Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt avautuvat ruokakaupan myyjät: "Nämä asiat ärsyttävät suomalaisasiakkaissa"

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin kassana vituttaisi kaikenlaiset urpot, jotka kaivaa kuvetta kuin etana maksutapahtumassa ja maksaa viisisenttisillä. Osa kansasta on pudonnut juuri banaanipuusta eikä tiedä, miten sujuva ostoksilla käynti hoidetaan. Itse olen lähes täydellinen asiakas: tervehdin aina kassaa ja kiittelen, varaan rahan tai kortin valmiiksi, erittelen samat tuotteet omiksi ryhmikseen ja pakkaan ripeästi. Iso osa rutiinin oppimisesta kuuluu jo edesmennelle isälleni, joka oli pikkukaupan kauppias. Ei se rakettitiedettä ole!!!!

Vierailija
22/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minä en lastaa kaikkia maitopurkkeja ja vastaavia kärryistä hihnalle, vaan yhden ja sen kohdalla sanon että niitä on yhteensä kuusi. En siksi että pitäisin kassahenkilöä tyhmänä tai sokeana, vaan etteivät ne kärryssä olevat jää huomaamatta, jolloin hän joutuisi tekemään ylimääräistä työtä ja kiroilemaan mielessään tyhmää asiakasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myös paistopistetuotteiden kanssa mokaillaan: paperipussi tungetaan täyteen karjalanpiirakoita, eikä kassalla enää muisteta, kuinka monta piirakkaan pussiin tuli pakattua"

Minulla on tässä ongelma, käyn miehen kanssa yhdessä kaupassa. Keräilemme molemmat tavaraa koriin. Mies saattaa pussittaa omia herkkujaan sillä välin kun minä haen jotain muuta. Itse en aina muista laskea montako laitan pussiin.

Kassa sitten kysyy montako tässä on ja jos se on oma niin arvelen jotain, jos muistan. Jos se on miehen pakkaama ei minulla ole aavistustakaan! Mies on yleensä jo pakkauspäässä pakkaamassa eikä kuule eikä näe mitään vaan keskittyy pakkaamiseen (kyllä). Siinä sitten kohtauttelen harteitani.

Anteeksi myyjät. Olen alkanut ottamaan tuotteita vaan vähän eli max 4 kpl että voitte laskea ne itse.

Ps. miksi en saa itse punnita näitä tuotteita?

No onpa harvinaisen pitkä kassa tai huonokuuloinen mies.

Vierailija
24/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisasiakkaissa? Onko tämä ihan korrektia, eikös tämä ole rasismia?

On. Tämä on positiivista rasismia, joka on mahdollista vain länsimaisia ihmisiä kohtaan.

Etenkin suomalaisia, joiden hiljaisena pitämiseksi on häpeä koettu kautta vuosisatojen vallan erinomaiseksi välineeksi. Suomalaisia kannattaa aika ajoin muistuttaa heidän kaikenkaikkisesta huonommuudestaan. Viinapää, käytöstavat, rodullinen huonommuus (joka myöhemmin on vaihtunut rasismiin), ulkonäkö, kielitaito, kyllä perusteita löytyy.

Vierailija
25/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää niissä muunmaalaisissa (tietty ryhmä) se, että eivät hyvin usein tajua jonottamisesta mitään. Miksi eivät kassat muuten ikinä puutu tähän, kun selvästi näkevät, että joku tunkee jonon kärkeen röyhkeästi? Eikö kuulu tehtäviin pitää järjestystä siinä jonossa?

Vierailija
26/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, eikö noin kassantädit oo avautunut jo aika monta kertaa...

Vierailija
27/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan joka kohdan, ei luoja.

T. Ex-kassaneiti

Vierailija
28/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 7. Jos kaupassa ei löydy muita myyjiä joilta kysyä, olen kysynyt kassalta tyyliin "Anteeksi, mutta voinko kysyä..." Kassan ei tarvitse lopettaa työntekoaan ainoastaan puhua muutama sana. Ja sekin on väärin. Jep jep.

Vierailija
29/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä outo oli tuo kutoskohdan muovipussijuttu. Että ei myyjä tajua, että haluat muovipussin heti pakkaamista varten jos olet laittanut sen hihnalla viimeiseksi.

No mun mielestä se nyt vaan kuuluu myyjän "yleissivistykseen", koulutukseen, mihin lie, että avaa ensin automaattisesti sen muovipussin ja laittaa sen ostosten eteen, että ostokset on helppo pakata niihin. Ei siihen mitään ajatustenlukua tarvita, normaali käytäntö, jos jokainen omaa maalaisjärkeään osaa käyttää. Eikö myyjillä sitä sitten ole ollenkaan?

Itse ainakin kassalla rupean heti ekaksi lastaamaan niitä ruokaostoksia hihnalle, että myyjä pääsee heti ottamaan niistä hintaa. Muovipussin kaivamiseen ja toisistaan irrottamiseen jää sitten aikaa sillä välin, kun myyjä ottaa muista tuotteista hintaa. En mä rupea sen muovipussin kanssa heti alussa taistelemaan, kun se on niin vaikeasti otettavissa kuitenkin siellä kassan alla, kun ne on aina ihan yhdessä köntässä siellä.

Siis sä laitat sen pussin sittenkin viimeseksi? Laita se siihen kärkeen muiden päälle heti, kun oot sen sieltä alta kaivanu. Ei viimeseks. Ei myyjällä mitään telepaattisiakykyjä ole siirtää sitä pussia käsiensä ulottuville.

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta tarkoitit varmaan telekineettisiä kykyjä? Telepatia on ajatustenlukua, telekinesia esineiden tai itsen siirtämistä ajatuksen voimalla.

:)

Vierailija
30/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan tilaamaan ne ruokatavarat, joita suinkin pystyy, saksalaisesta nettikaupasta. Tuovat kotiin, eivätkä koko ajan narise mulle kaikesta, mitä teen "väärin". Niille mä oon asiakas.

P.S. Hinnassakin voittaa hiukan.

Vierailija
31/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisasiakkaissa? Onko tämä ihan korrektia, eikös tämä ole rasismia?

Kuules talliaivo: tällä viitataan siihen, että nämä ovat SUOMESSA työskentelevien kommentteja asiasta. Ei se olisi yhtä mielenkiintoista jos olisi jenkkimyyjiä haastateltu.

Ja ulkomaalaiset asiakkaat käyttäytyvät eri tavalla. Heille voisi tehdä oman listan.

Esimerkiksi japanilaiset laittavat korin hihnalle ja ostavat sadalla eurolla muumikamaa, afrikkalaiset naiset eivät sano sanaakaan, venäläiset turistit ostavat paljon kalaa ja kaikkea kallista, amerikkalaiset kyselee paljon....

Vierailija
32/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää niissä muunmaalaisissa (tietty ryhmä) se, että eivät hyvin usein tajua jonottamisesta mitään. Miksi eivät kassat muuten ikinä puutu tähän, kun selvästi näkevät, että joku tunkee jonon kärkeen röyhkeästi? Eikö kuulu tehtäviin pitää järjestystä siinä jonossa?

Itänaapuri? Heikäläisistä minulla on huonoja kokemuksia. Etuilevat jatkuvasti. Kerrankin kassalla oli vanhempi rouva (rollaattorilla matkassa) joka oli juuri ottanut koristaan ekan ostoksensa laitettavaksi hihnalle, kun vähän maksullisen näköinen nainen tunki hänen eteensä laittoi ostoksiaan hihnalle ja sanoi jotain venäjäksi. Kassaneiti huomasi tämän ja sanoi tiukasti jotain ilmeisen moittivaa venäjäksi. Nainen sopersi vielä jotain ja perääntyi häpeissään. Yritti viereisellä kassalla samaa. Sama lopputulos. Tässä vaiheessa olin jo itse pakkaamassa ostoksiani, joten en tiedä mitä sitten tapahtui.

Vierailija
33/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI että miten kassa VOISI TAJUTA, että asiakas on ostanut muovipussin pakatakseen siihen tavarat? Sitä ei myöskään voi päätellä siitä, että asiakas seisoo siellä hihnan päässä odottelemassa sitä muovikassia?

Joo, ei sen kassan tarvitse sen ihmeemmin alkaa kurkotella niitä muovipusseja, jos ne todella on laitettu viimeiseksi hihnalle, mutta useamman kerran olen hieman huvittuneena seurannut, kuinka kassa kaivamalla kaivaa tavaraa sen ostosten päälle laitetun muovipussin alta, ja asiakas seisoo ja odottaa, että pääsisi pakkaamaan.

Niiiiiiiiiiiiiin moni laittaa sen pussin vikana tai eivät ainakaan ekana. En minä pentele siihen yletä, ihan asiakkaan moka, minua syyttävät kun saavat sitä odotella.

Jos haluat alkaa pakata heti (moni ei edes halua, en osaa lukea ajatuksia) LAITA se pussi ekana.

Parhaita on nää, jotka lappaa kamaa den pussin PÄÄLLE. Luoja.

Vierailija
34/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla opiskelujen ohella jo kolmatta vuotta työskentelevänä sanoisin, että 99 prosenttia asiakkaista on aivan asiallisia näin kassan kannalta. 

Jotkut toki aiheuttavat viivettä toisten asiakkaiden näkökulmasta. Tupakkaa ruvetaan ihmettelemään automaatista vasta muiden ostoksien jälkeen, muovikassi on unohtunut jne. Sellaista se vain on, miksi siitä hermostuisin. Ymmärrän, että takana olevat kiireiset immeiset saattavat hermostua. Olisi kuitenkin törkeätä minun puuttua kenenkään asiointiin hoputtamalla. 

Minä olen palvelemassa asiakkaita, en arvostelemassa heitä. 

Vierailija
35/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina nää jaksaa valittaa ärsyttävistä asiakkaista. Itsepähän on työnsä valinnut :D

Ahaa? Olisin mäki halunnut ottaa loparit ja haistattaa kakat Keskolle, mutta ei niitä muita töitä niin vaan ole. Varsinkaan nuorelle, jonka ainoa työkokemus on justiinsa sitä kaupassq oloa.

Vierailija
36/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla opiskelujen ohella jo kolmatta vuotta työskentelevänä sanoisin, että 99 prosenttia asiakkaista on aivan asiallisia näin kassan kannalta. 

Jotkut toki aiheuttavat viivettä toisten asiakkaiden näkökulmasta. Tupakkaa ruvetaan ihmettelemään automaatista vasta muiden ostoksien jälkeen, muovikassi on unohtunut jne. Sellaista se vain on, miksi siitä hermostuisin. Ymmärrän, että takana olevat kiireiset immeiset saattavat hermostua. Olisi kuitenkin törkeätä minun puuttua kenenkään asiointiin hoputtamalla. 

Minä olen palvelemassa asiakkaita, en arvostelemassa heitä. 

Täysin sama täällä, 3-4 vuotta opintojen ohessa olin kassalla. Olen samaa mieltä artikkelin juttujen kanssa, mutta en minä ketään ole hoputtanut tai arvostellut.

Nuo ovat todella yleisiä, että niihin tottuu. Ei se ärsyyntyminen minusta näy, vaikka huomaan listan asiat.

Vierailija
37/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin sen, että varsinkin hieman isommissa kaupoissa ihmisillä on joku suuri into laittaa hihnalle ensin ne helposti rikkoutuvat ja VIKANA 2 kg perunapussi :D Aivan tajuttoman yleistä.

Ymmärrän, että eivät kaikki jaksa huomioida varsinkin jos on paljon kamaa, mutta säästyisi niiiiiiin paljon aikaa. Käy raskaaksi hartioille nostella ne miljoonat limsat ynnä muut sieltä sipsien yli menemään sinne eka. Jos pysäytän hihnan, alkaa toljottelu. Työnnän ne aina siihen sivuun, mutta sekin ärsyttää monia kun ei siihen ylety sieltä kassan päästä kun pakkaa. -.-' Hidasta hidasta.

Ja jos ostat 2-5 kurkkua PUNNI NE YHDESSÄ, älä kaikkia erikseen. Jos myyjä kysyy, että onko kaikki punnittu, sano joo.

Vierailija
38/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin sen, että varsinkin hieman isommissa kaupoissa ihmisillä on joku suuri into laittaa hihnalle ensin ne helposti rikkoutuvat ja VIKANA 2 kg perunapussi :D Aivan tajuttoman yleistä.

Ymmärrän, että eivät kaikki jaksa huomioida varsinkin jos on paljon kamaa, mutta säästyisi niiiiiiin paljon aikaa. Käy raskaaksi hartioille nostella ne miljoonat limsat ynnä muut sieltä sipsien yli menemään sinne eka. Jos pysäytän hihnan, alkaa toljottelu. Työnnän ne aina siihen sivuun, mutta sekin ärsyttää monia kun ei siihen ylety sieltä kassan päästä kun pakkaa. -.-' Hidasta hidasta.

Ja jos ostat 2-5 kurkkua PUNNI NE YHDESSÄ, älä kaikkia erikseen. Jos myyjä kysyy, että onko kaikki punnittu, sano joo.

Punni? Tarkoititko punnitse?

Vierailija
39/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myös paistopistetuotteiden kanssa mokaillaan: paperipussi tungetaan täyteen karjalanpiirakoita, eikä kassalla enää muisteta, kuinka monta piirakkaan pussiin tuli pakattua"

Minulla on tässä ongelma, käyn miehen kanssa yhdessä kaupassa. Keräilemme molemmat tavaraa koriin. Mies saattaa pussittaa omia herkkujaan sillä välin kun minä haen jotain muuta. Itse en aina muista laskea montako laitan pussiin.

Kassa sitten kysyy montako tässä on ja jos se on oma niin arvelen jotain, jos muistan. Jos se on miehen pakkaama ei minulla ole aavistustakaan! Mies on yleensä jo pakkauspäässä pakkaamassa eikä kuule eikä näe mitään vaan keskittyy pakkaamiseen (kyllä). Siinä sitten kohtauttelen harteitani.

Anteeksi myyjät. Olen alkanut ottamaan tuotteita vaan vähän eli max 4 kpl että voitte laskea ne itse.

Ps. miksi en saa itse punnita näitä tuotteita?

No onpa harvinaisen pitkä kassa tai huonokuuloinen mies.

Ei se välttämättä huonosta kuulosta oo kii, vaan taustahälinästä. Jos o monta kassaa vierekkäin ja joka jonossa joku pölöttää.

Kyllä mäkin monesti jos mies on maksamassa ja mä pakkaan tavaroita hihnan päässä, kysyn jälkeenpäin, että paljonko nää ostokset maksoi. Taustahälinän takia ei kassan puheesta kuule kuin osan, eli vaikka vaan "viisi", vaikka hinta olisi "25" tai "45".

Vierailija
40/59 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punni? Tarkoititko punnitse?

Joo! Usein käytetty lyhenne, aattelin et kaikki tajuu ilman et pitää kysyä.