Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on sitten lähes 300 000 e asuntolainaa

Vierailija
30.04.2007 |

pelkkää lainapaperiden allekirjoitusta vailla. Vähän huimaa, mutta mitään ei saa, jollei uskalla. :)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon lyhennys?

Vierailija
2/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2300 / kk (lyhennys + korko)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa käteisellä asunnon hinnasta? Älä vain sano että maksoitte lainalla koko roskan.. Lue tuo asuntokuplaketju ja mieti vielä kerran.

Vierailija
4/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön jätetään pahan päivän varalle 10 000.

Vierailija
5/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään panostaa asumiseen. Nykymenoilla vajaa tonni kuussa + bonukset (jos niitä tulee) jäävät tuolla uudellakin lainanlyhennyksellä säästöön, ylimääräiseen lainanlyhennykseen tai yllättäviin menoihin. Ap

Vierailija
6/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntonne arvo nousi kättelyssä 1,5 % eli 4500 euroa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella kalliilta.

Vierailija
8/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rehellisesti sanottuna: Hinnan nousut ja laskut vaikuttavat jo tähän meidän nykyiseenkin asuntoomme. Aito uusi riskimme asuntojen hinnoista on vain välirahan verran.



Jos korot nousevat, korotamme kuukausierää tai laina-aikaa. Jos tapahtuu jotain ennakoimatonta, johon vararahastomme ei riitä tai jota vakuutus ei tarpeeksi korvaa (piiitkä työttömyys, hankala työkyvyttömyys tms) ja hinnat laskevat kymmeniä prosentteja, voimme pahimmassa tapauksessa joutua myymään asunnon esim. 100 000 e tappiolla ja menettää alkupääomamme tai osan siitä. Mutta sellaista elämä on.



En usko, kovin moni muukaan ison asuntolainan ottaja jättäisi miettimättä, mitä riskejä lainaan sisältyy. Silti isojen lainojen ottajia pidetään usein täysin vastuuttomina kummajaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo ei ole mikään erityisen ökytalo, eikä tuolla summalla sellaista täällä saakaan. Ihan tavallinen pk-seutulainen alueella, jolla haluamme asua.

Vierailija
10/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hinnat lähtevät laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto ja netto,...





kiinnostaa vaan verrata, itsekin pk-seudulta, ja tiedän että täällä maksaa!



Meillä vain n. 230 000 eur jäljellä lainaa, mutta itse olen kotihoidontuella ja jäin myös yllättäen työttömäksi sen aikana.

Miehen brutto 4000 eur, netto n. 2500.

3 lasta.

(Kun otimme lainan, olin itsekin vielä töissä ja netto n. 1750 + auto.)

Vierailija
12/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kauhistuttaa isot velat kun niistä joutuu maksamaan hirveitä korkoja, vaikka niistä miten osan saisi verotuksessa takaisin. Jos asunto maksaa vaikka 300 000 ja lainaa sen rahan esim 4,5% korolla niin johan siinä maksaa kymmeniä tuhansia pankille. Kai nekin rahat voisi fiksummin käyttää johonkin muuhun asuessaan vähän halvemmassa kämpässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumisesta kuin muutkin asumiskulut.

Vierailija
14/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siitä lisäarvoa niin paljon että kannattaisi. Itse säästäisin mieluummin esim. vaikkapa satasen korkokuluissa kuukaudessa ja kävisin kerran vuodessa sillä rahalla etelässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulojen ja lainan suhde on aivan järjetön.

Vierailija
16/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Saako siitä lisäarvoa niin paljon että kannattaisi. Itse säästäisin mieluummin esim. vaikkapa satasen korkokuluissa kuukaudessa ja kävisin kerran vuodessa sillä rahalla etelässä.

meidän perheessämme pitäisi säästää kuluja varmaan 200/kk että sillä etelään päästäisiin (iso perhe).

Toisethan kokevat, että elämänlaatua on se, että on vähemmän kuukausimenoja, mutta sitten kerralla käytettävissä enemmän rahaa tiettyyn kohteeseen.

Toiset taas, että elämänlaatu paranee esim. asumisratkaisulla, vaikka vuosittain ei sitten olisikaan sitä " ylimääräistä" rahaa - vaikka matkustamiseen.

Meillä mies matkustaa töiden puolesta aika paljon, eikä hän halua lomillaan enää lähteä minnekään.

Vierailija
17/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


ja tulojen ja lainan suhde on aivan järjetön.

Vierailija
18/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kuulostaa entistä järjettömämmältä.

Vierailija
19/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä enemmän lainaa ja pienemmät tulot. Eikä ole tarkoituskaan maksaa lainaa takaisin loppuun asti. Nyt vaan on hetki elämässä, jolloin tarvitaan tilaa. Muutaman vuoden päästä nuo meidän murrosikäiset muuttavat pois ja sitten pannaan talo myyntiin. Toivottavasti siitä sitten saa sen verran, että voidaan muuttaa asuntoon, joka paremmin vastaa tulotasoamme.

Vierailija
20/37 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puolustelee rahan sijoittamista asuntolainaan + sen kustannuksiin esim 1200 euron matkan sijaan.



Meillä on kahden aikuisen ja kolmen lapsen perhe - mieluummin ostamme talon omalla tontilla ja maksamme siitä, kuin asumme esim. asossa/vuokralla ja käymme kerran vuodessa etelässä.



Itse asiassa ero tuon ason/vuokran ja oman talon välillä on laskettavissa ihan sadoissa euroissa, mutta näin pääsemme asumaan sellaisessa paikassa, missä haluamme, omalla tontilla, voimme laittaa vaikka perunamaan ja kasvihuoneen jos haluamme.



Ja tämä on sitä elämänlaatua, mitä kaipaamme vs aso/vuokratalo, jossa nyt ei kuitenkaan ihan mitä tahansa voi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä