hakemassa mallun kultaisen, niin mun täytyy kysyä niitä papereita. Vituttahan se, mutta koskaan ei voi tietää, onko mystery shopper tai yli-innokas käräyttäjä-asiakas seuraavana jonossa. He eivät tiedä, että mä tunnistan vakkarit. Ikärajavalvonnan sääntöihin kuuluu, että henkkarit kysytään tutuiltakin. Älä siis aloita marinaa, vaan ota ne henkkarit mukaan, jos mielit röökisi saada.

Lisäisin ärsytyslistaan vielä kassan varaajat. Eli asiakkaat, jotka hakevat jokaisen ostoksen erikseen viivyttäen jonoa tai myyjää. Tule kassalle vasta, kun olet kerännyt ostoksesi.

Vierailija
18/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta 7 ei pitäisi kuulua kassalle ollenkaan. Jos kohteliaasti kysyn edellä olevalta viikon ruokaostokset tekevältä, että saanko lunastaa pullokuitin ennen hänen vuoroaan, niin se on meidän välinen asiamme.

Mutta niitäkin tapahtuu että joku tulee kysymään myyjältä, ei asiakkailta, että saako tulla ohitse. Itse entisenä myyjänä vastasin näille kyselijöille, että hänen pitää kysyä kaikilta jonossa seisovilta, ei multa. Monet tekee myös sitä että ne kysyy vain siltä jonon etummaiselta lupaa etuilla, vaikka takana on monta muutakin ihmistä, joita se etuilee.

Vierailija
19/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku tällane juttu ois ollu aiemminki eikä siitä oo kauaa... asiakkaat ja kassat kirjottelee listoja iltaskeidalehtiin ja valitetaan kuinka pussi pitäis laittaa siihen kohtaan tai tähän kohtaan tiettyjen tuotteiden kohdalle, kapula pitää laittaa just näin ja noin tohon kohtaan ja jos unohdat oot kauhee törkimys. Samoin pakata pitää nopeeta nopeeta, pikku ostoksetki varmaa neljä kouraa on oltava äkkiä latomassa ja mummot ja papat pois alta rahojaan laskemasta ja kakarat kotiin ja kassaa ärsyttää ku kuitti otetaa väärällä kädellä vastaan ja kapula oli huonosti ja kassi väärässä paikassa :D

Toki tajuan oikeesti inhottavat asiakkaat ja lasten levottomuudet mut kauheeta ulinaa ja kohta tulee taas samanlaisia listoja ja ohjeita :'D

Vierailija
20/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisasiakkaissa? Onko tämä ihan korrektia, eikös tämä ole rasismia?

On. Tämä on positiivista rasismia, joka on mahdollista vain länsimaisia ihmisiä kohtaan.