D-vitamiini ehkäisee herpeksen puhkeamisen?
Tähän tulokseen olen minä tullut.
Mulla 7v. tyttö jolle tuli huuliherpes jo vuosia sitten ja aina siis ihan aina kun tyttö tuli kipeeksi niin puhkesi paha herpes ja välillä tuli ihan muutenkin..no on nyt kuitenkin syönyt yli vuoden säännöllisesti vähintään 20mikrogrammaa d vitamiinia päivässä eikä herpes ole puhjennut kertaakaan vuoden aikana.Mielipiteitä?
Kommentit (7)
No niin eli heti löyty 4 ihmelääkettä herpekseen.
No jos maitohappobakteerit ja d-vitaminit auttaa siihen ettei ole niin usein sairaaksi niin silloin ei tule sitä herpestäkään.
Pöpöt ja ressi laukaisee ainakin minulla herpeksen ja joskus jopa kuukautiset :(
Tosin mun lapsen flunssat väheni puoleen, kun alkoi syödä maitohappobakteeria.
huuliherpes iskee, jos unohtaa d-vitskut liian
pitkäksi aikaa.
Ja jos flunssan päälle kuitenkin tulee, niin menee aika helposti ohi.
koska tytölle tuli herpes kolmevuotiaana ja puhkesi n. 5 kertaa vuodessa..
Kertaakaan ei ole ollut huuliherpes riesana sen jälkeen kun aloin ottaman kalanmaksuöljyä säännöllisesti (nyt noin 8 kk). Suosittelen..