Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lihottaako Abilify lääke?

Vierailija
10.06.2012 |

Onko teillä kokemuksia tuosta lääkkeestä? Minulla vaihdettiin olantsepiini tähän, koska se lihotti. Mutta lihottaako Abilify??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritettiin vaihtaa abilfyhyn juuri tuon takia että sen ei pitäisi lihottaa... mulla kys. lääke ei sopinut muista syistä.

Vierailija
2/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain se voi ehkä lihottaa jotain jopa laihduttaa. Lue pakkausseloste.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta olen tekemisissä useiden ihmisten kanssa joilla Abilify käytössä eikä heillä painonnousuongelmia ole, jotkut ovat saaneet painoa putoamaan jopa kymmeniä kiloja sen käytön aikana. Toivotaan että saat avun tästä lääkkeestä!

Vierailija
4/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomisesta tai muusta.

Vierailija
5/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olevassa lapussa mainitaan painon noususta ja laskusta. Oletan sen tarkoittavan lihomista ja laihtumista. ;)

Vierailija
6/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotettavissa ja mitä muita sivuvaikutuksia lääkkellä on?

Joo, google sivuvaikutukset kertoo kyllä, mutta saa vastata jos on omakohtaista kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se turvottu kasvoja ihan hirveesti. Luulin sitä lihomiseksi mutta kasvot sulivat normaalin näköisiksi pari kk lopettamisen jälkeen. Söin sitä kaksisuuntaiseen eikä minulla koskaan ole ollut harhoja, mutta abilifysta tuli yöllisiä harhoja eli hämärässä aloin näkemään hahmoja. VAikutti ehkä jotenkin hämäränäköön tms. Siksi lääke lopetettiin minulla. Lääke myös väsytti jumalattoman paljon. Nukuin busseissa, festareilla kesken keikkojen, nukahdin myös kerran nosturissa rock-konsertissa seinää vasten istuessani (selvinpäin).. Nukuin kevyesti vuorokaudessa 17h eikä tehnyt edes tiukkaa.. ei siis sopinut minulle alkuunkaan.

Vierailija
8/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittavaikutukset



Lääke saattaa aiheuttaa päänsärkyä, unihäiriöitä ja pahoinvointia. Joillakin potilailla voi ilmetä väsymystä, huimausta, vapinaa, rauhattomuutta, näön hämärtymistä tai lisääntynyttä syljeneritystä. Etenkin ensimmäisten hoitopäivien aikana saattaa esiintyä hallitsemattomia nykiviä tai nytkähteleviä liikkeitä (dystonia). Aripipratsoli saattaa voimistaa eräiden verenpainelääkkeiden vaikutusta. Muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä on sovittava lääkärin kanssa. Vaarallisten koneiden käyttöä tulee välttää, kunnes huomaa, miten lääke vaikuttaa

vihannekseksi ja kuolaavaksi skitsoksi haluat. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielummin Abilify kuin lihottava zyprexa



t:ap

Vierailija
10/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinoria söin 4 vuotta annoksella 200mg.

Siitä irtipääsemiseen meni puoli vuotta ja vieläkään en osaa nukkua kunnolla. Se tuhosi ainakin minulta normaalin hyvän 8h katkeamattoman yöunen.

Lihoin myös siitä 20kg. Heräsin öisinkin syömään. Nälkä oli pohjaton.



Netissähän on jonkunverran juttua siitä että ketipinor pitkällä aikavälillä vahingoittaisi aivoja ihan pysyvästi ja voi viedä unet loppuiäksi...



Mutta kannattaa punnita haittoja ja hyötyjä. Minulla hypomania on pienempi haitta kuin ketipinorin tuomat kilot, verenpaineen nousu (yleensä se kyllä laskee sitä) ja käyttäytymishäiriöt joita siitä tuli.



Mutta todennäköisesti taas ketipinor on paljon pienempi paha kuin psykoosi.



Ketipinor sopi minulle paremmin kuin abilify mutta jos sen syömiselle on vaihtoehtona jokin muu niin kannattaa miettiä. Neuroleptit on neuroleptejä..

Mutta todennäköisesti

Vierailija
12/23 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen lääje kiihotti ruokahalua ja paino nousi.

Elimme toivossa, että tämä abilify tekisi toisin.

Vaan eipä.

Lapsella on huimasti ylipainoa. Ei hyvä juttu.

Toisaalta taas ne muut oireet päihittää lihavuuden.

Painoa saatava alas sitten joskus,kun muut oireet ja ongelmat vakautuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyseinen lääke ollut puolisen vuotta. Paino ei ole liikkunut mihinkään. Mulla menee 15mg päivässä. Yhtä kauan kun lääke on mennyt niin olen yrittänyt punnita haittoja ja hyötyjä. Psykoosiin lääke määrättii, aijemmin oli zyprexa(joka oli mulle hyvä, punninnut takaisin käyttöön ottoa) sekä risperdal konsta(ei sopinut, tuli esim maitoa rinnoista). Zyprexa lopetettiin risperdaalin ohella ylimääräisenä lääkkeenä. Tätä yhdistelmää käyttäessä oli hyvin energinen olo ja laihduin paljon koska urheilin kovasti. Nukuin joka yö unilääkkeelläkin vain 6-7 tuntia. 

 

Nykyään on siis abilify, jonka taistelin itselleni lääkkeiden lopettamisella.

Psykoottisuus kadonnut, mutta niin on kadonnut elämästi kaikki sisältökin. Haittavaikutukset on lähinnä henkisiä, paha masennus tullut. Katselen kun talvi menee ohi, johtuiko pelkästään siitä vai voiko lääke vaikuttaa mielialaan, onko kellään kokemuksia? Mulla ei oo oikee hyvää sanottavaa mut ei pahaakaa. Millaisia annoksia muilla on mennyt ja mitä mieltä olette, miten voitte?

Vierailija
14/23 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla on abilify 15mg päivässä ja illalla otan. Psykoottisuuteen ja unettomuuteen määrätty. Ei ole nyt masennuslääkettä muuta. On käynyt hyvin. Painoa hieman tullut mutta tarkoituksena ruveta keväällä urheilemaan taas ja saada painoa silleen alas. Saan nukuttua ja antaa energiaa siivota ja käydä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota, turvottaa saattaa.

Vierailija
16/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ko. lääke laittoi kauheat päänsäryt ja pään nykimiset, että sen takia en haluaisi syödä ko. lääkettä. Laihtumisesta en osaa sanoa, sillä olen vasta niin vähän aikaa sitä syönyt (annos se 30mg) aamuisin 2x 15mg. Lekuri kyllä sanoi, että ko. lääkeen ei pitäisi nostaa painoa. 

Vierailija
17/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpia ei lihota, saattaa jopa laihtua edellisten lääkkeiden tuomat kilot. Jotkut kuitenkin lihovat, eli hyvin yksilöllistä.

Vierailija
18/23 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin erästä ystävääni kyseinen lääke lihotti – ruokahalua olisi riittänyt vaikka muille jakaa.

Vierailija
19/23 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan täällä Abilify ilman reseptiä ja ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
20/23 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä tuosta pakasta eroon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi