Asun lasten kanssa itä-helsingissä
Mellumäessä tarkemmin. Ei olla maahanmuuttajia tai vammaisia. Ihan normaali lapsiperheiden itä-helsingistä. Lapset 8v ja 5v eivät pelkää, kun juoppo, narkki tai muu sellainen ihminen tulee vastaan, heille se on jokapäiväistä elämää. Esikoisen luokka on aika villi, varmaan 60% maahanmuuttajia, mutta tyttö saa hyviä numeroita käy siis Mellunmäen ala-atetta. Haluutteko kysyä jotain lapsiperheen äidiltä, joka elää onnellista elämää perheensä kanssa itä-helsingissä?
Kommentit (58)
Minäkin asun, Tammarissa ja tykkään.
Ei mitään kysyttävää, koska itse asun myös Itä-Helsingissä. Vanhin lapseni on jo muuttanut pois kotoa ja opiskelee yliopistossa. Kaksi nuorempaa käyvät lähikouluja ja pärjäävät hienosti. Kaveripiiri on monikulttuurista, ja me ollaan siihen ihan kasvettu.
Voi vittu. WAU? Asuin itsekin itä-helsingissä eikä olisi kyllä tullut mieleenikään aloittaa näin noloa ketjua:D:D:DD
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:26"]Voi vittu. WAU? Asuin itsekin itä-helsingissä eikä olisi kyllä tullut mieleenikään aloittaa näin noloa ketjua:D:D:DD
[/quote]Ei tämä mielestäni ole nolo, kun olen lukenut täällä niin paljon keskusteluja, missä sanotaan ettei lasten kanssa voi asua itä-helsingissä, joten päätin aloittaa tällaisen keskustelun... Aloittaja
Onko Arhista näkyny? Onko pöhinää?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:30"]Onko Arhista näkyny? Onko pöhinää?
[/quote]Ei ja ei. Aloittaja
Itä-Helsinki on palstalla mollattu moneen otteeseen. Useimmiten pelkkien ennakkoluulojen perusteella, suurin osa mollaajista ei ole todennäköisesti edes koskaan siellä käynyt. Itä-Helsingissä asuvat puolestaan TIETÄVÄT, että ei se oikeasti ole sen kummempi paikka kuin moni muukaan.
Helsingin kaupunki tosin on tehnyt saman virheen kuin melkein kaikki muutkin; mamut on asutettu samalle alueelle, usein samoihin taloihin It'ä-Helsingissä. Tämä ei edistä heidän integroitumistaan suomalaiseen yhteiskuntaan vähääkään, pikemminkin päinvastoin.
Espoossa tähän on jo havahduttu. Espoon keskus oli vielä vähän aikaan sitten slummiutuva alue, jossa oli vahva maahanmuuttajakeskittymä. Pikkuhiljaa heitä on asutettu ympäri Espoota ja näin on saatu Espoon keskuksen tilanne paranemaan.
Minusta Iä-Helsinki on ok paikka. Siellä on väljää, paljon luontoa ja kaunista. Voisin ihan hyvin muuttaa sinne.
Sinäkö otat sitten siitä vastuun kun lapsi alkaa käyttää kovia huumeita ja ajautuu rikollisporukoihin, joissa ryöstää mummoja ja viattomia lapsia? Osaa sulla olla otsaa.
Mä varmaan tykkäisin siellä asua kanssa!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:33"]Sinäkö otat sitten siitä vastuun kun lapsi alkaa käyttää kovia huumeita ja ajautuu rikollisporukoihin, joissa ryöstää mummoja ja viattomia lapsia? Osaa sulla olla otsaa.
[/quote]
Yleensä aikuinen juu ottaa vastuun silloin? Meillä täällä Hämeenlinnassa myös muuten on rikollisia ja nistejä, vaikka tätä kaupunkia usein suositellaan lapsiperheille...
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:33"]
Sinäkö otat sitten siitä vastuun kun lapsi alkaa käyttää kovia huumeita ja ajautuu rikollisporukoihin, joissa ryöstää mummoja ja viattomia lapsia? Osaa sulla olla otsaa.
[/quote]
Sulta taas tuntuu puuttuvan älliä....
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:09"]
Mellumäessä tarkemmin. Ei olla maahanmuuttajia tai vammaisia. Ihan normaali lapsiperheiden itä-helsingistä. Lapset 8v ja 5v eivät pelkää, kun juoppo, narkki tai muu sellainen ihminen tulee vastaan, heille se on jokapäiväistä elämää. Esikoisen luokka on aika villi, varmaan 60% maahanmuuttajia, mutta tyttö saa hyviä numeroita käy siis Mellunmäen ala-atetta. Haluutteko kysyä jotain lapsiperheen äidiltä, joka elää onnellista elämää perheensä kanssa itä-helsingissä?
[/quote] Miten tää ei olla mamuja tai vammaisia liittyi tähän aloitukseen?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:26"]Voi vittu. WAU? Asuin itsekin itä-helsingissä eikä olisi kyllä tullut mieleenikään aloittaa näin noloa ketjua:D:D:DD
[/quote]Ei tämä mielestäni ole nolo, kun olen lukenut täällä niin paljon keskusteluja, missä sanotaan ettei lasten kanssa voi asua itä-helsingissä, joten päätin aloittaa tällaisen keskustelun... Aloittaja
[/quote]
Voi huoh.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:02"]Mitä ap tarkoittaa vammaisilla?
Vielä yhdistettynä: "mamut ja vammaiset"
[/quote]Piti laittaa mamut, vammaiset ja juopot. Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:02"]Mitä ap tarkoittaa vammaisilla?
Vielä yhdistettynä: "mamut ja vammaiset"
[/quote]Piti laittaa mamut, vammaiset ja juopot. Aloittaja
[/quote]Sitä että joku kuitenkin olisi kysynyt, että olenko joku noista. Aloittaja
Minäkin asun itä-helsingissä