Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun lasten kanssa itä-helsingissä

Vierailija
09.08.2015 |

Mellumäessä tarkemmin. Ei olla maahanmuuttajia tai vammaisia. Ihan normaali lapsiperheiden itä-helsingistä. Lapset 8v ja 5v eivät pelkää, kun juoppo, narkki tai muu sellainen ihminen tulee vastaan, heille se on jokapäiväistä elämää. Esikoisen luokka on aika villi, varmaan 60% maahanmuuttajia, mutta tyttö saa hyviä numeroita käy siis Mellunmäen ala-atetta. Haluutteko kysyä jotain lapsiperheen äidiltä, joka elää onnellista elämää perheensä kanssa itä-helsingissä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Espoossa ns huonolla alueella betonilähiössä jossa asuu paljon mamuja. Täällä on kuitenkin suht rauhallista ja baareja ei ole lähimaillakaan. Olen löytänyt rauhallisen vuokrakerrostalon. Espoon bussit myös yleensä hyvin rauhallista työssäkäyvää väkeä täynnä, juoppoja ei juuri koskaan. Ja niin käyn kerran pari vuodessa Itä-Helsingissä ja on tosi paljon rauhattomampaa kuin Espoossa ja ahdistavaa matkustaa metrolla outojen hiippareiden, narkkien ja muiden keskellä.

Vierailija
42/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:25"]Itähelsinkiläiset sanovat, että itä-Helsinki on ihan ok eikä siellä ole mitään vikaa. Tämä johtuu siitä, etteivät he tiedä paremmasta. Pohjoiskorealaiset ovat sitä mieltä, että Pohjois-Korea on ihan ok ei siellä ole mitään vikaa, koska eivät tiedä millaista elämä oikeasti hyvässä valtiossa on. [/quote]Jaa että en tiedä paremmasta vai? Usko tai älä, mutta olen asunut Katajanokalla, keskustassa ja siellä oli todella töykeitä ihmisiä joita täällä ei ole. Aloittaja

[/quote]Siellä on myös mamujoukko joka levittänyt kauhua alueella ja jonka rauhoittamiseksi on perustettu erityisryhmä.

 

Sattumalta Kontulassa myös Suomen ennätysmäärä maksuhäiriöitä. Todella upee kombo
[/quote]Niin, mutta siellä Katajannokalla oli töykeä naapuri, jos menin 7 aikaan illasta lasten kanssa ulos niin uhkasi tehdä lastensuojelu limoituksen, sama juttu jos kuului jotain ääntä 22.00 jälkeen. Tappelevia naapureita täältä Mellunmäestä kyllä löytyy, pari kertaa olen joutunut soittamaan naapurin perheen äidille ambulanssin, kun mies on hakannut. Mutta täälä olen silti onnellisempi, kuin Katajanokalla auessani. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:30"]Itse asun Espoossa ns huonolla alueella betonilähiössä jossa asuu paljon mamuja. Täällä on kuitenkin suht rauhallista ja baareja ei ole lähimaillakaan. Olen löytänyt rauhallisen vuokrakerrostalon. Espoon bussit myös yleensä hyvin rauhallista työssäkäyvää väkeä täynnä, juoppoja ei juuri koskaan. Ja niin käyn kerran pari vuodessa Itä-Helsingissä ja on tosi paljon rauhattomampaa kuin Espoossa ja ahdistavaa matkustaa metrolla outojen hiippareiden, narkkien ja muiden keskellä.
[/quote]
Asuin Kirstinmäessä aikaisemmin ja nyt Idässä. Kokemukseni mukaan Espoossa oli PALJON räkäisempää, likaisempaa ja rauhattomampaa kuin täällä. Junissa on paljon enemmän häiriöitä ja asemat kauheita loukkoja verrattuna metroon. Jos olin pe tai la iltavuorossa niin kuljin silloin mieluiten taksilla kotiin kuin junalla Espoon keskukseen ( Kirstinmäkeen)....

Vierailija
44/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wautsi, mäkin asun idässä ja mikäs täällä ollessa! Lapseton olen tosin, kaipaatko lastenvahtia?

Vierailija
45/58 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herrannen aika!!!

Vierailija
46/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:33"]Sinäkö otat sitten siitä vastuun kun lapsi alkaa käyttää kovia huumeita ja ajautuu rikollisporukoihin, joissa ryöstää mummoja ja viattomia lapsia? Osaa sulla olla otsaa.
[/quote]Katsotaan sitten kun ovat teini-iässä. Ja kyllä. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:49"]Uskaltais muuttaa? 7vn äiti (14)
[/quote]Kyllä minun mieltä, jos ei pelkää juoppoja tai narkkeja nii on kyllä hyvä paikka asua. Aloittaja

Vierailija
48/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:09"]

Mellumäessä tarkemmin. Ei olla maahanmuuttajia tai vammaisia. Ihan normaali lapsiperheiden itä-helsingistä. Lapset 8v ja 5v eivät pelkää, kun juoppo, narkki tai muu sellainen ihminen tulee vastaan, heille se on jokapäiväistä elämää. Esikoisen luokka on aika villi, varmaan 60% maahanmuuttajia, mutta tyttö saa hyviä numeroita käy siis Mellunmäen ala-atetta. Haluutteko kysyä jotain lapsiperheen äidiltä, joka elää onnellista elämää perheensä kanssa itä-helsingissä?

[/quote] Miten tää ei olla mamuja tai vammaisia liittyi tähän aloitukseen?
[/quote]koska joku oisi kuitenkin kysynt heti, että olenko maahanmuuttajia tai vammainen. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:25"]Itähelsinkiläiset sanovat, että itä-Helsinki on ihan ok eikä siellä ole mitään vikaa. Tämä johtuu siitä, etteivät he tiedä paremmasta. Pohjoiskorealaiset ovat sitä mieltä, että Pohjois-Korea on ihan ok ei siellä ole mitään vikaa, koska eivät tiedä millaista elämä oikeasti hyvässä valtiossa on.
[/quote]Jaa että en tiedä paremmasta vai? Usko tai älä, mutta olen asunut Katajanokalla, keskustassa ja siellä oli todella töykeitä ihmisiä joita täällä ei ole. Aloittaja

Vierailija
50/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:43"]Mikset tahdo lapsillesi parempaa ja turvallisempaa lapsuutta? T. Huonossa lähiössä lapsuutensa viettänyt
[/quote]Ei tällä mieltäni ole turvatonta eikä lapset täällä pelkää tai mitään sellaista. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:43"]Mikset tahdo lapsillesi parempaa ja turvallisempaa lapsuutta? T. Huonossa lähiössä lapsuutensa viettänyt
[/quote]ei täälä ole turvatonta. Aloittaja

Vierailija
52/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asuimme lapsen kanssa ensimmäiset 13 vuotta Itä-Helsingissä. Mutta sen verran minulla oli järkeä päässä, että laitoin lapsen hakemaan kouluihin, joihin valitaan soveltuvuuskokeella. Onneksi lapsi pärjäsi eikä joutunut olemaan lähikoulussa kahta vuotta pidempään. En vaan suostu uskomaan, että lähikoulussa opetus olisi yhtä hyvää ja oppilasaines yhtä laadukasta ja motivoitunutt kuin noissa kouluissa, joihin lapset pääsee pääsykokeiden kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmeellistä? Niin asun minäkin, hyvällä alueella omakotitalossa ihan tavallista hyväosaisen ihmisen elämää. :D Mitä muutakaan? Ainoastaan joku landepaukku voi kuvitella jonkun ihme "idän jutun", ties mistä sekin harhakuva on joskus syntynyt. :D

Naurattaa kun katselee ulos ja sitten joku möhömaha mussuttaa, ettei itä-Helsinkiin muuta, hyvä kun on jalallansakaan astunut asemia kauemmaksi (tuntuu että nimenomaan aseman seutujen vuoksi moni alue on muka kauhea) :D

Vierailija
54/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:25"]

Itähelsinkiläiset sanovat, että itä-Helsinki on ihan ok eikä siellä ole mitään vikaa. Tämä johtuu siitä, etteivät he tiedä paremmasta. Pohjoiskorealaiset ovat sitä mieltä, että Pohjois-Korea on ihan ok ei siellä ole mitään vikaa, koska eivät tiedä millaista elämä oikeasti hyvässä valtiossa on.

[/quote]

 

No tota, asun itä-helsingissä erittäin tavallisella lapsiperhealueella jossa rivitaloja, kerrostaloja ja omakotitaloja sikin sokin. Olen myös asunut todella monessa muussa paikassa ympäri Helsinkiä ja voin rehellisesti sanoa, että täällä on kaikkein paras asua, lapsille rauhaa ja turvaa, on puistoa, ihania ihmisiä ja aivan loistoalue ostaa talo. :) Olen asunut muun muassa Töölössä, Kampissa, Etelä-Haagassa ja Käpylässä. Siinä vain esimerkkejä. Töölö oli kaikkein pahin, ei hyväksi lapsille enkä oman lapsuuden jälkeen enää muuttaisi.

 

Kuvitteleeko joku IHAN OIKEASTI siis ei vitsillä, että itä-Helsinki on paikka koko laajana alueena jota tulee välttää? Siis IHAN oikeasti?! :D Voisko toi harhainen mieli lisääntyä niin hinnat voisi laskea, voisi sitten poimia halvalla huipupaikat hehe. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:07"]Mekin asuimme lapsen kanssa ensimmäiset 13 vuotta Itä-Helsingissä. Mutta sen verran minulla oli järkeä päässä, että laitoin lapsen hakemaan kouluihin, joihin valitaan soveltuvuuskokeella. Onneksi lapsi pärjäsi eikä joutunut olemaan lähikoulussa kahta vuotta pidempään. En vaan suostu uskomaan, että lähikoulussa opetus olisi yhtä hyvää ja oppilasaines yhtä laadukasta ja motivoitunutt kuin noissa kouluissa, joihin lapset pääsee pääsykokeiden kautta.
[/quote]Tyttöni saa hyviä numeroita, on siis 8 oli huonoin numero jota hän sai viime todistukseen koulussa paras oli täysi 10. Mielestäni noilla lukemilla pääsee opiskelemaan...

Vierailija
56/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:11"]No mitä ihmeellistä? Niin asun minäkin, hyvällä alueella omakotitalossa ihan tavallista hyväosaisen ihmisen elämää. :D Mitä muutakaan? Ainoastaan joku landepaukku voi kuvitella jonkun ihme "idän jutun", ties mistä sekin harhakuva on joskus syntynyt. :D

Naurattaa kun katselee ulos ja sitten joku möhömaha mussuttaa, ettei itä-Helsinkiin muuta, hyvä kun on jalallansakaan astunut asemia kauemmaksi (tuntuu että nimenomaan aseman seutujen vuoksi moni alue on muka kauhea) :D
[/quote]Samaa mieltä
T. Av-mamma itä-helsingistä

Vierailija
57/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa vammaisilla?

Vielä yhdistettynä: "mamut ja vammaiset"

Vierailija
58/58 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:07"]Mekin asuimme lapsen kanssa ensimmäiset 13 vuotta Itä-Helsingissä. Mutta sen verran minulla oli järkeä päässä, että laitoin lapsen hakemaan kouluihin, joihin valitaan soveltuvuuskokeella. Onneksi lapsi pärjäsi eikä joutunut olemaan lähikoulussa kahta vuotta pidempään. En vaan suostu uskomaan, että lähikoulussa opetus olisi yhtä hyvää ja oppilasaines yhtä laadukasta ja motivoitunutt kuin noissa kouluissa, joihin lapset pääsee pääsykokeiden kautta.
[/quote]

Hyvä pointti. Itse asuin lapsuuteni Kontulassa mutta yläasteelle hain toiselle alueelle kouluun soveltuvuuskokeen kautta. En missään nimessä halunnut esim. Hylliin. Ja nyt aikuisena olen erittäin tyytyväinen päätökseeni. Ne luokkakaverit jotka pysyivät Kontulan kouluissa ovat jääneet elämänkoululaisen tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi