Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt avautuvat ruokakaupan myyjät: "Nämä asiat ärsyttävät suomalaisasiakkaissa"

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä voin allekirjoittaa jokaisen kohdan. On siis niitäkin, jotka ostavat vaikka yhden karkkipussin ja eivät anna myyjän koskea siihen ollenkaan, vaan työntävät sen eteeni ja yrittävät lukea viivakoodin itse. Eipä tuo varsinaisesti häiritse, mutta nopeammin kävisi jos minä sen siitä vetäisin. Asiakas kun ei näe sitä kohtaa missä on se lukija, ja siinä sitten huitoo ostostaan. Tiedä sitten, mikä järki tuossakin on.

Ärsyttäviä ovat myös tapaukset, jotka eivät ota kuuleviin korviinsakaan, kun tiedustelen, haluavatko he kuittia. Jos et vastaa mitään, heitän sen roskiin, minä en ala asiasta jankuttamaan. Älä kuitenkaan tule vaatimaan kuittia enää jälkeenpäin! Jono seisoo kun yritän etsiä sitä roskiksesta. Kerran kävi seuraavanlainen tapaus:

Nainen osti tavaraa n. 30 eurolla. Kysyin, haluaako hän kuittia. Vastaukseksi sain harvinaisen halveksuvan katseen. Tästä päättelin, ettei nainen sitä halunnut, joten jätin kuitin tulostamatta kokonaan (kaupassamme pystyi tuolloin niin tekemään). Otin jo seuraavan asiakkaan tuotteita, kun tämä edellinen tulee sanomaan: "Annapa sittenkin se kuitti, meen tuohon naapurikauppaan." Selitin hänelle, etten tulostanut kuittia koska päättelin hänen käyttäytymisestään, ettei hän sitä halua. Nainen oli vähän kummastunut, mutta sanoi asian olevan ok, ja lähti. Luulin asian jääneen siihen, vaan ehei. Noin _tunnin_ kuluttua nainen tulee uudestaan kassalleni ja alkaa huutaa, eetä "EIKÖ TÄSSÄ KAUPASSA TOSIAAN ANNETA ASIAKKAALLE KUITTIA?!?!" Voin kertoa että teki mieli toivottaa se akka hornan tuuttiin, mutta kutsuin esimiehen paikalle, joka kävi toimistossa koneelta etsimässä asiakkaan ostokset ja tulosti hänelle kuitin. Ja luonnollisesti asiakas paasasi esimiehelleni, kuinka kaikki oli minun vikani. Onneksi ei ole sitä ihmistä enää näkynyt kaupassamme.

Tarinan opetus: ota aina kuitti. Jos et sitä tarvitse, heitä se kassapäädyn roskikseen. TAI jos tiedät satavarmasti, ettet sitä tarvitse, niin sano myyjälle vaikkapa: "kiitos, en tarvitse kuittia." Ei ole niin vaikeaa.

Vierailija
42/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outo oli tuo kutoskohdan muovipussijuttu. Että ei myyjä tajua, että haluat muovipussin heti pakkaamista varten jos olet laittanut sen hihnalla viimeiseksi.

No mun mielestä se nyt vaan kuuluu myyjän "yleissivistykseen", koulutukseen, mihin lie, että avaa ensin automaattisesti sen muovipussin ja laittaa sen ostosten eteen, että ostokset on helppo pakata niihin. Ei siihen mitään ajatustenlukua tarvita, normaali käytäntö, jos jokainen omaa maalaisjärkeään osaa käyttää. Eikö myyjillä sitä sitten ole ollenkaan?

Itse ainakin kassalla rupean heti ekaksi lastaamaan niitä ruokaostoksia hihnalle, että myyjä pääsee heti ottamaan niistä hintaa. Muovipussin kaivamiseen ja toisistaan irrottamiseen jää sitten aikaa sillä välin, kun myyjä ottaa muista tuotteista hintaa. En mä rupea sen muovipussin kanssa heti alussa taistelemaan, kun se on niin vaikeasti otettavissa kuitenkin siellä kassan alla, kun ne on aina ihan yhdessä köntässä siellä.

Niin mites sitten kun sitä tavaraa on koko hihnan täydeltä ja kaikki ne neljä muovipussia on rytätty sinne parimetrisen hihnan päähän? Sitten mennään seisomaan ja odottamaan, että milloinkas se kouluttamaton kassa suvaitsee ne pussit avata ja antaa asiakkaalle... tavarat vedetään siinä järjestyksessä missä ne on hihnalle laitettu eikä sillä kassalla ole parimetrisiä käsiä, eikä hän myöskään erikseen ryömi niitä pusseja sieltä hihnan päästä hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outo oli tuo kutoskohdan muovipussijuttu. Että ei myyjä tajua, että haluat muovipussin heti pakkaamista varten jos olet laittanut sen hihnalla viimeiseksi.

No mun mielestä se nyt vaan kuuluu myyjän "yleissivistykseen", koulutukseen, mihin lie, että avaa ensin automaattisesti sen muovipussin ja laittaa sen ostosten eteen, että ostokset on helppo pakata niihin. Ei siihen mitään ajatustenlukua tarvita, normaali käytäntö, jos jokainen omaa maalaisjärkeään osaa käyttää. Eikö myyjillä sitä sitten ole ollenkaan?

Itse ainakin kassalla rupean heti ekaksi lastaamaan niitä ruokaostoksia hihnalle, että myyjä pääsee heti ottamaan niistä hintaa. Muovipussin kaivamiseen ja toisistaan irrottamiseen jää sitten aikaa sillä välin, kun myyjä ottaa muista tuotteista hintaa. En mä rupea sen muovipussin kanssa heti alussa taistelemaan, kun se on niin vaikeasti otettavissa kuitenkin siellä kassan alla, kun ne on aina ihan yhdessä köntässä siellä.

Siis sä laitat sen pussin sittenkin viimeseksi? Laita se siihen kärkeen muiden päälle heti, kun oot sen sieltä alta kaivanu. Ei viimeseks. Ei myyjällä mitään telepaattisiakykyjä ole siirtää sitä pussia käsiensä ulottuville.

Siis miksi se muovikassi ylipäänsä pitäisi laittaa siihen hihnalle? Itse otan kassin ja sanon myyjälle että yksi tai useampi muovikassia ja myyjä lyö ne koneesee, ei niitä tarvii siihe hihnalle laittaa ollenkaa.

Vierailija
44/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää asiakkaissa epäasiallinen käytös ja ahdistelevat, kuvottavat sovinistisiat.

Vierailija
45/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ostat 2-5 kurkkua PUNNI NE YHDESSÄ, älä kaikkia erikseen. Jos myyjä kysyy, että onko kaikki punnittu, sano joo.

PUNNIN kurkkuni erikseen, koska siitä viivakoodietiketistä näkee ostopäivän. Meillä ostetaan ja syödään paljon kurkkua, ja välillä pyörii kolmellakin eri kauppareissulla ostettuja kurkkuja vihanneslaatikossa. Haluan tietää, milloin mikäkin on ostettu.

Vierailija
46/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta kuulu myyjän työhön varmistaa että muovipussi siirretään tavaroiden etupäähän. Jos asiakkaalla on niin kiire että tarvitsee pussin heti niin luulisi että tajuaa sen ensimmäisten tavaroiden päälle laittaa. Yleensä kaupassa kävijät jotka ostavat enemmän ruokaa ovat ihan aikuisia ihmisiä. Luulisi aikuisen ihmisen osaavan sijoittaa muovipussinsa itse ja jos ei osaa sitten on odoteltava.

T. Myyjä joka tosiaan piippailee siinä niitä tuotteita ja naputtelee alennuksia eikä välttämättä ehdi varmistaa onko aikuinen ihminen osannut ottaa muovipussin

Vierailija
47/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista. Asun toisessa maassa, jossa seka asiakkaat etta kassat ovat ystavallisia ja asiaan kuuluu tervehtia, sanoa kiitos, olkaa hyva etc.

Suomijunttila on asia erikseen.

Vierailija
48/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt lukea koko ketjua, ehkä tästä ollut jo puhe. Eli minusta myyjän ei tarvitse avata pussia, siihen näpertelyyn menee aikaa ja asiakas seisoo tyhjänpanttina. Ottaisi vaan hinnan ja luovuttaisi kassin asiakkaan huoleksi.

Vierailija
49/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin usein pienessä kaupassa, jossa kassat eivät huomioi asiakasta miltei ollenkaan! Ri siis moikata edes kassalle saapunutta asiakasta. Tuijotetaan hyllyjä, puhutaan työkaverille tai edelliselle asiakkaalle vaikka uusi asiakas on jo siinä kasvojen edessä! Ei sanota hintaa, joskus heitetään kuitti suoraan roskiin.

Vierailija
50/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kioskin kassana voin allekirjoitta monen asian noista, mutta muakin ihmetyttää, miten asiakas voi käyttää viivakoodinlukijaa. Missä kaupoissa tää on mahdollista?

Siten, että asiakas tunkee ostoksensa sinne lukijan eteen ja heiluttelee sitä siinä. Siis oikein kurottelee sinne kassahenkilön eteen.

Ja toinen ärsytys samankaltaisesta tilanteesta on se, kun edellisen asiakkaan asiointi on vielä kesken eli on sanottu loppusumma ja odotetaan maksua, seuraava asiakas ottaa sen kapulan hihnalta pois ja työntää omat ostoksensa sinne kassahenkilön eteen, jolloin se viivakoodinlukija nappaa koodin siitä seuraavan asiakkaan ostoksista sinne edellisen asiakkaan kuitille. Sitten pitää korjata se edellisen asiakkaan kuitti ja vielä yrittää työntää niitä seuraavan asiakkaan ostoksia takaisin hihnalle, joka on jo liikkunut eteenpäin ja täynnä jo kolmannen asiakkaan tavaroita.

Vierailija
51/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa ollut mitään 'seksuaalista häirintää' mainittu. Täällähän se                   " kassojen seksuaalinen häirintä" puhuttaa aiheena  jatkuvasti,mutta ilmeisesti se nyt ei sitten IHAN niin mittava ongelma oikeasti olekaan.Heh,heh...

Vierailija
52/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin Englannissa kaupassa, eräässä vähän pienemmässä kaupungissa, kassat hymyili ja kutsui mua kultaseksi ja kun tilasin taksin kotimatkaa varten ja odottelin siinä marketin edessä, niin taksinkuljettaja tuli ulos autostaan ja huuteli nimellä, joka piti tilatessa kertoa, että taxi for ...... Kotiovella nousi myös autosta, kantoi kassit,  ja tuli avaamaan alaoven. Sitten se kyyti oli vielä tosi halpa, että taksin pystyi kauppareissulla ottamaan vaikka joka päivä. Pubiin jos tilasi auton, niin kuski tuli sisältä hakemaan.

Oliskohan suomalaisten surkeuteen asiakkaina syynä, ihan pikkuriikkisen, täkäläinen tympeä palvelu, kun kaikilla tuntuu olevan niin pinna kireellä.

Vierailija
53/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisasiakkaissa? Onko tämä ihan korrektia, eikös tämä ole rasismia?

Hassunhauska hassuttelija hassuttelee jälleen. Oot se työpaikan ilopilleri, joka kertoo 5-10 vuotta vanhoja sutkautuksia ja Kummeli-juttuja vieläkin kauempaa ja ei kun kättä polveen.

Vierailija
54/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei maksavana asiakkaana jaksa kiinnistaa tippaakaan myyjien tai edes myymälän hoitajan tai kauppiaan mielipiteet. Ei liity asiaan mutta jos joku tuttu palauttaa kahvilassa likaiset astiat tai menee kaupassa itsepalvelus kassalle kysyn oletko töissä täällä. Suomalainen asiakas on liiankin vaatimaton yrittäjien röykeyden kasvaessa.

Vierailija
55/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myös paistopistetuotteiden kanssa mokaillaan: paperipussi tungetaan täyteen karjalanpiirakoita, eikä kassalla enää muisteta, kuinka monta piirakkaan pussiin tuli pakattua"

Minulla on tässä ongelma, käyn miehen kanssa yhdessä kaupassa. Keräilemme molemmat tavaraa koriin. Mies saattaa pussittaa omia herkkujaan sillä välin kun minä haen jotain muuta. Itse en aina muista laskea montako laitan pussiin.

Kassa sitten kysyy montako tässä on ja jos se on oma niin arvelen jotain, jos muistan. Jos se on miehen pakkaama ei minulla ole aavistustakaan! Mies on yleensä jo pakkauspäässä pakkaamassa eikä kuule eikä näe mitään vaan keskittyy pakkaamiseen (kyllä). Siinä sitten kohtauttelen harteitani.

Anteeksi myyjät. Olen alkanut ottamaan tuotteita vaan vähän eli max 4 kpl että voitte laskea ne itse.

Ps. miksi en saa itse punnita näitä tuotteita?

No onpa harvinaisen pitkä kassa tai huonokuuloinen mies.

Ihan oikeasti, se on semmoinen joka uppoutuu omiin hommiinsa ja herättääkseni sen siitä pakkauskoomasta mun pitäisi karjua sille eikä se heti kuitenkaan tajuaisi asiaa..

Vierailija
56/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kioskin myyjänä mun pitää yrittää tehdä lisämyyntiä. eli siis ehdottaa asiakkaalle että ottaisko vielä tota ja tota ja tossa ois tollai tarjouksessa jne. niin tässä häiritsee ihan hirveesti se kun asiakas ei kuuntele ees mitä mä sanon. eli kun on ne hänen ostokset lyöty siihen kassaan ja ehotan sitten jotain niin asiakas vaan kysyy tyyliin "paljonko oli?????" eli paljon siis ne hänen ostokset teki. mulle riittää kyllä kun sanotaan "ei kiitos en ota" eikä luulis olevan niin hankalaa sanoa se. toinen kans on että naureskellaa vaa tälle lisämyynti yritykselle. mitä hauskaa siinä on kun mä teen työtäni josta mulle maksetaan palkkaa? sit kun en oikein voi sanoakkaan näille asiakkaille että "niin saa vastatakkin kysymykseen" vaikka kui tekis välillä mieli.

Vierailija
57/59 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Johtuu siitä että tuputat. Älä yritä myydä mitään ylimääräistä, mutta mainitse toki tarjouksista. En minäkään haluaisi että jos haluan ostaa vain maitoa, myyjä yrittää tuputtaa ties mitä pre paideja ja muita vastaavia.

Tuputusta vaativa kauppias on typerys tai ei tunne suomalaisia, saattaa nimittäin käydä niin, että asiakkaat äänestävät jaloillaan ja menevät kauppaan jossa ei tuputeta. Ja nyt kun kaupatkin saa olla niin paljon auki kuin hauavat, niihin siirtyminen on helpompaa. Etenkin kun kioskien hinnat on niin korkeat kauppojen hintoihin verrattuna, niin myös palvelu merkitsee. Lähi-Siwassani edelläni ollut asiakas kertoi myyjälle että vaikka valikoima on pieni ja hinnat korkeammat niin käy siellä, koska palvelu pelaa. Myyjä kommentoi, että pitäähän sitä noita puutteita kompensoida.

Vierailija
58/59 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osa asiakkaista tuntuu luulevan, että kauppojen kassoille päätyy töihin vai koulussa reputtaneita, ”tyhmiä” ihmisiä, jotka eivät osaa edes ala-asteen matematiikkaa."

No tiedä häntä, minkä asteen matematiikkaa alennukset ovat, mutta toisinaan marketeissa törmää (nuoriin) kassahenkilöihin, jotka eivät osaa yksinkertaisinpiakaan prosenttilaskuja. Saati sitten, että osaisivat korjata laskelmat, jos ovat ottaneet väärällä lähtöhinnalla ne alennukset.

Vierailija
59/59 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn säännöllisesti kaksi kertaa viikossa Jumbon Prismassa. Ei ole ollut valittamista kassoissa. Ymmärrän hyvin, että joukossa on ärsyttäviä asiakkaita. Me kuitenkin tuomme rahaa ja samalla maksamme heidän palkat. Asiakkaan ei kuulu palvella henkilökuntaa, vaan henkilökunta palvelee asiakkaita. Kyllä asiakkaan pitää sen verran kuitenkin olla kärryillä, että muistaa montako piirakkaa on pusseihin tunkenut. Itse maksan usein käteisellä. Lasken kotona paljonko on kolikoita ja merkitsen summan kauppalistaan. Silloin jää turha kolikoitten laskeminen pois kassalla.