Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täälläkin palstailevista teki tappiollisia sijoituksia juuri ennen IT-kuplan puhkeamista?

Vierailija
30.04.2007 |

Ja nyt tehdään samat virheet asuntokuplassa, ja vakuutellaan edelleen suureen ääneen kuinka taloutta ei voi ennustaa ja että ei ne hinnat mihinkään ole laskemassa. Harmi vain että suurilla massoilla on asuntokuplassa paljon isommat panokset kuin taannoisessa IT-kuplassa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata tulkita signaaleja.

Vierailija
2/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin samat osakkeet, ainakin suurin osa. Nyt, yli kymmenen vuotta myöhemmin, ollaan nollilla.



Näin ne markkinat vain toimivat. Nuori ja tyhmä kun oli, niin ei ymmärtänyt, että historia toistaa itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta kysynnän ja tarjonnan laki. Hinnat ovat tosi korkeat, mutta ei isoissa kaupungeissa kai kuitenkaan mitään hintakuplaa ole. Vai odotatteko te IHAN OIKEASTI että hinnat romahtavat puoleen. LOL.

Vierailija
4/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole ymmärtänyt tuota lakia? Kun tulee ylitarjontaa kysyntään nähden, hinnat laskevat. Ja sitähän tulee kun ihmiset joutuvat myymään lainanhoito-ongelmissa asuntonsa.

Vierailija
5/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vauhkoilu on ihan turhaa.

-4-

Vierailija
6/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, no mitä se on jos hinnat laskee vuodessa 20-30%??? Kyllä siinä useampikin kupla jo puhkeaa tuossa vaiheessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten vaikka laskisivat? Kysehän on siitä, että mikäli lainanmaksukyky pysyy kohtalaisena niin hinnan laskulla ei ole juuri mitään merkitystä. Minä en usko, että korot nousevat lähelle kymmentä prosenttia ja kansa syöksyy maksuvaikeusiensa kanssa myymään asuntojaan. Jos asunnon pitää ja siinä aikoo asua, niin eihän sillä oikeasti ole merkitystä mikä sen markkinahinta on. Harmittaahan se toki, mutta ei sillä oikeasti ole merkitystä.

Vierailija:


Ai, no mitä se on jos hinnat laskee vuodessa 20-30%??? Kyllä siinä useampikin kupla jo puhkeaa tuossa vaiheessa..

Vierailija
8/8 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman talouden perusteella ei ennusteta kansantalouden liikkeitä. On hienoa jos Sinun ei tarvitse realisoida asuntoasi huonossa tilanteessa, mutta monella muulla asiat eivät ole noin hyvin. Kun koronnousu vie perheen tuloista yhä suuremman osan, muuhun kulutukseen jää vähemmän, ja se saa aikaan taantumusta koska kokonaiskulutus laskee. Seuraa työttömyyttä ja lisää asuntoja myyntiin.



Pointti on että kannattaa ola realistinen eikä ottaa ylisuuria riskejä. Realistisella pohjalla olevat asuntokaupat on tietysti ok, jos ne tehdään pitkällä tähtäimellä eikä sillä ajatuksella että myydään asunto muutaman vuoden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän