Kellään hyvää hedelmäkanakastike-reseptiä???
Mielellään sellaista johon tulisi ainakin ananasta ja kasviksia, ja sitä syötäisiin riisin kanssa?
Mutta muutkin hedelmäiset kanaruoat kiinnostavat.
PS Soijakastike on lopussa, toivottavasti löytyis joku resepti missä pärjäis ilman sitä...
Kommentit (13)
Hyvää on ainakin kermapohjainen kastike johon laittaa sen lihan lisäksi vaikka sipulia, valkosipulia, chiliä, paprikaa ja/tai maissia, ananasta ja sinihomejuustoa. Jos siis viimeksimainittu on herkkua ;) ei tarvitse soijaakaan. Hyvää riisin ja höyrytettyjen pitkien papujen kanssa.
- broileria
- kesäkurpitsaa kuutioina
- paprikaa
- paljon aurajuustoa
- juustoista ruokakermaa
- broileria
- kesäkurpitsaa kuutioina
- paprikaa
- paljon aurajuustoa
- juustoista ruokakermaa
eikä kermaa, eikä aurajuustoa :D
Mut siis ananasta, appelsiineja, banaania, kiiviä, muutamaan erilaista melonia, sitruunaa, limeä ja omenaa löytyy.
Kasviksista löytyy sipulia, valkosipulia, porkkanaa, palsternakkaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa, punaista paprikaa, perunaa, selleriä ja kukkakaalia sekä parsakaalia.
Ja siis muita kuiva-aineita ja kastikkeita jne löytyy kyllä.
Saiskohan näistä mitään?
Tää on niin tätä...Raskaanaolevalla naisella on hedelmäkanamieliteko, mut ei reseptiä! Hjälp! :D
ap
- broileria - kesäkurpitsaa kuutioina - paprikaa - paljon aurajuustoa - juustoista ruokakermaa
Aion säveltää kohta jotain tämmöistä
pannuun tilkka öljyä ja
1 sipuli silputtuna
2 valkosipulin kynttä
appelsiinimehulla marinoitua broileria suikaloituna (ruskistetaan)
ja sit mukaan
1/4 ananasta kuutioina
1/2 kesäkurpitsaa kuutioina
1 paprika kuutioina
nesteeksi vähän kanalientä ja appelsiinien mehua.
Mausteiksi currya, aasialaista chilikastiketta, mustapippuria ja suolaa. Lopuksi ehkä vielä pari lusikallista turkkilaista jugurttia suurustamaan? Vai pitäisköhän se jättää suosiolla pois...?
Miltäs kuulostaa?
Tölkki valutettuja mandariininlohkoja
Broileria suikaleina
Sweet Chili -kastiketta (1-3rkl, maun mukaan)
Purkki kermaa (tai sen korviketta)
Puolikas kanaliemikuutio
Paistetaan broiskut, heitetään muut setit joukkoon ja annetaan hautua hetki. Ja sitten syödään riisin kanssa.
on hei ihan tooosi hyvää !! Itsekin teen tänään :P
http://www.valio.fi/reseptit/intialainen-broilerikastike/?snsrc=aws_699…
kuin valmissuurustejauheella?
En millään viitsis ostaa taas yhtäpurkkia kaappiin seisomaan.
Voisiko ajatella vehnäjauhoa kylmään veteen sekoitettuna?
En ole ap ;-)
on hei ihan tooosi hyvää !! Itsekin teen tänään :P
http://www.valio.fi/reseptit/intialainen-broilerikastike/?snsrc=aws_699…
Siitä vaan suurustat kuten normisti teet.
Jaan meidän suosikkikastikkeen:
broilerisuikaleita
valkosipulia
1-2 porkkanaa hienona raasteena
2 dl (ruoka)kermaa
1 prk kookosmaitoa
ruskistetaan kanat ja haudutetaan 10min
lisätään:
1 prk ananasta
1-2 banaania
1 dl sweet chili -kastiketta
Basmatiriisin kanssa maistuu lapsille ja aikuisille!
ruskista broilerifileesuikaleet (400g ) öljyssä
lisää 2 dl apsimehua
kana-tai kasvisliemikuutio/jauhetta
maizenaa tai perunajauhoa suurustamiseen
voit hieman lisätä nestettäkin
sit ne hedelmät
420 g aprikoosipurkki mehussa, ei lientä
rakuunaa
puoli prk kermaa jos haluat
ruohosipulia
suolapähkinäitä jos haluat
mutta tää on kyllä hyvää
missä paistetaan kanasuikaleet tai/palat, lisätään ruokakermaa ja aurajuustoa sekä aprikoosi/persikkapaloja purkista. Kyllä siihen varmaan ananaskin kävisi.